United kutter Oslo/Stockholm i vinter [bekreftet]

Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter [ubekreftet]

Hvordan er ståa for Atlantic++: Er både SAS og UA medlemmer der? Ideen med den alliansen var vel at den skulle være metal neutral, så kanskje er dette et ledd i kapasitetsreduksjon for å bidra til noe høyere yield (hvis kostnader og inntekter deles mellom medlemmene så spiller det liten rolle hvem som flyr)?

SAS er ikke medlem, A++ startet med UA, LH og AC - den har senere blitt utvidet til aa inkludere selskaper i Lufthansa Group - Swiss, Austrian og Brussels Airlines (BMI var ogsaa medlem inntil Fnate & Co kjoepte dem). Ved siden av de operasjonelle fordelene for medlems selskapene - er det jo ogsaa svaert fordelaktig for oss reisende - da vi kan inkludere strekninger med alle medlemmene, f.eks. kan jeg fly SEA UA SFO LX ZRH LX OSL LH FRA AC YVR AC SEA til samme lave pris som SEA - OSL t/r med f.eks Lufthansa. Det blir billigere for meg enn aa kombinere UA og SAS via SFO og CPH. For meg betyr det stoerre tilgjengelighet paa de laveste prisene.

He, he ringte UA , Houston for å se om jeg kunne endre HNL nå... De visste ingenting, som forventet...

Litt merkelig at de ikke stopper salget for alle "de uvitende" ?

De kunne jo ha startet ORD-OSL istedet da. Der ville de jo ikke hatt konkurranse. Kanskje AA kommer de i forkjøpet? Det hadde ikke gjort noe.

Ser at United selger OSL-EWR til fra 2883,- med mellomlanding i diverse byer i Europa, mens deres direkteflight som man fortsatt kan booke ligger på over 6k.

I februar er det også 2.800 på direkten.

Flightprogrammene oppdateres kun et par ganger i uka, så det kommer sikkert i neste 'load'.

He, He , har i alle år aldri fløyet CO/UA i det som nå defineres som sommerprogram, så framover er det bare EWR som må endres med en stopp.

Alle andre til USA blir det samme antall stopp, en stopp EWR blir byttet med en i Europa .:colgate: Huffda jeg elsker de to kantinene på EWR.:colgate:

Fra artikkelen til Aftenposten:

Imens vil United fortsette å betjene Oslo i samarbeid med sin allianse-partner Lufthansa.

SAS er også allianse-partner med UA. Men de samarbeider altså ikke med hverandre?

Imens vil United fortsette å betjene Oslo i samarbeid med sin allianse-partner Lufthansa.

SAS er også allianse-partner med UA. Men de samarbeider altså ikke med hverandre?

SAS har jo hele tiden vist fingeren til CO og nå UA på OSL.
Selv om det er ubetydelig i den store STAR sammenhengen, så blir det jo nå ganske så symbolsk payback fra OSL.

UA og LH har codeshare på OSL-NYC ruten, men ikke med SAS.
Så nå blir det vel codeshare OSL-MUC-NYC og OSL-FRA-NYC på LH materiell.

Selv om det er ubetydelig i den store STAR sammenhengen, så blir det jo nå ganske så symbolsk payback fra OSL.

Hva mener du med det siste her?

Dette har nok gått begge veier på begge sider av Atlanteren, dessverre.
Noe skjedde for noen år siden, og trist at de er slik. Begge hadde vært tjent med et samarbeid.

Det er nok ganske enkelt fordi SAS ikke er med i A++, som beskrevet litt høyere opp.

Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Jeg skal fly dem 14. september [emoji33] Venter spent på offisiell info [emoji4]

De slutter nok i slutten av sommersesongen, altså rundt 25.-27. September...

"Derfor blir 5. september siste avgang dette året fra Oslo til Newark, mens ruten gjenopptas igjen først i mai neste år."

Jajaja??? Hva skjer da mon tro? Hva rettigheter har jeg er egentlig? Tviler på at de setter oss på SAS, siden de tilsynelatende kun samarbeider med LH...

Valgte UA med vilje for å få 13 awesome timer i New York!

Det er nok ganske enkelt fordi SAS ikke er med i A++, som beskrevet litt høyere opp.

SAS har vel codeshare med *Apartnere, selv om de ikke er medlem av A++? Eller betyr dette at SAS har færre "venner", evt at vennene ikke er like gode som før?

Last edited:

SAS har vel codeshare med *Apartnere, selv om de ikke er medlem av A++? Eller betyr dette at SAS har færre "venner", evt at vennene ikke er like gode som før?

Naar jeg soeker opp SAS i min hjemby kommer det opp Codehare med Alaska til EWR og Virgin Atlantic fra SFO paa hjemreisen, saa det er kanskje flere og nye "venner" men ikke saa gode ;)

Tror nok at UA vil saa langt som mulig flytte passasjerer til A++ (og ikke alle skal til New York) saa OSL EWR SFO blir ikke daarligere om det blir OSL FRA SFO).

Sistnevnte OSL FRA SFO er rask og grei. Har tatt den noen ganger, MEN 06.20 med LH til FRA er jo litt tøff.

Planlegger uansett den når UA kansellerer min OSL EWR FRA 14. des. Selvvalgt natt på plassen før heldigvis F til HNL neste morgen.

Hvordan er ståa for Atlantic++: Er både SAS og UA medlemmer der? Ideen med den alliansen var vel at den skulle være metal neutral, så kanskje er dette et ledd i kapasitetsreduksjon for å bidra til noe høyere yield (hvis kostnader og inntekter deles mellom medlemmene så spiller det liten rolle hvem som flyr)?

Som jeg vel har forsøkt forklart før i andre tråder når du (?) har hevdet en allianse er en enhet og ikke konkurrerer, så må du skille mellom A++ som er en joint venture og Star Alliance som er en allianse. I en JV deler man jo på alt, eller i hvertfall det meste, mens man innen en allianse mer er et slags samarbeid hvor man ofte fortsatt konkurrerer

Har ikke SAS fortsatt endel code-share med UA innen USA? Eller hva mener du egentlig her? Det er da en ganske betydelig andel av SAS sine passasjerer til EWR, IAD, ORD og SFO som fortsetter videre med Unitedflighter videre disse hubene, og dette selges jo f.eks på sas.no, selv om man flyr videre på UA flightnummer. Codeshare er da ikke en forutsetning for feed

Litt usikker på hva du mener med payback, da det virker jo som SAS er en av de som står igjen som vinnere her?

Blander du også litt med US som de vel nektet feede? Selv om de kanskje ikke promoterte det aktiv, så nektet aldri SAS CO feed da man fint kunne kjøre gjennomgående billetter videre til norsk innenriks hele veien

Ja, de har codeshare, men du må huske at A++ gjelder transatlantiske flighter

Last edited:
Back