USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Et spørsmål:
Tillater US å booke USA - ASIA via Europa?

Du far ringe dem a prove da. Mange avsvarene dukker ofte ikke opp for man prover a booke selv. Men ja jeg tror de tillater det, er Europa-Asia via USA som ikke er greit. Eller Europa-USA via Asia.

Jeg lurer på om KVS tool ikke er like treffsikker med ledighet som før??? All ledigeten som jeg fant til PVG/SEL med LH den 19 og 20 jul stemte ikke... Slipper ikke LH litt seter 2 uker før lenger? Altid når jeg har brukt kvs så ar det stemt bra med hva US ser...

Tror nå at plan B blir THAI all the way...

Da ble routingen min litt anderledes en jeg hadde trudd men greit nok: :D

OSL-SVO SK C
SVO-PEK CA F(gammel F)
//
//
BKK-FRA Thai F
FRA-OSL LH C

Jeg håper att LH via FRA-PVG blir ledig. Da jeg har hørt mye dårlig om CA F ...

Kostnad: 110 000 DM +636 kr tax og 75 dollar i rask biliterings avgift.

Jeg har i tilleg bestillt tur opp til ULN med MIAT(maybe Il Arrive Today Airlines :) )

Ønsker bare å melde at USAirways har belastet feil beløp ved en endring på en av mine reservasjon.

I den reservasjon er vi 2 pers. selv om turen ble booket med 2 forskjellige DM kontoer. På tlf (ringte UK, ikke USA), fikk jeg besjked om at endring gebyr var 150$.

Jeg håpet at endringen skulle koste da 150$ x1 og ikke x2, men det ble ikke det. Istedenfor ble det 150 kr,- x2. Enda bedre :), klager ikke. Har lest om dette her før, men var usikker om det var slik... Så dette var en bra overaskelse.

Det ble faktisk litt mindre enn dette siden i følge USAirways, skattene ble feil beregnet første gangen. Merkelig nok, endringen var å ha 2 nye segmenter til reservasjon, men alikevel, ble total beløpet billigere.

Last edited:

Ønsker bare å melde at USAirways har belastet feil beløp ved en endring på en av mine reservasjon.

I den reservasjon er vi 2 pers. selv om turen ble booket med 2 forskjellige DM kontoer. På tlf (ringte UK, ikke USA), fikk jeg besjked om at endring gebyr var 150$.

Jeg håpet at endringen skulle koste da 150$ x1 og ikke x2, men det ble ikke det. Istedenfor ble det 150 kr,- x2. Enda bedre :), klager ikke. Har lest om dette her før, men var usikker om det var slik... Så dette var en bra overaskelse.

Det ble faktisk litt mindre enn dette siden i følge USAirways, skattene ble feil beregnet første gangen. Merkelig nok, endringen var å ha 2 nye segmenter til reservasjon, men alikevel, ble total beløpet billigere.

Ehm: NO FAIR :) Når jeg har endret tidligere så har de belastet 150 USD selvom jeg ringer det norske nr.... Har du navnet på den agenten du snakket med :D

Har opplevd det samme selv, to ganger faktisk. Skal endre min neste tur også, spennende om det blir 150 eller 900kr pr person.

Når dere bare endrer ett segment eller to. Må US Air da kansellere hele turen, eller klarer de å bare bytte de segmentene det gjelder?

Takk, da satser jeg på noen bytter nærmere avgang. Har bare vært redd for at en kløne i DM skal klare å rote vekk hele turen i prosessen.

Takk, da satser jeg på noen bytter nærmere avgang. Har bare vært redd for at en kløne i DM skal klare å rote vekk hele turen i prosessen.

Det hvar faktisk en i USairways som greide å tulle bort en av routingene jeg hadde laget, å så måtte jeg lage en ny :( Jeg havnet i India istedet for ICN å fikk ny first class i 747 hos LH så tapet var ikke så stort :D

Jeg har som tidligere nevnt booket reisen under. Hvordan er mulighetene for å bytte ut OZ fra FRA til ICN med LH F et par uker før avreise, er det ikke da de åpner for US airways? Kan jeg få problemer når jeg ringer da den nåværende reisen ble belastet 10k mindre poeng enn det skulle, samt at reisen inneholder et par ulogiske stopp, ICN og SIN?

OSL-FRA LH861 C
FRA-ICN OZ542 F
ICN-HKG OZ721 C dest
HKG-SIN SQ859 C
SIN-BKK SQ974 C stopover
BKK-CDG TG930 F (A380)
CDG-OSL SK836 C

Jeg ville ikke gamble med å endre noe. OZ og LH er excellent men må si at OZ er hakket foran etter to turer med begge ...

Har også booket OZ t/r MNL i oktober for lenge siden på et tidspunkt en kunne få kombinasjoner med LX, LH, TG og OZ . Valgte OZ .

Mister jo S klasse og First Lounge...Ofte er jo dette en kortvarig glede. OZ noe bedre langvarig..;)

Du har ellers 100% asiatisk. Hold deg til det ....

Jeg har som tidligere nevnt booket reisen under. Hvordan er mulighetene for å bytte ut OZ fra FRA til ICN med LH F et par uker før avreise, er det ikke da de åpner for US airways? Kan jeg få problemer når jeg ringer da den nåværende reisen ble belastet 10k mindre poeng enn det skulle, samt at reisen inneholder et par ulogiske stopp, ICN og SIN?

OSL-FRA LH861 C
FRA-ICN OZ542 F
ICN-HKG OZ721 C dest
HKG-SIN SQ859 C
SIN-BKK SQ974 C stopover
BKK-CDG TG930 F (A380)
CDG-OSL SK836 C

Jeg har prøvd å få tak i fly til ICN eller PVG med LH eller OZ og det er under 2 uker til.(20 juli) De sier det er ekstremt vanskelig å få ledighet til LH om sommeren.

Jeg har prøvd å få tak i fly til ICN eller PVG med LH eller OZ og det er under 2 uker til.(20 juli) De sier det er ekstremt vanskelig å få ledighet til LH om sommeren.

Finner ikke US seter som ligger på KVS eller ANA? Står jo 2 seter som ledig til PVG.

Last edited:

hvor ofte pleier de egentlig å ha DM super sale?

ser jo at jeg var for sent ute.... IGJEN!!!! :-/

Titt og ofte....detgjelder å følge med + at det lønner seg å melde seg på nyhetsbrevene deres... :) :)
Sitter selv og følger med på neste runde, selv om det er kraftig strammet inn på tilgjengelighet.... :rolleyes:

Titt og ofte....detgjelder å følge med + at det lønner seg å melde seg på nyhetsbrevene deres... :) :)
Sitter selv og følger med på neste runde, selv om det er kraftig strammet inn på tilgjengelighet.... :rolleyes:

De har jo kjort dette salget minst 3-4 ganger arlig. Tipper neste runde kommer i september-oktober.

i c i c... nå har jeg fordelen med at jeg kan reise på litt odde tider, hjelper dette noe, eller blir det vanskeligere og vanskeligere routinger?

Back