United og Continental slås sammen

Re: - United og Continental slås sammen

IMG951328.jpg

http://www.flyertalk.com/forum/14869501-post42.html

Nei dette blir bare feil. Synd at CO og UA ikke kan drive hver for seg. Men nå har jeg jo blitt vandt til at NWA har blitt Delta. Så da blir jeg vil vandt til dette også

OK. Enda et fargeskjema man må jakte på oppe på OSL med andre ord. Pokker, begynner å bli en del maskiner på etterskud nå altså....

Kommer CO 038/039 til å få UA rutenummer?

Og det skjer vel når de får felles AOC, stemmer det?

Kommer CO 038/039 til å få UA rutenummer?

Og det skjer vel når de får felles AOC, stemmer det?

Koden "CO" vil byttes ut med "UA", ja. Er forøvrig spent på om "vi" får beholde 38 og 39¨. UA 38 er i dag en flight fra Kahului (HI) til SFO, UA 39 og UA 138 ser ut til å være ledige, mens UA 139 går SFO-LAX.

Javisst. Jeg fløy Continental United i går, men så langt er Introen til Jeff det eneste man ser med det nye utseendet. All merking sier fortsatt CO og vil vel gjøre det ennå en tid, akkurat som det vel vil ta en viss tid før globen erstatter tulipanen hos UA.

Javisst. Jeg fløy Continental United i går, men så langt er Introen til Jeff det eneste man ser med det nye utseendet. All merking sier fortsatt CO og vil vel gjøre det ennå en tid, akkurat som det vel vil ta en viss tid før globen erstatter tulipanen hos UA.

Snart kommer Economy Plus, ikke sant Dag??;)

Akkurat det ville vel ikke vært noen stor overraskelse. Er jo allerede flere potensielle som er nevnt tidligere, bl.a. OSL.

Så litt om flåten:

The executive in charge of fleet planning for the new United Airlines expects it will take at least several months to make any key fleet plan decisions in the aftermath of its merger with Continental Airlines.
...
He says some of the unanswered questions include the future of the narrowbody fleet as Continental is the world's third largest Boeing 737NG operator while United has an older Airbus A320 fleet.
...
Baur's 16-person fleet planning team will also be looking at widebodies, including how long it can continue operating some of United's older 777s. The carrier already has Boeing 787s and Airbus A350s on order.
http://www.flightglobal.com/article...cts-no-major-fleet-decisions-for-several.html

Akkurat det ville vel ikke vært noen stor overraskelse. Er jo allerede flere potensielle som er nevnt tidligere, bl.a. OSL.

Tvivler meget på at UA vil gå ind og pisse i SAS´s baghave ved at åbne op fra ORD, så er det, i mine øjne, mere sandsynligt at man laver ruter fra SFO eller IAH til Skandinavien.

Det er i alle fall ingen grunn til å nøle for lenge.
Til sammen har de ca 550 NB, og med en rate på 5 fly i mnd tar det nesten 10 år å fornye flåten.
Med en så stor flåte kan man egentlig drive konstant flåtefornyelse.
Jeg tipper det blir en stor ordre på 737 for å erstatte 32X, for deretter å begynne å erstatte 737 med neste generasjon.

Den foerste fabrikknye 737'en er naa kommet i 'United'-farger .. linjenummer 3393 har naa United-titler etter foerst aa ha faatt Continental paa seg.

Og fra og med linjenummer 3464 vil ogsaa 'United' faa sine nye maskiner levert med Sky-interioer.

Sannsynligvis så lenge de leveres til 'CO-specs' ... det kan vare en stund og er en 'intern' greie, så tror neppe det legges noen prioritet på å få fjernet det.

L/n 3464 er ute av produksjonshallen og blir flydd til BFI i løpet av noen dager.

Back