United bestiller 25 B787 og 25 A350

Re: United fleet renewal

Endelig...nå skjer det noe hos UA igjen. Gledermeg til å se disse maskinene i UA`s design!
 
Re: United fleet renewal

Og da er det offisielt fra United.

25 A350XWB (+50 opsjoner) og 25 B787 (+50 opsjoner). Levering fra 2016 til 2019 og skal i første omgang erstatte 767 og 747, men også 777 på sikt. Når det kommer til 350, ser det ut som om de i første omgang bestiller -900 modellen. For 787 så sier de ikke noe, men skal den brukes som 767 erstattning er vel sjansen stor for at det blir -8 i første omgang?

http://finance.yahoo.com/news/United-Invests-in-Future-prnews-2547784775.html?x=0&.v=1

CHICAGO, Dec. 8 /PRNewswire-FirstCall/ -- United Airlines today announced a significant investment in the company's future with a widebody aircraft order that will enable the carrier to reduce operating costs and better match aircraft to key markets it serves, while providing its customers with state-of-the-art cabin comfort. The new technology aircraft will reduce fuel burn and environmental impact, while enabling service to a broader array of international destinations. United ordered 25 Airbus A350 XWB aircraft and 25 Boeing 787 Dreamliner aircraft and has future purchase rights for 50 of each aircraft.

Sist gang United bestilte nye fly var i 1998, og sist gang de mottok et fly var i 2002
 
Last edited:
Det var gode nyheter for både Boeing, Airbus og de reisende!
Når det gjelder 757´erne deres, så får vel de trave videre til noen finner det for godt å komme med en avløser for denne flotte sliteren!?
 
Airbus har vel (indirekte) lansert A321 med winglets som en god B757-erstatter, i hvert fall domestic US?
 
UA bruker ikke 757 på samme måte som f.eks. CO, så A321 eller 737-900 dekker nok fint UA's behov når tiden kommer.l
 
Og ser ut som de klarer seg med relativt små forhåndsbetalinger til Airbus og Boeing

http://www.flightglobal.com/article...cash-outlay-for-airbus-and-boeing-orders.html
United Airlines says the total cash outlay for its combined order it placed today with Boeing and Airbus will be $60 million during the next three years.


Når det gjelder 757´erne deres, så får vel de trave videre til noen finner det for godt å komme med en avløser for denne flotte sliteren!?

Slik jeg skjønner det så planlegges det en beslutning om en eventuell narrow-body ordre i 2010
 
Last edited:
UA bruker ikke 757 på samme måte som f.eks. CO, så A321 eller 737-900 dekker nok fint UA's behov når tiden kommer.l

Ua bruker 757 mye paa transcon og det egner ikke blastikken fra hvitloeksland seg til. Men de driver vel aa koker ihop noe ifm 321 nede i Toulouse for tiden. Etter vinpausen selvsagt :rolleyes:

Grattis til UA. Skulle tro de har ansatt tidligere innkjoepssjef i SAS. Fatter ikke hvorfor de ikke satser paa en flytype..
 
Ua bruker 757 mye paa transcon og det egner ikke blastikken fra hvitloeksland seg til. Men de driver vel aa koker ihop noe ifm 321 nede i Toulouse for tiden. Etter vinpausen selvsagt :rolleyes:

Grattis til UA. Skulle tro de har ansatt tidligere innkjoepssjef i SAS. Fatter ikke hvorfor de ikke satser paa en flytype..

Enhetsflåte er overvurdert. Når du kommer opp i en slik flåtestørrelse, er det andre ting som teller mer.

En A321 i PS-konfig klarer nok transcon uten større problemer.
 
Men saa har du SAN/SEA/LAX/SFO til IAD med mer... Det er kun 8 PS fly av 95 752

Tror Dr. Johnsen er uenig med deg naar det gjelder enhetsflaate
 
DET blir populært blant kundene... ;)

For de som ikke tok det, så var jeg "ørlite" sarkastisk her...
 
De bestiller både 787 og A350, så velger de den av dem som klarer å levere :p Airbus og Boeing er jo ikke så flinke til å konstruere nye flytyper for tiden...
 
Et litt bedre bilde supplert av UA ..

ua_350.jpg
 
Back
Top