United med forbruksbasert inntjening

Re: Lufthansa-tilbud - hovedtråd

Gjelder vel bare med UA-kort? Har ikke stått noe hos de andre om at det er endringer (eks. SK).
United vil selvsagt ikke betale mange ganger så mye for opptjening på andre program.

Re: Lufthansa-tilbud - hovedtråd

Gjelder vel bare med UA-kort? Har ikke stått noe hos de andre om at det er endringer (eks. SK).

United vil selvsagt ikke betale mange ganger så mye for opptjening på andre program.

Men ingen ting som tyder på at det er tilfelle hittil. Det er også full opptjening på MP-kotoen så lenge man ikke har en 016-billett.

Tickets for flights operated by a Star Alliance™ or MileagePlus partner airline that aren’t issued by United (ticket numbers that don’t start with “016”) will still earn award miles based on distance flown and the purchased fare class.
http://mileageplusupdates.com/

Satt og leste litt om disse endringene, og gjorde meg opp noen tanker om det nye systemet og jeg vet ikke helt om jeg synes det er en så dårlig omlegging.

På billige billetter på LH så vil man få mye dårligere betalt, men til gjengjeld vil man jo få mye bedre betalt på dyre billetter shorthaul.

Hvis man overfører det til det norske markedet, der man fort betaler 1200-1500kr for en enveis innenriks billett og kun får 625EB i go og 1250 i plus så ville jo en slik modell gitt bedre utelling i det norske markedet. 200$*8=1600EB poeng.
Selv for de billigste billettene innenriks på 599kr så ville man jo fått mer 100$*8=800 miles
Forutsetter at man er elite medlem, for 1k er opptjeningen 11miles pr USD

Og er dette så anderlesdes enn det M&M gjør med 25% opptjening på de billigste klassene?
Man kan jo her risikere å betale for dyre billetter og få ganske lite igjen, noe som ikke vil skje med nye MileagePlus

Så hvar det slutt på full opptjening på billigbiletter hos UA med billett fra partnerselskaper også!! Hvar vell egentlig ventet,jeg trodde imidlertid de ville vente et års tid eller så for å sukre `første marssmellen,-men,dengang ei!!!

Så hvar det slutt på full opptjening på billigbiletter hos UA med billett fra partnerselskaper også!! Hvar vell egentlig ventet,jeg trodde imidlertid de ville vente et års tid eller så for å sukre `første marssmellen,-men,dengang ei!!!

Hvor står det om reduksjon hos partnerselskaper :)?

Hvor står det om reduksjon hos partnerselskaper :)?

I dag på FT,og på Uas side for MP,jeg har bare sjekka for TK,som jeg bruker,der blir det 25 pct inntjening på billigbiletter,dette gjelder imidlertid over "hele fjøla",som sagt,-det hvar ventet,men jeg synes det kom veldig fort.

"Smil til UA,-så får du deg en på kjeften" :-)

Last edited:
I dag på FT,og på Uas side for MP,jeg har bare sjekka for TK,som jeg bruker,der blir det 25 pct inntjening på billigbiletter,dette gjelder imidlertid over "hele fjøla",som sagt,-det hvar ventet,men jeg synes det kom veldig fort.

"Smil til UA,-så får du deg en på kjeften" :-)

Takk for informasjonen. Da er det mulig at det står noe om SK der også kanskje. Bør sjekkes opp i :-)

Opptjening med UA Milage Plus på SK metall blir 50% på billigste billetter. 150% på Business. Men det gjelder kun så lenge billetten ikke er kjøpt på UA 016 - dokument.

Vi får vel vente og se om ikke Eurobonus juster ned for UA på sin side også.

Opptjening med UA Milage Plus på SK metall blir 50% på billigste billetter. 150% på Business. Men det gjelder kun så lenge billetten ikke er kjøpt på UA 016 - dokument.

Dersom det blir 150 % opptjening er det levelig. Det kommer vel en oppdatering hos EuroBonus etter hvert.

Opptjening hos partnerne blir vel styrt av partnerne og ikke UA?
Og det er jo logisk at de vil kjøpe færre poeng når UA selv gir færre poeng.

Det tror jeg i så fall må gjelde fullpris bussines,50 for billigste SAS biletter er heller ikke så ille ifht mange andre.

Back