US Air Mail Norge

fjasebase

ScanFlyer Gold
Har bestilt noe varer på ebay, som ble sendt med US Airmail. Noen som vet hvilken leverandør som "tar over" når pakken kommer til Norge? Varen var sendt for over 2 uker siden, men har ikke sett noe til den

Jeg regner med at du mener USPS Airmail? I så all er det vår kjære posten Norge dessverre.
Jeg får som regel ting raskere fra Hong Kong sendt med rregistered mail ca 7-10dager enn fra USA gjerne ca 3 uker.
Fedex og UPS derimot det er en annen sak, går gjerne på 2-3 dager.

Last edited:
Min erfaring med Posten er at ting som er tollfritt kommer raskt (bøker eller under 200 kr), alt annet tar en haug med uker.

Jeg regner med at du mener USPS Airmail? I så all er det vår kjære posten Norge dessverre.

Min erfaring er at Posten Norge er den absolutt beste speditøren å motta pakker fra som privatperson. De har forutsigbare fortollingsgebyrer, de er vant til å håndtere privatkunder og de er rimelig raske.

Jeg er nok litt partisk grunnet flere episoder, der posten Norge har klart å sende pakkene mine til feil postkontor ett par timers kjøretur unnna, selv om det er rett adresse og postnummer på pakken.
Det blir ikke bedre av at de trenger tre arbeidsdager på å få pakken på riktig kontor. Jeg tror noen på den lokale sorteringsstasjonen ikke liker meg hehe

UPS og Fedex har jeg aldri hatt noen problemer med. DHL derimot de er glad i dyre tollgebyr.

Jeg har så mange historier om Posten Norge at jeg nok skulle klare å fylle en bok. Feil postkontor, "forsøkt utlevert" på adresser med flere tilstede, mistet post ("ja, vi vet vi har en utro tjener, så fint hvis du sier fra hvis du mangler noe mer"), "at du har fått en hentelapp betyr ikke at du kan komme før om tre dager!", "hvorfor ble det ikke levert post i går? -- Stemmer, det ble mørkt, skjønner du!" er bare fornavnet.

Når det gjelder brevpost fra USA synes jeg i grunnen dette er blitt bedre de siste årene -- tar sjelden mer enn ti dager, og ofte nærmere fem. Tidligere kunne det ta evigheter -- og USPS hadde jo et "sjøprodukt" hvor posten virkelig tok to-tre måneder fra USA til Norge... Om noe er feil er ihvertfall jeg tilbøylig til å skylde på den norske siden....

Back