USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Samme kort, samme nettsted, samme beløp med tre kjøp på rappen er det overhodet ikke rart at transaksjon nummer to eller tre kan stoppe opp. Mange mekanismer rundt om kring som skal fange opp både fraud og feil i systemene. (Om det hadde vært en systemfeil som belastet kortet ditt tre ganger med samme beløp ville du antagelig synes det var rart om det IKKE ble stoppet)

Joda, ser poenget ditt.
Men burde man ikke da fått beskjed om duplikat belastning når man kjørte transaksjonen under bestilling ?

Uansett.
Hvordan er disse mekanismene da ?
Blir den siste transaksjonen sendt over til manuell håndtering hos US da for eksempel ?

Det er akkurat dette jeg etterspør om noen vet.
Da er det tydeligvis regler rundt dette her, men jeg fatter ikke hva.
Er jo forumister her som har opplevd dette her på 2 transkasjoner også i stedet for 3 som i mitt tilfelle. Hos meg gikk jo 2 i mellom uten problemer.
Og jeg gjorde nøyaktig det samme forrige gang og da gikk alle tre mellom uten videre. Så jeg synes nok det er litt ullent ja.

Joda, ser poenget ditt.
Men burde man ikke da fått beskjed om duplikat belastning når man kjørte transaksjonen under bestilling ?

Uansett.
Hvordan er disse mekanismene da ?
Blir den siste transaksjonen sendt over til manuell håndtering hos US da for eksempel ?

Det er akkurat dette jeg etterspør om noen vet.
Da er det tydeligvis regler rundt dette her, men jeg fatter ikke hva.
Er jo forumister her som har opplevd dette her på 2 transkasjoner også i stedet for 3 som i mitt tilfelle. Hos meg gikk jo 2 i mellom uten problemer.
Og jeg gjorde nøyaktig det samme forrige gang og da gikk alle tre mellom uten videre. Så jeg synes nok det er litt ullent ja.

Bare for å opdatere litt her for de som er interessert så ringte jeg US Airways og ble satt til 'buy miles' avdelingen de har.
En hyggelig kar der forklarte at det jeg fortalte hadde han hørt masse i det siste. Han hadde allikevel ingen forklaring på hva som skjedde annet enn at de ikke så transaksjonen i systemene før points.com var ferdig å behandle transaksjonen. Så ingenting de kunne gjøre før de så bestillingen i sine egne systemer.

Jeg fikk poengene inn i dag så alt ok for min del.
Men har ikke blitt så mye klokere akkurat :)

En annen ting også.

Jeg sliter FRYKTELIG med å finne 3 ledige C seter på strekningen DPS-OSL 18, 19 eller 20 juli.
Noen av dere DM guruer som har et forslag til en rute som dere mener det skal være 3 ledige C seter på ? ( Komme til SIN virker helt greit. Det er SIN til Europa som tydeligvis er problemet. )
Bruker både ANA og United sin award tool og det virker fullstendig tilfeldig hva disse to viser av tilgjengelighet forhold til hva US faktisk ser i sine systemer.

Kan det være at KVS gir et mer 'riktig' bilde ?

En annen ting også.

Jeg sliter FRYKTELIG med å finne 3 ledige C seter på strekningen DPS-OSL 18, 19 eller 20 juli.
Noen av dere DM guruer som har et forslag til en rute som dere mener det skal være 3 ledige C seter på ? ( Komme til SIN virker helt greit. Det er SIN til Europa som tydeligvis er problemet. )
Bruker både ANA og United sin award tool og det virker fullstendig tilfeldig hva disse to viser av tilgjengelighet forhold til hva US faktisk ser i sine systemer.

2 seter er det flere muligheter for via BKK men ikke 3.

En annen ting også.

Har du sjekket via VIE med OS?
Via IST med SQ?

Last edited:

Takker for gode råd !

Austrian ser ut til å ha ledig BKK-VIE i C på disse datoene.
Men ikke videre til OSL.

Samme med TK til Istanbul.

Ikke noe C fra SIN til BKK heller på disse datoene.
Finner ikke noe som helst med TG i C for å være helt nøyaktig.

