USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Alle 3 hos oss i familien fikk også tilbudsmailen med 100 % bonus denne gangen.

Men altså. Kommer jo fort opp i 12000 kroner med tax og avgifter, selv med 100 % bonus som er i tilbudet.

Er vel ikke akkurat noe super tilbud for C klasse mer, spesielt siden man ikke sanker poeng heller på flyvningene.

Men uansett så fant jeg noen billetter til BKK neste vår med Thai som så tilgjengelige ut i ANA tool i klasse I. Det var via Frankfurt.
Jeg ringte US og ville sjekke FØR jeg kjøper poeng. Og agenten jeg snakket med så faktisk ingen av setene jeg hadde funnet. Så da stemmer ikke alltid ANA tool mer heller tydeligvis.

Dette begynner å bli vanskelig synes jeg.

ANA Tool gir som sagt en pekepinn, hva US Airways ser og ikke ser er i utgangspunktet irrelevant. Og for C klasse ville jeg ikke ha brukt poengene på longhaul, F er naturligvis et mye bedre tilbud om det er tilgjengelig. Enkelte tilbud på feks QR dukker opp til den prisen på C. Man kan også ironisk nok samle poeng på US Airways på QR.

ANA Tool gir som sagt en pekepinn, hva US Airways ser og ikke ser er i utgangspunktet irrelevant. Og for C klasse ville jeg ikke ha brukt poengene på longhaul, F er naturligvis et mye bedre tilbud om det er tilgjengelig. Enkelte tilbud på feks QR dukker opp til den prisen på C.

Ja forsåvidt. Men før i tida så synes jeg ANA ga mer enn en pekepinn.
opplevde aldri at US ikke så setene som sto ledige i ANA.
Men jeg var kanske bare heldig ?

Det var det jeg mente også, akkurat det du sier videre her.
Flere tilbud som er ned mot den prisen i C og da får man poeng i tillegg.

Men å finne F til et sted man faktisk ønsker å reise og i tillegg treffe med datoer og ikke minst av US 'ser' setene er jo ikke alltid like lett :)

Men å finne F til et sted man faktisk ønsker å reise og i tillegg treffe med datoer og ikke minst av US 'ser' setene er jo ikke alltid like lett :)

Det er klart hensikten er å fly F interkontinentalt når man først kjøper poeng, det er egentlig det som er den gode dealen her, i tillegg til å ta så mange segmenter som mulig slik at det neppe blir mye dyrere enn økonomi multicity booking.

booket BKK FRA F 77W idag, retur LX C til PEK.
enklere enn å finne alm C billett til 12K ihvertfall.

Last edited:

Har brukt litt tid på UA og sett på BKK med TG i F...

Tidligere i våres kunne man velge og vrake i TG 380 i F, nå ingenting. Sett fra nov til april..

Antar det er det samme hos US...

TG har vel "tatt en LH" vedr. dette ved å fjerne award F på 380. Glad jeg fikk det til i påsken, 380 til BKK og 744 til SYD.

Men nok plasser via MUC, LHR, ZRH i 744 og 346 , og fra FRA i 773ER...

Høh ser jo bra ut med tilgjengelighet fra CDG i alle klasser med Airbus 380 på KVS tool i mars neste år med Airbus 380. Så det tror jeg ikke noe på. Dog så vet jeg ikke om US Airways kan booke setet da.

LH F er ikke blokkert for seriøse aktører innenfor Star Alliance. US Airways er ikke en seriøs aktør.

Jau jau... Jeg sliter maks med aa finne F hos LH med United miles.

90.000 * 0,035 = 3150
3150 * 6 = 18.900
18.900 / 2 = 9.450

Sleng på 1000 kroner i gebyr så havner vi på 10.450 NOK.

Jeg vil tørre å påstå at dette er en svært god pris for businessklasse til for eks MNL eller DPS. Businessklasse er jo tross alt ganske lett å booke også. De tre siste åra har jeg til gode å finne billetter som har vært i nærheten av denne prisen når det har vært aktuelt for meg å reise! Legg til gode betingelser for refundering og endring så er og blir dette fremdeles et tilbud som er svært vanskelig å slå!

Gullstatus er selvfølgelig fint å ha når man reiser utenlands, men reiser du mest innenlands er ikke den plastikken veldig mye verdt, eller?

Gullstatus er selvfølgelig fint å ha når man reiser utenlands, men reiser du mest innenlands er ikke den plastikken veldig mye verdt, eller?

[OT] Ikke enig! Gullkort gjør at man innenlands kan reservere sete når man booker, slipper å stå i kø for å levere baggasjen, får prioritert baggasje (om det bare hadde virket), prioritert plass på flyet ved venteliste, og sikkert et par andre ting jeg har glemt også. For meg som reiser mest innenlands er det absolutt en fordel å ha det kortet!! [OT/slutt]

Har egentlig trodd at det aldri vært blokkeringer , men noe hysteria for de som må på død og liv ha LH, istedenfor hakket bedre OZ ...

