Upgrade på SQ med poeng/mil?

A-380

ScanFlyer Silver
Upgrade på SQ med poeng/mil?

Noen som ve hvor mange Eurobonus poeng som trengs for å oppgradere til Biz på London-Singapore og Singapore-Sydney? Og er det mulig å oppgradere med flexi saver eller flexi økonomibilletter?

Re: Upgrade på SQ

Du finner det meste på EB-sidene til SAS:
http://www.flysas.com/en/EuroBonus/...es/StarAlliance/Star-Alliance-upgrade-awards/

Som du antyder, ikke alle billetter kan oppgraderes, og SQ skiller vel også på A380 og ikke A380 ved å ha forskjellige bookingklasser i first og biz(?)

Nei, du har ny og gammel biz, men alt i samme klasser. I praksis er biz på 77W og 388 ny biz, og stort sett priset slik at man ikke får tak i det, evt har lite inventory.

Det er og en del jobb med eldre 773'er som oppgraderes til ny biz, jeg mener å mimre disse er angitt som 77A i amadeus.

-A

Det står man trenger 30 000 poeng mellom North America og South Asia, er det mulig å oppgradere for 30 000 poeng med Y billett mellom JFK-FRA-SIN. Denne flyvningen har samme rutenummer hele veien, og oppgradering hadde vært fantastisk.

Det står man trenger 30 000 poeng mellom North America og South Asia, er det mulig å oppgradere for 30 000 poeng med Y billett mellom JFK-FRA-SIN. Denne flyvningen har samme rutenummer hele veien, og oppgradering hadde vært fantastisk.

Ja, proev aa pris den ruten ut i full Y du.. ;)

30 000 poeng gjelder nok bare på SAS opererte flighter. For Star Alliance upgrades gjelder helt andre satser. Og som det antydes er det kun de aller dyreste eco billetter man kan oppgradere på StarA Upgrades. I flere tilfeller har jeg sett at det har vært billigere Biz billetter til salgs enn de dyreste eco. Så jeg har vel fortsatt til gode å høre noen bruke en slik Star Alliance Upgrade...

BF:cool2

30 000 poeng gjelder nok bare på SAS opererte flighter. For Star Alliance upgrades gjelder helt andre satser.

:old Hvis du leser hva som skrives så stemmer det med 30.000 poeng på *A-carriers Y til C:
North/Central America
arrows.gif
Central Asia, Far East/South East Asia
http://www.flysas.com/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/StarAlliance/Star-Alliance-upgrade-awards/

Det står samtidig at *A upgrades er pr. segment. Hva er definisjonen på det?
Hvordan regnes mellomlanding i FRA?

Virker jo ikke helt sannsynlig at man får rutingen JFK-FRA-SIN for 30 000 poeng når det koster 50 000 poeng FRA-SIN

Et segment er en flight, eks er JFK-FRA ett segment.

Det folk ogsaa maa huske paa at det maa vaere bookingklasse Y, B eller S hos Singapore som alle er svindyre, ofte dyrere enn betalt rabattert business.

Det er en jobbreise. Reisebyraaet opplyste a bookingklasse er Y. Jeg er litt i tvil om det stemmer da billetten er relativt dyr, men ikke saa dyr. Jeg proever uansett, man kan jo ha flaks.

Det er en jobbreise. Reisebyraaet opplyste a bookingklasse er Y. Jeg er litt i tvil om det stemmer da billetten er relativt dyr, men ikke saa dyr. Jeg proever uansett, man kan jo ha flaks.

Tipper de mener at du har sete i Y, men man vet aldri. Verdt aa proeve.. Lykke til

Re: Upgrade på SQ med poeng/mil?

Nope, ringte SQ og det er Y bookingklasse. Jeg ville bruke Eurobonusmiles paa oppgradering, men det var ikke mulig. Det virker som et veldig fullt fly. Ingen midtgang eller vindusseter ledig, men de skulle legge inn en request om det. Det kan visst bli en slitsom flytur.

Nope, ringte SQ og det er Y bookingklasse. Jeg ville bruke Eurobonusmiles paa oppgradering, men det var ikke mulig. Det virker som et veldig fullt fly. Ingen midtgang eller vindusseter ledig, men de skulle legge inn en request om det. Det kan visst bli en slitsom flytur.
Du kan jo sjekke ut mellomlegget mellom Y og billigste pris i Business Class. Hvis det er kort tid til avreise, kan det fort bli dyrt, men det kan jo hende du slipper unna med et par tusenlapper.

Du kan jo sjekke ut mellomlegget mellom Y og billigste pris i Business Class. Hvis det er kort tid til avreise, kan det fort bli dyrt, men det kan jo hende du slipper unna med et par tusenlapper.

Husk å ta med at det blir en pen bunke poeng i biz.

-A

Det kostet skjorter og farsarv å oppgradere til business, så det utgår. Det kan bli en slitsom tur, men en trip rapport skal jeg få til. Jeg er så dårlig med kamera på fly, men jeg skal se om jeg husker å ta noen. Jeg spurte igjen om det var Y klasse, og det stemte. Dette gir 100 % opptjening hos One Pass, men 150 % for elite opptjening.

Last edited:

B klasse er ofte ikke så dyrt hos SQ. men det er værre å få bekreftet plass i busines. Da jeg ringte UA om dette tidligere sa de at det måtte some regel være ledig D inventory for at SQ hadde ledig *A oppgradering. På de flightene jeg hadde var det ikke noe D, selv om det fantes Z, vet ikke akkurat hvordan SQ forholder seg til booking klasser.

SQ har også blokkert *A oppgradering på alle flighter med ny business.

Back