Hmm, ser ut til at jeg må krype til korset og ha noen av flyene på økonomi.
Har ikke lyst....

Takker for gode råd !

Austrian ser ut til å ha ledig BKK-VIE i C på disse datoene.
Men ikke videre til OSL.

Du kan fly via f.eks. ARN, FRA eller CPH til OSL. Kanskje du til og med kan vurdere å plassere 1 i Y og 2 i C på en av de korte leggene.

Samme med TK til Istanbul.

Ikke noe C fra SIN til BKK heller på disse datoene.
Finner ikke noe som helst med TG i C for å være helt nøyaktig.

SQ skal ha ledig mellom SIN og BKK i C.

Sjekk SQ fra SIN til IST, LH fra IST, via FRA til OSL.

Du kan fly via f.eks. ARN, FRA eller CPH til OSL. Kanskje du til og med kan vurdere å plassere 1 i Y og 2 i C på en av de korte leggene.

SQ skal ha ledig mellom SIN og BKK i C.

Sjekk SQ fra SIN til IST, LH fra IST, via FRA til OSL.

Takker igjen !
Da skal jeg forsøke å booke OSL-CPH-SIN-DPS for utreisen ( bekreftet OK av US i dag ) og DPS-SIN-IST-FRA-OSL for hjemreisen i morgen når de åpner.

Både KVS og ANA påstår at det over er gangbart for 3 personer i C på disse datoene. MEN United sin award booking tool mener det IKKE er ledig.

Fasiten blir postet her i morgen formiddag :)

Agenten jeg snakket med i dag var forresten ekstremt lite interessert i å hjelpe. Hun hadde ikke tid til å drive å lete etter ledig kapasitet som hun sa.
Det måtte jeg ha klart før jeg ringte.
Jeg prøvde å forklare at det noen ganger er litt vanskelig da, siden verktøyene jeg bruker i beste fall kun viser det samme som US ser i noen av tilfellene. Men det var ikke hennes problem. Så det så.
Vil gjerne slippe å få henne i morgen igjen.

Da ble det DM tur på oss.
Ringte i dag og var svært heldig med agent rulletten.
Veldig oppegående kar som til og med klarte å få alle 3 på samme PNR.
Alt KVS viste meg i går kveld var bookbart av US i dag tidlig.
Så veldig bra !

Da ble routingen som følger for 3 ukers ferie i Juli og alt ble booket i C:
OSL-CPH SK
CPH-SIN SQ
*Stopover*
SIN-DPS SQ

DPS-SIN SQ
SIN-IST SQ
IST-FRA TK
FRA-OSL LH

90 000 poeng pr person og kr 603,- i taxes pr person.

Vi er veldig fornøyde :)

Da ble det DM tur på oss.
Ringte i dag og var svært heldig med agent rulletten.
Veldig oppegående kar som til og med klarte å få alle 3 på samme PNR.
Alt KVS viste meg i går kveld var bookbart av US i dag tidlig.
Så veldig bra !

Da ble routingen som følger for 3 ukers ferie i Juli og alt ble booket i C:
OSL-CPH SK
CPH-SIN SQ
*Stopover*
SIN-DPS SQ

DPS-SIN SQ
SIN-IST SQ
IST-FRA TK
FRA-OSL LH

90 000 poeng pr person og kr 603,- i taxes pr person.

Vi er veldig fornøyde :)

Gratulerer!

Jeg lurer på veldig hvordan er CPH-SIN med SQ i C. Jeg håper du har tenkt å skrive en TR? :)

Gratulerer!

Jeg lurer på veldig hvordan er CPH-SIN med SQ i C. Jeg håper du har tenkt å skrive en TR? :)

Er ikke noe flink på slikt dessverre.
Får jo prestasjonsangst når man ser nivået på mange av rapportene her inne :)
Jeg spurte tidligere i en annen tråd om hvordan SQ var på denne strekningen i C. Jeg forsto det slik at det er omtrent som Lufthansa sin C klasse eller kanskje til og med litt bedre. Så tror det blir bra jeg.

