UM SERVICE CHARGE - DOMESTIC NORWAY

JEP

Newcomer
Fra og med 01. april innfører SAS Braathens, et service fee på kr 150 pr vei for barn som reiser aleine med assistanse. (IDUM)

Avgiften vil bli tatt inn i TST'en altså i selve billetten, slik at de fortsatt kan reise med e-ticket. Mens vi fortsatt vil ta inn FEE på internationale reiser på MPD/MCO - så her må de fortsatt reise med paper ticket.

(hentet fra www.sassalesinfo.com)
 
Ännu mer skatter och avigfter.. Nåväl.. någonstans måste SAS få in pengar... (Obs! Semiironiskt menat).

:sarc
 
Ja så får en se hvordan dette slår ut. SAS har vel hele tiden gitt barn et veldig godt tilbud og uten å ta noe ekstra for en tjeneste som koster selskapet ganske mange kroner. Forstår at en tar seg ekstra betalt for dette, spesielt når det i den senere tid har vist seg at enkelte voksne ikke henter ungene på bestemmelsesstedet heller.
 
Ja, naar marginene blir saa smaa som de naa er (minus...), maa man faa lov til aa kreve betaling for slik ekstraservice. Aa ta ansvaret for en unge som reiser alene, er mer ansvarsfullt en folk egentlig tenker over.

Her borte er det vanlig aa ta UM-fee - ingen reagerer paa det lenger.
 
Er det så ille å betale 150 spenn for at noen skal passe på kid'en din under flyreisen da? Tror jeg ville gjort det uten store betenkeligheter...
 
BRA!! På tide at man tar seg betalt for denne servicen...
 
Hva med Norwegian ?

såvidt jeg vet koster det ingenting der.....tar vel ikke lang tid før de kommer etter.....
Men enig, helt klart at slikt skal koste ekstra!
 
Kanskje jeg er litt rar, men jeg synes det er helt OK å betale for de tjenestene man faktisk betaler for de tjenestene man benytter.

Når dét er sagt er ingen flytur vellykket før flyselskapet har betalt meg for å gjøre det.:biggrin
 
Hos Norwegian har de ingen fee, men barn som reiser aleine får ikke noe barnerabatt. De må betale voksen billett. Så de tar seg også betalt for denne ekstra servicen. :)
 
Originally posted by LN-KOG
.
.

Når dét er sagt er ingen flytur vellykket før flyselskapet har betalt meg for å gjøre det.:biggrin

..., da burde man muligens revurdere yrkesvalg ? , eller e det rnoe sent for det ... ?
 
Originally posted by P.A. VIKING
Originally posted by LN-KOG
.
.

Når dét er sagt er ingen flytur vellykket før flyselskapet har betalt meg for å gjøre det.:biggrin

..., da burde man muligens revurdere yrkesvalg ? , eller e det rnoe sent for det ... ?

Det skjer oftere enn du tror....
 
Originally posted by Blubird
Er det så ille å betale 150 spenn for at noen skal passe på kid'en din under flyreisen da? Tror jeg ville gjort det uten store betenkeligheter...
Dette må vel være et ekstragebyr som få ahr innvendinger mot. Skulle egentlig bare mangle at SAS og andre flyselskaper tar seg betalt for dette.
 
Det er jo egentlig ganske utrolig at ikke dette handling gebyret har kommet tidligere, da det er ikke ubetydlig arbeidstid som går med til å følge UM hit og dit.
Og så kan jeg ikke dy meg da ... ser at på sasbraathens.no forteller de deg at du MÅ ringe for å bestille billett for UM ... På www.wideroe.no har vi i over 2 år hatt denne muligheten online, og dette forklarer jo hvorfor vi har en betydelig andel UM som bestilles på SK flighter hos oss :spin:
 
