USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Jeg synes også at det ser ut som det er mindre og mindre seter ledige i både C og F så spørsmålet er vel hvor lenge USAirways kommer til å få lov til å selge poeng billig på denne måten. Jeg synes forøvrig at både SQ og LH burde åpne opp for kjøpe av seter i F og C. Det kunne gjerne ha kostet mer poeng for å fly SQ enn SK men det burde iallefall være tilgjengelig...men det er nå bare min mening ;-)

Jeg har ikke noen dyp innsikt i blokkerings-problematikken, men om det er slik at det bare er USAir som blokkeres fra å "se" LH's F (all den tid seter er tilgjengelige hos UA/AC/LH/SK), så er det kanskje en sammenheng. (Ser på FlyerTalk at det motsatte også har forekommet– noen fikk seg LH F-tur i 380 booket hos USAir selv om setet ikke var synlig i ANA)

I februar mars 2013 kunne man velge og vrake i F på UA/MP til BKK OG med hell F til SYD. Fikk en tur til BKK og en tur til SYD i F med TG ( inkl 380 F ).

Har søkt mye de siste dagene ( skal ikke booke mer, nesten tom peng pung med miles ) på BBK og selvfølgelig også SYD i mars og begynnelsen av mai 2013. Null niks i F hos UA/MP.. Tidligere også med LX..

Hva har skjedd. Note: Har ikke giddet og fyre opp KVS og foreta en slitsom upgrade hos dem...

Jeg ser at de har tilbud igje. Hvor langt kommer man for 100k poeng?

Hvis du ser på forrige side, innlegg 395, så står det en link til oversikt over poeng-krav pluss svar på en mengde andre grunnleggende spørsmål. ;)

Jeg kunee godt tenke meg en First tur til sommeren men, i og med at LH er gjærrige med ledighet så syns jeg de poengene ikke er like mye vært lenger... Er det noe vits å bruke poeng på Ethiopian C til JNB/BKK?

Kan man gjøre en slik routing feks: OSL-ARN-Addis Abeba-BKK-OSL? Eller lignende...

Etter en kort time på tlf med hyggelig kundeservice, så er en av sommerens turer i boks :p

I dag har eg forhørt meg på sikkert 10 ruter som ANAtool viser F-ledighet på, men som US ikkje kan sjå. Mest LH, men også eit TG-forsøk. Dei fleste ca 10 dagar fram i tid.

Er det nokon av dei andre tenestene (KVS?) som har vist seg meir samsvarande med det US ser, eller er det berre å halde fram med å ringe så mykje at eg til slutt blir invitert på julebordet deira?

Er det forresten nokon som har fått gjennom ei LH F booking nylig, med kort tid til avreise?

Nå har jeg ikke søkt spesielt etter F-klasse, men etter C, i KVS tool, men jeg har til gode å se noen tilgjengelighet i F på de rutene og tidspunktene jeg har sett etter, selv om mange av de har F-klasse.

For å si det kort og brutalt: Det har blitt helt håpløst å finne gode bonusseter på Star Alliance nå, finnes overhodet ikke F-klasse mer.

Jeg kunee godt tenke meg en First tur til sommeren men, i og med at LH er gjærrige med ledighet så syns jeg de poengene ikke er like mye vært lenger... Er det noe vits å bruke poeng på Ethiopian C til JNB/BKK?

Ja, hvis alternativet er å fly med dem i economy. Så vidt jeg har hørt av folk som har fløyet med dem så er det noe man gjør fordi man absolutt må, ikke fordi man har lyst ;)

For å si det kort og brutalt: Det har blitt helt håpløst å finne gode bonusseter på Star Alliance nå, finnes overhodet ikke F-klasse mer.

Helt håpløst er det ikke. Finner feks 2stk First FRA-NRT(a380) Lufthansa nå på mandag. Sliter med og finne retur men

Last edited:

Og ruten ble..........?
OSL-ZRH LX C
ZRH-BKK TG F
BKK-DPS TG C
DPS-BKK TG C
BKK-ZRH TG F
ZRH-OSL LX C

Dette for 2 pax. Det er jo ikke helt F-tørke, det er tilgjengelighet der ute. Brukte litt tid sammen med KVS, så gikk det greit.

Uansett, US DM på salg gir god uttelling selv i C, og da har man ikke noe særlig problemer med tilgjengelighet på LX/LH. Longhaul LX C er jo absolutt ikke å forakte det heller.

Helt håpløst er det ikke. Finner feks 2stk First FRA-NRT(a380) Lufthansa nå på mandag. Sliter med og finne retur men

Men får du dette bekreftet av US da? For det er mye bugs ute å går.

Booket tur nummer 2 i dag. Fikk ved hjelp av bookyouraward booket for 2

OSL-FRA C
FRA-BKK F nye 747
BKK-HKG C
HKG-BKK C
BKK-MAD F
MAD-FRA C
FRA-OSL C

Planen var innom NRT og men det ble noe så voldsomt avansert reise at det ikke var gøy lengre.

Leste litt om de, var de bra eller? 150 USD per person?

Det var ikke Gary som hjalp meg men kameraten hans Steve Belkin. Synes jeg fikk ganske korte svar fra han og ikke helt det jeg hadde ventet meg. Mulig jeg hadde litt høye forventninger om hva han kunne utrette.
Da er jo veldig greit at de har satisfaction guaranteed, så vi snakket på skype sammen. Dette skapte mye bedre kommunikasjon og vi fikk en tur på plass til slutt. Så jeg jeg vil anbefale det, men ville spurte om å snakke/chatte med han på skype for å få en god og effektiv kommunikasjon. Ikke minst sparte han meg mange tellerskritt og frustrerende telefoner til US Air

Det var ikke Gary som hjalp meg men kameraten hans Steve Belkin. Synes jeg fikk ganske korte svar fra han og ikke helt det jeg hadde ventet meg. Mulig jeg hadde litt høye forventninger om hva han kunne utrette.
Da er jo veldig greit at de har satisfaction guaranteed, så vi snakket på skype sammen. Dette skapte mye bedre kommunikasjon og vi fikk en tur på plass til slutt. Så jeg jeg vil anbefale det, men ville spurte om å snakke/chatte med han på skype for å få en god og effektiv kommunikasjon. Ikke minst sparte han meg mange tellerskritt og frustrerende telefoner til US Air

Men er det 150$ pr person. Altså for 2 stk 300$? Ser i denne tråden http://www.flyertalk.com/forum/travel-tools/1184167-http-bookyouraward-com-2.html det står 250$ for 2 stk. Sliter litt med juleferien til HNL. Kanskje disse klarer å få det til å bli en RTW.

Ang tellerskritt bruker jeg bare skype og ringer US Airways i USA, åpent 24hr og koster ingen verdens ting...
Er det slik at du ikke betaler noen ting før flybilletter er funnet og reservert? Og hva med bookingavgiften til US airways? Den er vel ikke inkludert i de 150 dollarne?

Men å se etter flybilletter er jo kjempegøy da :P så det spørs vel om jeg vil benytte meg av de :)

AOg hva med bookingavgiften til US airways? Den er vel ikke inkludert i de 150 dollarne?

USAirways tar ikke svimlende "bookingavgifter", du betaler vanlige taxes m.v. på reisen og det ligger i størrelsesorden 500-1000 kroner (avhengig av legs/land m.v.)

Back