UM SERVICE CHARGE - DOMESTIC NORWAY

:zzz sover i timen og mabgler tilgang til linken som nevnes på toppen, ligger ingenting inne på sasbraathens sine nettsider under info om barn som reiser alene, derfor tenkte jeg, men tydeligvis bør jeg slutte med det:devot:
 
Wideroe sin løsning fungerer helt fint den, SAS Braathens klarer jo ikke å ordne UM skjemaer en gang, mens man kan skrive de ut på WF, men det har vel kanskje kommet nå?
 
Vel,
Skjema kan du laste ned her:
http://www2.sasbraathens.no/Pages/NO/Reiseinformasjon/praktiskReiseinformasjon.html#28

Vi har et system som kalles "PEP" (PNR EtterbehandlingsProgram) som fanger opp alle bestillinger gjort for barn mellom 2-11 år som reiser aleine, slik at vi ringer opp for å sjekke om de skal reise aleine. Da legger vi evt inn UM i pnr.

Systemet fanger også opp de som bestiller barnebilletter for barn som er fylt 16 år, slik at vi ringer de opp med "ny" (riktig) voksen pris.

Grunnen til at de vil ha UM over telefon, er vel fordi servicehonoraet på 25 kr ikke kan forsvare den jobben det er med å handle en UM PNR. Det skal søkes, legges inn telefonnummer på de som skal levere/hente barn.
 
Originally posted by JEP

Grunnen til at de vil ha UM over telefon, er vel fordi servicehonoraet på 25 kr ikke kan forsvare den jobben det er med å handle en UM PNR. Det skal søkes, legges inn telefonnummer på de som skal levere/hente barn.
OK, så grunnen er som antatt mer arbeid, derfor høyere pris! Helt forståelig.
 
Originally posted by DY
Originally posted by JEP

Grunnen til at de vil ha UM over telefon, er vel fordi servicehonoraet på 25 kr ikke kan forsvare den jobben det er med å handle en UM PNR. Det skal søkes, legges inn telefonnummer på de som skal levere/hente barn.
OK, så grunnen er som antatt mer arbeid, derfor høyere pris! Helt forståelig.

Skjønner ikke problemet. Med riktig automatisering og tuning av denne, så er ikke dette mer jobb enn med en andre bestillinger som kommer online. Men så lenge vi er alene om å tilby dette online, så øker jo vår andel av dette segmentet
:thumbup
 
Originally posted by Farmer
Originally posted by DY
Originally posted by JEP

Grunnen til at de vil ha UM over telefon, er vel fordi servicehonoraet på 25 kr ikke kan forsvare den jobben det er med å handle en UM PNR. Det skal søkes, legges inn telefonnummer på de som skal levere/hente barn.
OK, så grunnen er som antatt mer arbeid, derfor høyere pris! Helt forståelig.

Skjønner ikke problemet. Med riktig automatisering og tuning av denne, så er ikke dette mer jobb enn med en andre bestillinger som kommer online. Men så lenge vi er alene om å tilby dette online, så øker jo vår andel av dette segmentet
:thumbup
Jo er enig i det, spørsmålet er (nok en gang) hvorfor SAS velger å gjøre dette så tungvint...og dyrt? ...men tar vel tid å endre slikt i et så stort selskap
 
Som sagt så fanger vi opp de PNR som det må søkes UM på. Men ofte er alder lagt inn feil, eller at barnet reiser med voksne som ligger i en helt annen PNR. Så uansett ender man opp med at man må ringe og dobbeltsjekke om barnet virkelig skal reise aleine.
I SAS Braathens har man som rutine at man legger inn i PNR AP-ledd med navn og telefonnummer på de som skal levere og hente. Dette får man jo ikke gjort via nett. Heller ikke via WF.no
Så hovedårsaken til at man mener at reisesentrene utfører denne oppgaven best, er fordi de har muligheten til å kvalitetsikre informasjonen i bestillingen. Hvis vi skal ringe alle som bestiller barn som reiser aleina via nett, forsvarer ikke dette SF på 50 kr.

Men det kan være at dette blir endret nå som vi innfører UM fee på alle strekninger? Da kan vi ta oss råd til å ringe, og bruke tid på enkelt pnr'er`?

me dont know
 
Originally posted by JEP
Som sagt så fanger vi opp de PNR som det må søkes UM på. Men ofte er alder lagt inn feil, eller at barnet reiser med voksne som ligger i en helt annen PNR. Så uansett ender man opp med at man må ringe og dobbeltsjekke om barnet virkelig skal reise aleine.
I SAS Braathens har man som rutine at man legger inn i PNR AP-ledd med navn og telefonnummer på de som skal levere og hente. Dette får man jo ikke gjort via nett. Heller ikke via WF.no
Så hovedårsaken til at man mener at reisesentrene utfører denne oppgaven best, er fordi de har muligheten til å kvalitetsikre informasjonen i bestillingen. Hvis vi skal ringe alle som bestiller barn som reiser aleina via nett, forsvarer ikke dette SF på 50 kr.

Men det kan være at dette blir endret nå som vi innfører UM fee på alle strekninger? Da kan vi ta oss råd til å ringe, og bruke tid på enkelt pnr'er`?

me dont know

Skjønner ikke hvorfor det skal legges inn så mye mer ekstra info i PNR hos SAS, da dette ikke er påkrevd hos andre. Så lenge det er ett tlfnr, en email, navn og alder på barnet så holder dette for å la PNR en gå gjennom og det søkes etter UM, bekreftes til bestiller, som også i sin bekreftelse får link til UM skjeme som SKAL fylles ut i 3 eks til de kommer til innsjekk. DER er det viktig med all denne ekstra info.
Men, det som er interessant å se, er at vi har passert 100 UM bestillinger nå siden i går, og ikke EN eneste kunde har nevnt dett tilleggsgebyret!! Det tyder på at det er stor forståelse rundt dette blant foreldre, samt at her er det jo et klart eksempet på at dette skulle ha vært lagt til prisen for lenge siden !
 
På stasjonen bruker vi jo i utgangspunktet det som er utfylt på papir, selvom det er en fordel at det er i bookingen og.
Men eneste jeg kunne ønsket meg med skjemaene til wideroe.no var felt hvor man fylte ut hvem+tlf på hvem som avleverer da det ikke alltid er samme som har signert nederst.
 
Back
Top