Se der ja, da har vi den første sjørøveren.
Er du permittert fra et selskap i Norge?
Synd det, har vært gjennom den mølla noen ganger.
Man er ikke ekte trafikkflyger om man ikke har vært permittert, eller/og har hatt snuskete hybel i New York. (Crash pad som dem kaller det her i koloniene)
For Dere som har fløyet mellom Østkysten av USA og til Karibia så har Dere sikkert sett, sånn halvveis til Jomfruøyene eller Puerto Rico, masse blågrønt vann og øde øyer strødd langs en kjede: Det er Exuma kjeden, mitt favoritt sted på planeten.
Seilte ditt en en del for 12-15 år siden, men solgte seilbåten, jobbet for mye med flyjobb samt begynte å investere i fast eiendom og begynte å slå røtter.
Uansett, poenget med denne posten er at jeg fant akkurat nå en liten 10 minutters video snutt fra Exuma, laget av skipperen på en 80 fots charter båt.
Anbefaler at alle ser på videoen for å få med seg hvor klart vannet er og hvor fint og øde det er.
Det var mye sjørøvere i det området og jeg planlegger å dra ditt på skattejakt men må jo ha mannskap på Odin. (Need a few good men)
Båten min ikke stor som den på filmen, men plass til 2-3 mann i komfort.
(Kan ikke ta med damer på en slik tur, blir for mye drikking, bannskap og primitive forhold, ikke noe tur for smågutter heller)
Hvis noen vil være med, og kommer gjennom nåløyet, så kan dette godt skje i sommer, hvis det blir nok vaksine og lite virus igjen.
Har ikke lov å drive charter båt i Bahamas, kun Florida, så det blir mere som et spleiselag, og ikke direkte billig heller, men se på filmen og se om det frister. Gå inn på FB på Odin Charters og på www.odincharters.com for å se på båten.
Her er film snutten.
https://youtu.be/_XEuaz1_3V8
Sagt opp, men med rett på gammel stilling og senioritet når ting tar seg opp igjen.
Hadde vært utrolig kult å utveksle røverhistorier på seilbåt der nede (selv om jeg mistenker at du har flere av dem enn meg), men tror dessverre ikke det går i år likevel. Eneste som sånn sett passer er at jeg ikke jobber akkurat nå.
Den videoen brakte minner til Tobago, når vi skulle ut til en øy(?
Hvor mange timer bruker du til Exuma, - det er jo nesten dobbelt så langt som til Nassau fra FLL.
Herlig lesning!
Tilværelsen ombord på Odin høres og gøy ut for en periode, om en hadde hatt noen form for kokkekunnskaper.![]()
Du kan vel svi av noen fiskepinner^_^
Det perfekte mannskap hadde vært 2 kvinnelige nymfomane nudister midt i 20 årene, den ene er da mesterkokk og har master grad i bar-tending, og den andre er båt mekaniker og spesialist i å vedlikeholde Yanmar 6LP-STE turbo diesler.
Har enda ikke funnet dem, så det blir vel å mønstre på noen bleke Nordmenn fra dette forumet som kanskje blir sjøsyk and uten kokke kunnskaper?
(Nudisme ikke nødvendig) :colgate:
Dere får trene på sette sjøbein og vær klar til å pakke sjømanns sekken på kort varsel.
(Tragisk at Norwegian har sluttet å fly OSL-FLL, det var fint som snus, hadde stadig mannskap som kom på kort varsel. Nå blir det kronglete med flybytte både her og der. Ikke sikkert at SAS fortsetter å fly på Miami heller.)
Forresten hvis jeg husker rett, at du har fløyet Tower Air ( FF ) ? Har selv benyttet dem. Any røverhistorie ??
Legg kursen innom Hedonism 2 i Negril, finner nok smådamer der
Joda, jobbet 7 år for Tower Air. (FF var jo koden og på flygermunne sto det for Fort Fumble.)
Har endel røver historier derfra, må se å få kommet igang, kom på avveie med fine videoer fra Exuma øyene, drømte meg bort må vite.
Eneste gangen jeg har opplevd et kabinpersonale som kranglet høylytt seg i mellom med passasjerene som tilskuere, var under middagsserveringen på Tower Airs GEN-MIA en gang i februar/mars 1992.![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.