USA innfører elektronisk system for "reisegodkjenning"

Re: USA innfører elektronisk system for "reisegodkjenning"

Hva i alle dager er da vitsen med at det skal være gyldig i 2 år, om jeg må gå inn å oppdatere det? Fikk jo ikke noen brukernavn / passord når jeg registrerte meg, så da må jeg vel fylle inn alt på nytt?

Antar vel at adresse blir oppdatert hos flyselskapet ved innsjekk ?

Hva i alle dager er da vitsen med at det skal være gyldig i 2 år, om jeg må gå inn å oppdatere det? Fikk jo ikke noen brukernavn / passord når jeg registrerte meg, så da må jeg vel fylle inn alt på nytt?

Det står at du _kan_ endre det. Dessuten, har de sagt "OK" så gjelder det i to år. En endring av mail/telefon/flight/ankomstadresse endrer ikke status på søknaden. Det er jo en vesensforskjell på å endre ting vs det at man kan miste godskjenningen. Tar man vare på autorisasjonsnummeret så kan man gå inn og gjøre endringer.

Bruker man fortsatt "den grønne" , hvis så, noen som vet når en slipper ?:9:

Var i USA forrige uke, og selv om man har blitt godkjent på nett må man fylle ut "den grønne" og levere den ved ankomst.

Sjekket inn med CO til EWR og motsetning til 21. januar virket systemet, og helt topp.

Alt gikk greit og som vanlig benyttet vi automatisk innsjekk 24 timer før vår hjemreise ( med våre kremseter :D).

Tror de nå er linket opp mot ESTA siden våre passnummer kom opp av seg selv, og med de nye passnummerene som vi la inn i ESTA like før jul.

I den originale bestilling ligger våre gamle passnummer. Men grunnet løse sider måtte vi bytte pass like før jul.

Hotell ble lagt inn, så nå må det være nær å slippe de grønne. Intet problem, vi har lager av dem og de er forhåndsutfylt .....

Hotell ble lagt inn, så nå må det være nær å slippe de grønne. Intet problem, vi har lager av dem og de er forhåndsutfylt .....

Da får du satse på at du har de nye da, når jeg fløy til SEA i januar var det kommet en ny type (andre felt enn tidliger). Måtte fylle ut, men han i immigrasjonen bare kikket raskt på det og sa han hadde det på skjermen også, så ble den grønne lappen stiftet i passet som vanlig...

He, he, joda, alltid nye , denne gang fra turen over 21. januar.......

Og nå tjener enkelte svindlere store penger på å ta betalt for ESTA-søknader http://www.estascams.com/

Ikke bare blir man kvitt noen dollar, svindlerene får alt av personlig informasjon også (kredittkortnummer, passnummer osv. osv.)

Er det flere enn meg som ikke klarer å komme inn på Esta i disse dager?

Blir det noen gang slutt på å fylle ut de grønne skjemaene ombord på vei over? Dette er jo ren dobbel dekning.

Blir det noen gang slutt på å fylle ut de grønne skjemaene ombord på vei over? Dette er jo ren dobbel dekning.

De grønne skjemaene forsvinner nok etterhvert - men først må vel også alle flyselskaper kunne validere ESTA-godkjennelse, og det innbiller jeg meg at ikke alle har implementert ennå.

Har registrert meg for neste ukes USA-tur uten problemer. Må man fortsatt fylle ut de grønne skjemaene manuelt også?

FlightDeck: Affirmative.

Har registrert meg for neste ukes USA-tur uten problemer. Må man fortsatt fylle ut de grønne skjemaene manuelt også?

Ja, men de er vesentlig forenklet. Ved første øyekast ser de helt like ut, men en hel masse spørsmål er borte.

Må jeg fortsatt bekrefte at jeg ikke drev med nazi-snusk på 40-tallet?

Må jeg fortsatt bekrefte at jeg ikke drev med nazi-snusk på 40-tallet?

Jada, du må bekrefte at du ikke var involvert i forfølgelse assosiert med Nazistiske Tyskland eller deres allierte, og i tillegg at du ikke har vært involvert i moralsk forfall, spionasje, terroristaktiviteter og folkemord. Du må også bekrefte at du ikke har en smittsom sykdom, en psykisk eller mental lidelse, at du ikke er narkotikamisbruker eller at du ikke søker innreise for å involveres i umoralske aktiviteter ;)

... og i tillegg at du ikke har vært involvert i moralsk forfall, s........ eller at du ikke søker innreise for å involveres i umoralske aktiviteter ;)

Lurer på om mitt syn på moral er det samme som enkelte andre.....neppe:stir:spin

Back