United Airlines - eller Den Store Tommy777 vs LN-KGL-tråden!

sk931

ScanFlyer Rusty
United Airlines - eller Den Store Tommy777 vs LN-KGL-tråden!

Hvad er egentlig sidst nye UA bemaling ???

Er det den med Blå bund og grå top eller

Er det den med Blå bund og hvid top ???


Hilsen
Ole
 
Last edited by a moderator:
Re: United Air Lines

Ja, toppen er blitt hvit igjen, og en lysere og vennligere blåfarge er det også
 
Re: United Air Lines

Jamen den med hvid top er ,efter min mening, også den pæneste

hilsen
Ole
 
Re: United Air Lines

Det var jammen meg på tide at United freshet opp designet sitt litt, ja... De kunne lært litt av Delta som skifter design hvert andre år.
 
Re: United Air Lines

Gammel bemaling
N209UA.jpg


Ny bemaling
N217UA.jpg


Og det har gått noe tid siden overgangen startet, men det finnes en del enda ;)
 
Re: United Air Lines

... og kommer en inn på United Express terminalen på SEA, så henger det skilt der med den logoen som er enda eldre enn den grå(den med oransje i)! Er med andre ord ikke bare SAS som bruker litt tid på å skifte ut diverse skilt.
 
Re: United Air Lines

Før den grå var det denne
B767-222.gif


Tidlig på 60-tallet var det slik
B727.gif


Og inn i mellom alle disse har det blitt eksperimentert med forskjellige skrifttyper og stjerner
 
Re: United Air Lines

Fantastisk at det er 5 aar siden den nye fargen kom, men man ser fortsatt masse greyhound livery fly hver eneste gang man er ute aa flyr. Hadde greyhound baade til og fra LGA med A320 og 319 paa mandag
 
Re: United Air Lines

Morsomt med den gråfargen... Den kom med sjefen Wolf og han malte alle fly grå - først hos Northwest, så hos United og til slutt hos USAirways. I tillegg bestilt han alltid Airbus til de selskapene han ledet...
 
Re: United Air Lines

Det tar vel tid (og ikke minst penger) å få malt om så mange fly som de har i flåten.

Var det ikke så at Delta på et tidspunkt hadde fly i 3 forskjellige liveryer fordi de ikke hadde rukket å få malt om alle før de igjen bestemte seg for nytt livery?

BF:cool2
 
Re: United Air Lines

Stemmer vel mer eller mindre det, Bizflyer. Ofte omtalt som Delta NC (new colors) NNC (new new colors) og NNNC (new new new colors). ;)
Men de har skjerpet seg nå, og har ikke mer enn to varianter nå.
 
Re: United Air Lines

Det tar vel tid (og ikke minst penger) å få malt om så mange fly som de har i flåten.

Var det ikke så at Delta på et tidspunkt hadde fly i 3 forskjellige liveryer fordi de ikke hadde rukket å få malt om alle før de igjen bestemte seg for nytt livery?

BF:cool2
Kanskje det blir som med oppgraderinger av programvare på PC'en? En kan hoppe over en versjon men ikke to...
 
Re: United Air Lines

Heisann EB!

Morsomt med den gråfargen... Den kom med sjefen Wolf og han malte alle fly grå - først hos Northwest, så hos United og til slutt hos USAirways. I tillegg bestilt han alltid Airbus til de selskapene han ledet...

Du er ute paa tynn is naa da Stephen Wolf ikke var kjent for noen god leder... heller tvert imot... :naughty:

Dag
 
Re: United Air Lines

Dag, nå er du på tynn is med din finger. Til EBs forsvar må sies at han ikke sier noen ting om Stephen Wolf som sjef. Han bare påpeker at det er "morsomt med den gråfargen" og at "han bestilte alltid Airbus". Det er kanskje det siste du ikke setter pris på siden du jobber med Seattle-metall, men EB har ikke kommentert Wolfs lederegenskaper overhodet. ;)
 
Re: United Air Lines

Hei KGL!

Ja, det var sammenligningen med graafargen, hans elendige track-record som en leder og da trekke inn Airbus valg... da dette vil tilsi at Airbus ikke er noe godt valg... :D

Ta det med ro KGL, jeg er ingen spesiell fan av en eller annen flytype og selv om vi kun opererer Seattle-metall... og forhaapentligvis noe Seattle-plastikk snart... har jeg ingen loyalitet til en bestemt flyfabrikant... ;)

Dag
 
Re: United Air Lines

Og så foretrekker jeg å ikke bli innblandet i en diskusjon om noe metall som jeg ikke har uttalt meg om. Selv om vi (KOG og undertegnede) av enkelte blir sett på som Knoll og Tott, trenger jeg ikke å roe meg det døtt DagJ ;).

At jeg støtter KOG i å foretrekke europeisk kvalitet fremfor det mindreverdige som kommer fra nordvest i US of A er en helt annen sak.
 
Re: United Air Lines

Kan ikke si jeg tenker mye på "europeisk kvalitet" de gangene jeg sitter baki en 340 som bruker en evighet gjennom turbulensen før den kommer seg opp på en fornuftig høyde istedenfor en 777 som hadde vært høyt over været for lenge siden...... ;)
 
Re: United Air Lines

Kjaere deg KGL, jeg beklager saa mye og dette var ikke meningen!

Jeg svarte i full fart foer jeg dro paa jobben i dag og du har rett i mitt tilfelle, det er ofte jeg roter og maa dobbeltsjekke KGL vs. KOG... :8:

Mitt svar var ikke saa serioest og jeg vet hva EB mente, men det komiske jeg saa i dette var at jeg ikke tror han saa traaden...? Stepen Wolf var ikke kent som en god leder og for eksempel valget av graafargen til baade UA og senere US Airways skapte mye diskusjon i sin tid og kostet tusenvis av ekstra $$$ i lengden! Om man da ser paa valg av Airbus med stitt track record...:p

... og til slutt, flytype valg i denne industrien kan ikke sammenlignes med stoette av et favoritt idrettslag vet du og her maa man gjoere det som er best for de enkelte... ;)

Dag
 
Re: United Air Lines

At jeg støtter KOG i å foretrekke europeisk kvalitet fremfor det mindreverdige som kommer fra nordvest i US of A er en helt annen sak.

Genial twist på diskusjonen.

For det første, US Airways sine fly var jo ikke grå, de hadde grå buk, hovedfargen var blå.

For det andre, når det gjelder kvalitet, er du ikke på tynn is, du er på en råk!

NWA med mange flere er vel det beste bevis på at kvalitet kommer fra USA. De driver og pensjonerer Airbus 320er som kun er 15-20 år gamle, jepp, det er kvalitet, det :rolleyes::rolleyes:
 
Back
Top