USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Er ferdigbooket med våre poeng, men i søk for meg og andre fant jeg bare et tilfelle hvor det var LH tilgjengelig i F til/fra Asia. Andre prøvd det samme ?

Har fått OZ som er vårt førstevalg, men spør på generell basis... Søkte på KVS så det har vel ikke noe med at de ikke "liker" US ???

Er ferdigbooket med våre poeng, men i søk for meg og andre fant jeg bare et tilfelle hvor det var LH tilgjengelig i F til/fra Asia. Andre prøvd det samme ?

Har fått OZ som er vårt førstevalg, men spør på generell basis... Søkte på KVS så det har vel ikke noe med at de ikke "liker" US ???

Lufthansa har kraftig gått ned på antall bonusseter til både partnere og sine egne. Det er mulig det åpner seg to uker før på Lufthansa. Men noen ganger kan man ha flaks og det åpnet seg på Airbus 388.

Lufthansa har kraftig gått ned på antall bonusseter til både partnere og sine egne. Det er mulig det åpner seg to uker før på Lufthansa. Men noen ganger kan man ha flaks og det åpnet seg på Airbus 388.

Korrekt. De slipper setene fra 1 uke foer avreise. Som Senator eller hoeyere er det dog lett aa faa seter fortsatt, men alt annet Star, er tilnaermet umulig paa forhaand. USA er helt umulig

Derfor ser man alltid tomme seter ombord i F for tiden. Rett foer jul var hele flyet vaart stappa ORD-MUC, men i F var det flere seter ledig

Korrekt. De slipper setene fra 1 uke foer avreise. Som Senator eller hoeyere er det dog lett aa faa seter fortsatt, men alt annet Star, er tilnaermet umulig paa forhaand. USA er helt umulig

Derfor ser man alltid tomme seter ombord i F for tiden. Rett foer jul var hele flyet vaart stappa ORD-MUC, men i F var det flere seter ledig

Virker rart LH har strammet såpass mye inn. Joda de vil jo ha revenue pax istedet for award pax, men med nesten tomme F kabiner hjelper det jo ikke uansett... Og når man bestiller partnerawards betales det vel en liten kompensasjon uansett noe som er grunnen til at UA drev med Starnet blokking...

Ser ut som det nå er greiere å få seter på Lufthansa, men man må kunne reise på kort varsel. Har tittet en uke og mindre fram i tid og da er det åpent til både NRT, ICN og PVG fra FRA. Ser ledige seter til ICN også to uker frem i tid. Men ikke til PVG.

Last edited:

Er vel ganske forstålig at LH har sett seg lei på at US misbruker systemet til å "gi" bort deres F-seter :old

Men det pussige er at i følge KVS finnes ingen LH F seter tilgjengelig noen måneder inn i framtiden...

Edit: Etter hva hypern nevner så er det ikke boikott av DM ?

Last edited:

Nå har US endret mailene de sender ut om schedule changes.
Har sikkert fått 10 mailer siden september om mer eller mindre uvesentlige endringer på 5 minutter hit eller dit, samt endring av rutenummer. Og alltid med beskjed om å kontakte reservations for ombooking.

Fikk en mail i dag igjen, og nå ser den slik ut:
"There has been a minor schedule change to your reservation, resulting in
either a flight number change and/or a flight time change of less than
15 minutes."

Tipper de slipper mye unødige telefoner etter at de har begynt å differensiere på alvorligheten av endringen :)

Men det pussige er at i følge KVS finnes ingen LH F seter tilgjengelig noen måneder inn i framtiden...

ifølge continental.com har LH ledig i F til/fra ICN i både mars og april på noen tilfeldig dato

Nå har US endret mailene de sender ut om schedule changes.

Jeg får ikke denne type mailer jeg i det hele tatt, jeg :drunk: Har en booking inne, men må selv logge meg inn hos US for å se etter eventuelle endringer.

Vel, det må jeg holde øye med... Har 350K Onepass, men ingen åpning for bonusreiser før 2013.... Men det var vel en av de datoene jeg fant LH INC..

Uansett ICN er bankers og OZ minst like bra , men ingen limo og F-lounge i Europa:o . Har sett opptil 4 OZ F seter på samme avgang..

Vel KVS henter jo dataene fra ANA tool om man da har lagt inn et ANA nummer der... Så nei det er ikke spesifikt for US Airways. Men mulig hele *A har blitt vrangere i det siste med å gi partner awards...

Nei, jeg bruker ikke ANA men ITA Awards/AC-StarAlliance under Method som gir også connections. Droppet ANA kontoen

Nei, jeg bruker ikke ANA men ITA Awards/AC-StarAlliance under Method som gir også connections. Droppet ANA kontoen

Metodene gir jo forskjellige utslag! Feks viser ikke ITA Awards/AC-Star Alliance F seter på LH 710 til NRT på 20 januar, mens SNT Awards/Star Alliance som henter data fra ANA gjør det!

Ja, ja , dette blir interessent,^_^ hva sier US i dette tilfelle.. Synd de er stengt i Liverpool nå...

Mail dukket opp i mailboksen nå. Som en takk for at jeg kjøpte miles i 2011 kan jeg nå kjøpe opp til 50k miles med 50% rabatt. Gjelder tom den 31 januar.

Mail dukket opp i mailboksen nå. Som en takk for at jeg kjøpte miles i 2011 kan jeg nå kjøpe opp til 50k miles med 50% rabatt. Gjelder tom den 31 januar.

Samme her. Ble nesten litt skuffet over tilbudet. Vi har vel blitt for godt vant :p

Back