... som vi i Norge også burde være....[Altså våre arbeidsplasser...]
Kanskje. Selv har jeg liten tro på proteksjonisme. Uansett: USA har signert en open skies avtale som må etterleves, og det samme har Norge i forhold til EØS-avtalen.
Ja og han har jo mulighet til å bruke sin norske AOC og bruke europeisk crew men nei! han skal uthule og ødelegge bransjen ..... BIG SHAME ON HIM and his lakeis!! :angry:Uklarheten er vel om piloter fra Singapore og kabincrew fra Thailand kan fly innenfor avtaleverket ... Hadde Kjos konsentrert seg om kun europeisk arbeidskraft, hadde vi neppe diskutert dette i dag ...
Ja og han har jo mulighet til å bruke sin norske AOC og bruke europeisk crew men nei! han skal uthule og ødelegge bransjen ..... BIG SHAME ON HIM and his lakeis!! :angry:
Ja og han har jo mulighet til å bruke sin norske AOC og bruke europeisk crew men nei! han skal uthule og ødelegge bransjen ..... BIG SHAME ON HIM and his lakeis!! :angry:
Har Norwegian virkelig mulighet til å starte flygninger mellom f.eks LGW og JFK med norsk AOC og europeisk besetning?
Feil, Open Skies har ingenting med EU å gjøre og dessutom er Norge medlem siden 21 juni 2011...Nei, siden Norge ikke er EU-medlem faller vi utenfor Open Skies-avtalen. Tror imidlertid han kunne brukt FlyNordic's AOC, hvis han hadde beholdt det ...
Har Norwegian virkelig mulighet til å starte flygninger mellom f.eks LGW og JFK med norsk AOC og europeisk besetning?
Nei, siden Norge ikke er EU-medlem faller vi utenfor Open Skies-avtalen. Tror imidlertid han kunne brukt FlyNordic's AOC, hvis han hadde beholdt det ...
Under the deal, airlines in non-EU members Norway and Iceland will be able to fly to the United States from anywhere in the 27-nation EU rather than just from domestic airports.
Så vidt jeg har oversikt over: Ja.
Det norske AOC-et til DU har trafikkrettigheter til under open skies avtalen mellom USA og EU med partnere. Så lenge flyene ikke er innom Norge, er det vel heller ikke noe krav om at besetningen skal være europeisk.
Korriger meg gjerne om jeg tar feil.
Så kva gir irsk AOC som ikkje norsk gir då?
Her tar du feil. Se, for eksempel, denne artikkelen fra Reuters:
http://www.reuters.com/article/2011/06/21/us-carbon-airlines-idUSTRE75K4RA20110621
OK, men det er markeder som man ikke kan betjene fra f.eks. UK med norsk AOC. Som f.eks. Tyrkia. Meningen var jo å kunne betjene 'alt' med det irske AOC'et. Da er det jo mulig at man kan omorganisere og kjøre USA med det norske AOC'et, men da må man komplisere driften ettersom man må dele opp longhaulflåten.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.