• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

United med EWR-BGO sommeren 2022

Blir vel at Norse prøver seg da kanskje..

Men nå har det vært utallige forsøk på BGO-New York: først DY med 787, gikk ikke. Så DY noen år etter med 737, gikk heller ikke. Og så til slutt UA med 757, noe som heller ikke gikk, ingen som tar hintet snart?

Hva med WF med -200 med noen stopp underveis? Jeg hadde tatt den!!
 
Blir vel at Norse prøver seg da kanskje..

Men nå har det vært utallige forsøk på BGO-New York: først DY med 787, gikk ikke. Så DY noen år etter med 737, gikk heller ikke. Og så til slutt UA med 757, noe som heller ikke gikk, ingen som tar hintet snart?

Hva med WF med -200 med noen stopp underveis? Jeg hadde tatt den!!

Har nevnt det for gutta her på network, så går Excel-regnearkene varme av all beregningene.

Tror du kan regne med at det blir 100-maskin LN-ILS siden den har long-range tanker, og routingen blir MJF-BGO-LSI-FAE-EGS-KEF-UAK-YQX-BGR-JFK, total flytid 20 timer utgående og 22 timer hjem. Det blir servert frokost før avreise Mosjøen, lunsj på fuelstop på Shetland, og middag kombinert med US Preclearance og immigration i Gander. 2 ganger i året fortsetter maskinen ned til ATL for å hente MOW når han skal til MJF.
 

Attachments

  • map.gif
    map.gif
    15.6 KB · Views: 433
Haha. Knallbra Fluxie. :) Selv rutene med gamle DC4 blekner jo i forhold til denne.
 
Blir vel at Norse prøver seg da kanskje..

Men nå har det vært utallige forsøk på BGO-New York: først DY med 787, gikk ikke. Så DY noen år etter med 737, gikk heller ikke. Og så til slutt UA med 757, noe som heller ikke gikk, ingen som tar hintet snart?

Hva med WF med -200 med noen stopp underveis? Jeg hadde tatt den!!

Ikke glem SAS og deres 747, da ... Forøvrig godt beskrevet i 747-boka til Hans Jakobsson. Så den må du skaffe deg!
 
Såvidt. Holder lenge det;)

Som nonrev ble det mye usikkerhet. Havnet bakerst på lista siden jeg ikke kunne sjekke inn før jeg kom helt frem til gate. Kom inn med Widerøe. Listet og for jumpseat, noen ganger hjelper det, men de hadde vektrestriksjoner. De ble løftet til slutt.
Men du har rett, såvidt er godt nok. Er bare lite muligheter ut fra Bergen.
 
Ikke glem SAS og deres 747, da ... Forøvrig godt beskrevet i 747-boka til Hans Jakobsson. Så den må du skaffe deg!

Men barndommen min hadde ikke blitt den samme om det ikke var for 747 på BGO. Jeg husker ennå at den og DC10'en ofte kom i lav høyde rett over hustaket vårt. :D
 
Back
Top