dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter [ubekreftet]
SAS er ikke medlem, A++ startet med UA, LH og AC - den har senere blitt utvidet til aa inkludere selskaper i Lufthansa Group - Swiss, Austrian og Brussels Airlines (BMI var ogsaa medlem inntil Fnate & Co kjoepte dem). Ved siden av de operasjonelle fordelene for medlems selskapene - er det jo ogsaa svaert fordelaktig for oss reisende - da vi kan inkludere strekninger med alle medlemmene, f.eks. kan jeg fly SEA UA SFO LX ZRH LX OSL LH FRA AC YVR AC SEA til samme lave pris som SEA - OSL t/r med f.eks Lufthansa. Det blir billigere for meg enn aa kombinere UA og SAS via SFO og CPH. For meg betyr det stoerre tilgjengelighet paa de laveste prisene.
Hvordan er ståa for Atlantic++: Er både SAS og UA medlemmer der? Ideen med den alliansen var vel at den skulle være metal neutral, så kanskje er dette et ledd i kapasitetsreduksjon for å bidra til noe høyere yield (hvis kostnader og inntekter deles mellom medlemmene så spiller det liten rolle hvem som flyr)?
SAS er ikke medlem, A++ startet med UA, LH og AC - den har senere blitt utvidet til aa inkludere selskaper i Lufthansa Group - Swiss, Austrian og Brussels Airlines (BMI var ogsaa medlem inntil Fnate & Co kjoepte dem). Ved siden av de operasjonelle fordelene for medlems selskapene - er det jo ogsaa svaert fordelaktig for oss reisende - da vi kan inkludere strekninger med alle medlemmene, f.eks. kan jeg fly SEA UA SFO LX ZRH LX OSL LH FRA AC YVR AC SEA til samme lave pris som SEA - OSL t/r med f.eks Lufthansa. Det blir billigere for meg enn aa kombinere UA og SAS via SFO og CPH. For meg betyr det stoerre tilgjengelighet paa de laveste prisene.