Originally posted by Farmer
Det er jo egentlig ganske utrolig at ikke dette handling gebyret har kommet tidligere, da det er ikke ubetydlig arbeidstid som går med til å følge UM hit og dit.
Og så kan jeg ikke dy meg da ... ser at på sasbraathens.no forteller de deg at du MÅ ringe for å bestille billett for UM ... På www.wideroe.no har vi i over 2 år hatt denne muligheten online, og dette forklarer jo hvorfor vi har en betydelig andel UM som bestilles på SK flighter hos oss :spin:
Har ikke helt skjønt hvorfor en ikke kan bestille slikt på internett, men det skyldes kanskje at man må sjekke om det er plass til UM på de aktuelle avgangene manuelt. Vil anta at det er begrensninger på antall UM på hver flight. Hvordan klarer Widerøe å få dette til på sin internettside, mens SAS ikke klarer det? Enda merkeligere er det om det er slik Farmer sier mulig å gjøre dette på SK-flighter ved å bestille på Widerøe. Merkelig...
Men en opprettholder jo kanskje call-sentrene da:D
 
Originally posted by DY
Originally posted by Farmer
Det er jo egentlig ganske utrolig at ikke dette handling gebyret har kommet tidligere, da det er ikke ubetydlig arbeidstid som går med til å følge UM hit og dit.
Og så kan jeg ikke dy meg da ... ser at på sasbraathens.no forteller de deg at du MÅ ringe for å bestille billett for UM ... På www.wideroe.no har vi i over 2 år hatt denne muligheten online, og dette forklarer jo hvorfor vi har en betydelig andel UM som bestilles på SK flighter hos oss :spin:
Har ikke helt skjønt hvorfor en ikke kan bestille slikt på internett, men det skyldes kanskje at man må sjekke om det er plass til UM på de aktuelle avgangene manuelt. Vil anta at det er begrensninger på antall UM på hver flight. Hvordan klarer Widerøe å få dette til på sin internettside, mens SAS ikke klarer det? Enda merkeligere er det om det er slik Farmer sier mulig å gjøre dette på SK-flighter ved å bestille på Widerøe. Merkelig...
Men en opprettholder jo kanskje call-sentrene da:D

Det ER 1. april, men like fullt har vi systemer som fanger opp at det er kun barn i bestillingen, slik at denne kan behandles på særskilt vis slik at det sikres at UM håndteringen blir ivaretatt. Slik sparer jo også prisbevisste foreldre litt bestillingsgebyr som er lavere enn om de bestiller pr telefon ..
 
Originally posted by Farmer
Originally posted by DY
Originally posted by Farmer
Det er jo egentlig ganske utrolig at ikke dette handling gebyret har kommet tidligere, da det er ikke ubetydlig arbeidstid som går med til å følge UM hit og dit.
Og så kan jeg ikke dy meg da ... ser at på sasbraathens.no forteller de deg at du MÅ ringe for å bestille billett for UM ... På www.wideroe.no har vi i over 2 år hatt denne muligheten online, og dette forklarer jo hvorfor vi har en betydelig andel UM som bestilles på SK flighter hos oss :spin:
Har ikke helt skjønt hvorfor en ikke kan bestille slikt på internett, men det skyldes kanskje at man må sjekke om det er plass til UM på de aktuelle avgangene manuelt. Vil anta at det er begrensninger på antall UM på hver flight. Hvordan klarer Widerøe å få dette til på sin internettside, mens SAS ikke klarer det? Enda merkeligere er det om det er slik Farmer sier mulig å gjøre dette på SK-flighter ved å bestille på Widerøe. Merkelig...
Men en opprettholder jo kanskje call-sentrene da:D

Det ER 1. april, men like fullt har vi systemer som fanger opp at det er kun barn i bestillingen, slik at denne kan behandles på særskilt vis slik at det sikres at UM håndteringen blir ivaretatt. Slik sparer jo også prisbevisste foreldre litt bestillingsgebyr som er lavere enn om de bestiller pr telefon ..
Joda er fullstendig klar over at det er 1.april. Måtte bare svare på spørsmålet som kom om det var 1.april. Skjønte ikke helt hva det hadde med saken å gjøre, men...kjempebra at Widerøe har klart å få til dette. Hva kan grunnen være til at man i SAS har valgt en annen løsning? Den må jo være mindre kundevennlig...og dyrere for selskapet. Men det er sikkert en god forklaring....ehhh håper det i alle fall, men bare ikke hørt den en nå.
 
Og UM-bestillinger fungerer aldeles utmerket i det fantastiske systemet til Widerøe. Farmer og gjengen i WIAS har funnet noen helt utsøkte løsninger. Jeg sender ofte min datter som UM på besøk til sin søster og det skjer utelukkende via http://www.wideroe.no. Der har 'tanta' helt klart noe å lære...
 
Back
Top