Kan også være udugelige agenter som en hver dag får på andre out-sourcede selskap som f. eks jeg hadde på LH her om dagen i Cape Town. Man vet aldri hvor man havner ..

F.eks. Vedr. UA, ringer alltid 810 nummeret i Norge og kommer rett til, ex CO Houston, de kan sakene, UA 800 nummer ender i Polen.... Hyggelig folk, men kan ikke så mye.

US spør jeg alltid, de er Liverpool, dialekten minner meg om Bollywood...:rolleyes:

Har egentlig trodd at det aldri vært blokkeringer , men noe hysteria for de som må på død og liv ha LH, istedenfor hakket bedre OZ ...

Kan også være udugelige agenter som en hver dag får på andre out-sourcede selskap som f. eks jeg hadde på LH her om dagen i Cape Town. Man vet aldri hvor man havner ..

F.eks. Vedr. UA, ringer alltid 810 nummeret i Norge og kommer rett til, ex CO Houston, de kan sakene, UA 800 nummer ender i Polen.... Hyggelig folk, men kan ikke så mye.

US spør jeg alltid, de er Liverpool, dialekten minner meg om Bollywood...:rolleyes:

Tja om jeg ikke treffer en agent som ikke kan sakene sine spiller jeg heller agentrulletten. Da jeg bestilte min forrige tur fikk jeg faktisk napp første gang. Han forsto akkurat hva han skulle gjøre og spurte med en gang om jeg hadde spesifikke datoer og flygninger og det hadde jeg selvsagt. Gav han flightnummerene så listet han opp klassene - first, business or economy. Alt var vel unnagjort på under 5 minutter - nå skal det riktignok sies at jeg ikke reiste på særlig kompleks routing.

Har av og til hatt problemer når jeg har ringt til det norske nummeret. De finner rett og slett ikke det som er ledig. Legger på og ringer det amerikanske nummeret i steden, og på kun få minutter er turen i boks samt at jeg får en takk fordi jeg hadde alle flightnummer og datoer klare. Med det norske nummeret blir de ofte sure hvis du sier at du har alle ruter klare.

Har av og til hatt problemer når jeg har ringt til det norske nummeret. De finner rett og slett ikke det som er ledig. Legger på og ringer det amerikanske nummeret i steden, og på kun få minutter er turen i boks samt at jeg får en takk fordi jeg hadde alle flightnummer og datoer klare. Med det norske nummeret blir de ofte sure hvis du sier at du har alle ruter klare.

Norske nummeret leder vel til Liverpool med en vid rekke nasjonaliteter og et ulikt servicenivå. Med US nummeret treffer du vel stortsett amerikanere.

Hvilket nummer i US er det snakk om?

Dette: Dividend Miles service center 800-428-4322?

Jeg konstaterer at NRK valgte det innholdsmessig beste innlegget å linke til :p

"Ny" metode for å kjøpe poeng gir en pris på 1.2CPM, dvs 600$ for 50000 miles:
1: Logg inn på US Airways-konto
2: Søk etter billett i US business-klasse mellom SFO og TLV
3: Velg ruten SFO-PHL-TLV for 8000$ i refundable business
4: Tast inn navn
5: I neste bilde får du tilbud om å kjøpe dividend miles multiplier: 3x miles for 599$. Aktiver denne opsjonen
6: Kjøp billetten
7: Kanseller billetten
Du vil da sitte igjen med 2x miles (ca 50000) for 600$.
Det kan ta opptil en uke før miles fra DM multiplier poster.
Det kan også ta opptil en uke før du får refundert billetten.

For mer informasjon se:
http://thepointsguy.com/2012/08/ama...uy+(The+Points+Guy)&utm_content=Google+Reader

"Ny" metode for å kjøpe poeng gir en pris på 1.2CPM, dvs 600$ for 50000 miles:
1: Logg inn på US Airways-konto
2: Søk etter billett i US business-klasse mellom SFO og TLV
3: Velg ruten SFO-PHL-TLV for 8000$ i refundable business
4: Tast inn navn
5: I neste bilde får du tilbud om å kjøpe dividend miles multiplier: 3x miles for 599$. Aktiver denne opsjonen
6: Kjøp billetten
7: Kanseller billetten
Du vil da sitte igjen med 2x miles (ca 50000) for 600$.
Det kan ta opptil en uke før miles fra DM multiplier poster.
Det kan også ta opptil en uke før du får refundert billetten.

For mer informasjon se:
http://thepointsguy.com/2012/08/ama...uy+(The+Points+Guy)&utm_content=Google+Reader

Denne måten å kjøpe billige miles på tviler jeg sterkt på at US setter noe særlig pris på.

Leste artikkelen som det blir linket til også og der står det en liten Note det kan være verdt å få med seg:

"Note: per the rules of this program you get to keep the miles even if you cancel a ticket. However there is at least one report of someone getting shut down by US Airways for using this method. I’m not sure how far they pushed it, but if you have a lot of US Airways miles at stake you should be aware of the risk."

Back