Jeg skal til USA for første gang i mitt liv denne måneden her. I den anledning lurte jeg på om jeg må kunne vise godkjent ESTA søknad på flyplassen her i Norge? Eller vil flyselskapene finne frem min ESTA godkjennelse via passet mitt?
Ser at ESTA søknaden min er godkjent for 2 år. Hvis jeg skal til USA i løpet av denne 2 årsperioden, må jeg endre oppholdsadresse og slike ting og underveis? Eller trenger jeg ikke å gjøre noe mer med denne søknaden i løpet av de neste 2 årene?
Jeg pleier aldri ha med papirkopi av søknaden. Går alltid greit
Du skal oppdatere adressen hver gang, om noen sjekker det derimot..
Har vært i 2. etasjen på EWR 2 ganger nå. Mitt tips er å ha oppdatert adresse![]()
Jeg skal til USA for første gang i mitt liv denne måneden her. I den anledning lurte jeg på om jeg må kunne vise godkjent ESTA søknad på flyplassen her i Norge? Eller vil flyselskapene finne frem min ESTA godkjennelse via passet mitt?
Ser at ESTA søknaden min er godkjent for 2 år. Hvis jeg skal til USA i løpet av denne 2 årsperioden, må jeg endre oppholdsadresse og slike ting og underveis? Eller trenger jeg ikke å gjøre noe mer med denne søknaden i løpet av de neste 2 årene?
Jeg har aldri hatt adresse på ESTAen, har hatt null problem. Det er ikke (var ikke) obligatorisk å fylle ut, og når det ikke ligger inne så slipper jeg også å huske på å endre detHar vært i 2. etasjen på EWR 2 ganger nå. Mitt tips er å ha oppdatert adresse![]()
If you do not have a U.S. point of contact, please enter the name, address and telephone number of the location where you will be staying (e.g. a hotel name). You may also enter UNKNOWN.
Noen som har reist til USA, som kanskje har fått andre navn, som f.eks ved giftermål, på sitt "gamle" navn?
Neste gang du får nytt pass vil det nye navnet stå der, så da må du passe på at ESTA også korrigeres.
Ja, de har selvsagt tilgang til strafferegisteret.
Det er ikke selvsagt for meg at amerikanske myndigheter har tilgang til det norske strafferegisteret. Sikker på at det stemmer?
Vedkommende ble bøtelagt for å ha røykt cannabis for ca 15 år siden.