Lufthansa med Sleepers row

RJon

ScanFlyer Dusty
Medlem
https://edition.cnn.com/travel/article/lufthansa-sleepers-row-lie-flat-economy-seat/index.html#:~:text=The%20idea%20is%20passengers%20traveling,and%20also%20offered%20priority%20boarding.

With social distancing at forefront of everyone's minds, having your own space on an airplane has never been so important.
But would you pay extra to spread out over a row of economy seats?

Lufthansa hopes so. The German airline is trialing its new Sleeper's Row concept on its Frankfurt, Germany to São Paulo, Brazil flights from November 18 to mid-December.
The idea is passengers traveling in economy can nab a row of three to four seats, and then stretch out across them, replicating the experience of a lie-flat business class bed. Travelers will be given a blanket, pillow and seat topper to maximize the comfort, and also offered priority boarding.
Those interested must purchase the upgrade at the airport, either during check-in or at the gate, for $260 on top of the price of their original ticket.

Det er jo ikke uvanlig å se folk breie seg ut i en 4-seter i økonomiklasse på flygninger med lite belegg. Her er Lufthansa kløktig og tar betalt for noe som frem til nå har vært gratis.

“Resemble lie flat business”. Hehe, Jeg tror de fleste som har forsøkt både business og å legge seg ned over flere seter er enige i at det er best med lie flat lengst frem uten ekstra beltespenner m.m. mot ryggen Jeg håper «Eco lie flat» er langt billigere enn business.

Sent from my iPhone using Tapatalk

“Resemble lie flat business”. Hehe, Jeg tror de fleste som har forsøkt både business og å legge seg ned over flere seter er enige i at det er best med lie flat lengst frem uten ekstra beltespenner m.m. mot ryggen Jeg håper «Eco lie flat» er langt billigere enn business.

Prisen er 220€ eller 260$ i tillegg til prisen for en eco billett som det står, så forskjellen vil jo variere med hva man har betalt for billetten i utgangspunktet.
Siden det står at det er med en topper (overmadrass) regner jeg med at det er noe mere behagelig enn å ligge uten noe som helst.
Kan jo være en ekstra inntekt i disse tider med lavt belegg, men har vanskelig for å se at det vil være aktuelt så ofte om vi kommer tilbake til "normale' tilstander.

https://www.lufthansa.com/br/en/sleepers-row

Hvordan godkjennes dette av luftfartstilsynene ifht sikring av passasjerer? Eller er det slik at man må rulle opp hele greia om det kommer turbulens (for eksempel)?

Dette minner vel om det samme Air New Zealand hadde (har?), men de hadde vel fast bookingmulighet?

Her er det "first come"-prisnsippet som gjelder også : "The number of Sleeper’s Rows offered is limited per flight and will be occupied by the sequence of passengers that show interest to our ground staff."

Last edited:
Back