Jeg spurte tidligere i en annen tråd om hvordan SQ var på denne strekningen i C. Jeg forsto det slik at det er omtrent som Lufthansa sin C klasse eller kanskje til og med litt bedre. Så tror det blir bra jeg.

Ja, de gangene jeg har flydd CPH-SIN med SQ så har det vært en flott opplevelse med veldig trivelig og effektiv service, bedre enn Thai og Lufthansa og langt bedre enn SAS.

w

Fikk nytt tilbud om poengkjøp igjen, frem til 31. oktober.
Passer litt dårlig akkurat nå, men får vel hive meg på neste runde igjen :D

Her er det jo mange som har god oversikt over mulighetene. Ser nå på en ny mulighet, TRd-Beijing, via LHR og Sinapore med SQ i First ?? (på A380) fra LHR til Singapore. Er dette mulig ?

Her er det jo mange som har god oversikt over mulighetene. Ser nå på en ny mulighet, TRd-Beijing, via LHR og Sinapore med SQ i First ?? (på A380) fra LHR til Singapore. Er dette mulig ?

Seriøst? :colgate:
Da får du vente til neste gang SQ har krøll i systemene sine.

Last edited:

Etter mye frem og tilbake ble det følgende bestilt til 110.000 poeng(!!!!)
SK OSL-CDG Biz
TG CDG-BKK First
TG BKK-SYD First
AZ SYD-AKL Biz(dest)
AZ AKL-SYD Biz
TG SYD-BKK First(stopover)
TG BKK-BRU First
SK BRU-OSL Biz

Altså totalt 110.000 poeng (YMMV) og 1472kr i tax

Noe har dukket opp så hadde vært en fordel å reist hjem uten stoppover i BKK.
Eneste premium sete jeg har funnet AKL/SYD/Asia-Europa den aktuelle dagen er om jeg beholder setet til BKK men så reiser med OZ i C til ICN og derfra til FRA i First. Da går jeg glipp av TG first lounge og spa i BKK men.
Men er dette å betrakte som backtracking? Blir i såfall også 9 segmenter men dette har de vel godkjent flere ganger

8123132519_230e7e8448_b.jpg

Last edited:

Noe har dukket opp så hadde vært en fordel å reist hjem uten stoppover i BKK.
Eneste premium sete jeg har funnet AKL/SYD/Asia-Europa den aktuelle dagen er om jeg beholder setet til BKK men så reiser med OZ i C til ICN og derfra til FRA i First. Da går jeg glipp av TG first lounge og spa i BKK men.
Men er dette å betrakte som backtracking? Blir i såfall også 9 segmenter men dette har de vel godkjent flere ganger

8123132519_230e7e8448_b.jpg

Hmmm. Hvis jeg var deg, jeg hadde ikke endret noen ting på din tur. Du har nemlig blitt belastet 110.000 for en tur til South Pacific i First, når du burde ha blitt belastet 150.000. Dette er stor penger og en stor fordel. Ringer du igjen for å utføre noen endringer er det mer enn sannsynlig at den nye agent vil oppdage feilen og rette den.

Ringer du igjen for å utføre noen endringer er det mer enn sannsynlig at den nye agent vil oppdage feilen og rette den.

Enig i dette. Min erfaring er at konsulentene ofte har store problemer med å gjøre små endringer. Da hender det at de sletter hele bestillingen og starter fra scratch, noe som sannsynligvis vil innebære nye problemstillinger.

Jeg måtte f.eks. starte helt på nytt på grunn av én bokstav feil i navnet, men har også hørt om tilfeller hvor man må starte på nytt pga ruteendringer.

Enig i dette. Min erfaring er at konsulentene ofte har store problemer med å gjøre små endringer. Da hender det at de sletter hele bestillingen og starter fra scratch, noe som sannsynligvis vil innebære nye problemstillinger.

Generelt på flybilletter - endrer man routing så må man skrive nye billetter, og da blir alle priser regnet ut på nytt. Endrer man bare datoer kan man være heldig å slippe en ny prisutregning, da billettene bare får et "lite lag med tipex og ny dato"

Back