Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
«Mirakelflyet» fra Hudson-elven på museum
Flyet som nødlandet i Hudson-elven har funnet sitt siste hvilested.
Det kunne lett ha blitt en katastrofe. Datoen var 15. januar 2009. Like etter at US Airways Flight 1549 hadde tatt av fra La Guardia-flyplassen i New York, ble det truffet av en flokk med gjess. Motorene sviktet, og kaptein Chesley B. Sullenberger III ble nødt til å tenke raskt.
 )
)Vi har startet arbeidet med neste års konferanse og vi kan gledelig fortelle at vi har inngått avtale med en person som skal fortelle om sin nødsituasjon. Det er garantert en ulykke du kjenner eller har hørt om, uten å røpe for mye kan vi si fugl og vann.
Besøkte Gardermoen for å gi sin versjon av Hudson River-landinga.
Det høres litt rart ut siden du begynner på bunn i alle selskaper når du blir ansatt, og han hadde lang ansiennitet i Airways. Nok til at han sikkert ble kaptein på B787 i American, etter deres merger.Jeg kjenner ikke karrieren hans i detalj, men vet han en periode fløy A330 for Delta. Jeg traff ham på Gardermoen for noen år siden. Han nevnte filmen med Tom Hanks og sa den var forbausende korrekt, bortsett fra portretteringen av NTSB, de var atskillig mer proffe og vennlig innstilt enn i filmen.
Det finnes ingen kilder som sier at han var pilot for Delta og som Midtblinken sier så er det vel normalt av nyansatte starter på bunn.Jeg kjenner ikke karrieren hans i detalj, men vet han en periode fløy A330 for Delta. Jeg traff ham på Gardermoen for noen år siden. Han nevnte filmen med Tom Hanks og sa den var forbausende korrekt, bortsett fra portretteringen av NTSB, de var atskillig mer proffe og vennlig innstilt enn i filmen.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.
 
	