Ser det meldes i media om at det trolig kommer en rekke nye land på no-go listen til USA, uten at de har bekreftet hvilke
Hviterussland, Eritrea, Kirgisistan, Myanmar, Nigeria, Sudan, Tanzania.
Ryktes å være disse. Stemmer Nigeria kan det bli interessant. Det skal være ca 100.000 amerikanse statsborgere i landet .. de har også direktefly til USA.
Men har Nigeria ESTA i dag?
Spørsmålet er jo om du har vært i Nigeria. Svarer du som kommer fra feks Norge ja på det, blir det visum-styret. Sånn forstår jeg det vaffal.Men har Nigeria ESTA i dag?
Ingen afrikanske land har ESTA.
Nei, men alle med ESTA som også har vært der nede. Eller har jeg misforstått dette?Da påvirker det jo ikke dem så mye
Jeg tipper at de fleste som reiser til alle de nye, nevnte landene, har gode grunner for å gjøre det. Hvorfor dette skal skape trøbbel for ESTA, kan man bare skylde på den amerikanske paranoiaen for. The land of the freeTanzania og Kviterussland er vel land det finst gode grunna å reise til, for mange. Litt overraskande, med mi litt begrensa kunnskap til politikken.
Det vil jo ikke bety noen endring hverken for lokalbefolkningen eller amerikanske statsborgere som er innom landet. Europeere som er innom landet derimot...Ryktes å være disse. Stemmer Nigeria kan det bli interessant. Det skal være ca 100.000 amerikanse statsborgere i landet .. de har også direktefly til USA.
USA har altså flere kilder enn sine egne grensepasseringer. Det kan fx være andre lands myndigheter, kredittkortselskaper, flyselskaper i andre land, hotellbookingselskaper, Google eller noen av de mange appene som folk har gitt tillatelse til å se lokasjon.
Det kan ikke sammenlignes med å søke vssum til andre land som bare er en formalitet.
Prøv å forestille deg hvor omfattende det er å søke statsborgerskap i USA, gang det så med 2 så har du svaret.
Det blir antagelig komplisert å ha forskjellige datoer for forskjellige steder. Mitt tips er at de endrer til "siste 10 år" for alle destinasjoner.Om listen nå endres håper jeg de også endrer datoen til 2020 samtidig![]()
Det gjør jeg absolutt. Legg merke til at jeg refererer til hva folk forestiller seg. Selvsagt er det ---- enklere å få visum enn å få opphold.Du er jo ganske kritisk til forsknings data og beregninger i klima sammenheng, så en kan da forvente at du leverer din egen standard i denne sammenheng også![]()
Jeg refererer til de som tror at det bare er en enkel formalitet å få visum til USA, jeg trodde deg var enkelt å forstå.Hvem er "folk" og hva slags statistikkrunnlag bruker du?