så har vel endelig Nordmenn sett seg lei på alle disse ekstra "godsakene" du får når du flyr "billig". så som:
1. betale for bagasjen, men nåde deg om vi skader barnevogna de, da er
du ille ute, vi kan ikke påta oss ansvar for slik bagasje, men pengene
dine, de vil vi ha:YES
2. Betale for å velge sete. hørt om service noen gang:mol
3. Care ved uregelmessigheter, som selskapet har hånd om, jfr, de stakkarne
som satt rundt om på diverse flyplasser i Europa og måtte fikse ting på
egen hånd, patetisk å skylde på handlingagenten, de bare følger
selskapets innstrukser:nor
4. Add din egen worst case liste og god jul:lol:
Vel, SK lar deg jo velge i bestillingen også. Også nødutgang..![]()
Det er klart at DY må levere sitt produkt i forhold til kundenes forventninger, like mye som SAS må gjøre det i forhold til kundenes forventninger om SAS sitt produkt.
Dette er da så feil som det er. Man får levere det man skal levere og så får folk slutte å tro at alt er gratis, er det ikke mer rett slik?
-A
Mitt poeng er at selv om du mener dette så er det ofte slik at kundene har en forventning om hva SAS skal levere, og en annen forventning til hva DY skal levere. Hvorvidt folk mener at produktet som faktisk leveres er et godt produkt kan ofte være knyttet opp mot forventningene (og jo mer forventningene overoppfylles, dess bedre følelse sitter kundene igjen med). Det er mulig at ting endrer seg over tid, men jeg vil påstå at dette er fortsatt riktig å hevde i dag.
Det har ikke så mye med hva man tror er gratis, og hva man ikke tror er gratis.
Tja, om SAS legger opp til noe rabalder er jeg ikke så sikker på. Forholdet er vel heller at ganske mange nordmenn i løpet av høsten har opplevd svært dårlig regularitet hos Norwegian, med forsinkelser, innstilte fly osv. Det gidder man ikke i lengden.
Da får lowcost den reelle betydningen......dessverre.
Kanskje det sleske gliset til Kjos stivner litt nå...:72:
Ja, for SAS har jo aldri hatt problemer med irregularitet (forsinkelser, kanselleringer, streiker, osv.)......
Greit nok at DY har slitt med en del slike ting, men det har da saktens også SAS gjort. Det er vel greit å huske på det.
Jeg trodde dette kun var et ønske (bortsett fra full fleks, kanskje)...? Det er godt mulig jeg tar feil.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.