• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

UA/CO merger .. ??

Unitinental ??

Det er ikke bare Dag J som ikke liker dette, spesiellt ikke hvid dette monstret skal styres av Enro.. jeg mener UA's ledelse.....

Det er ogsaa snakk om AirTran og Midwest.....der forsvinner 2+2 seating ferske Chocolate cookies.....

Originally posted by dc-8-63

Det er ogsaa snakk om AirTran og Midwest.....der forsvinner 2+2 seating ferske Chocolate cookies.....

Midwest har avvist dette ...

http://www.chron.com/disp/story.mpl/ap/fn/4399550.html

Genialt! Jeg tror at dette kan bli en utmerket match. Endelig kan *A få et bra nettverk fra NYC til innenriks USA

Men som Dag sa, han hører slike rykter daglig, så.....

Unitinental ??

Det er ikke bare Dag J som ikke liker dette, spesiellt ikke hvid dette monstret skal styres av Enro.. jeg mener UA's ledelse.....

Så, så, kamerat... Dag flytter vel til Chicago. Da blir det mye pilsing!:D

Uansett - spennende at det "skjer" noe i bransjen igjen... Hva skjer med Northwest?

AirTran og Midwest høres fornuftig ut...:D

Kommet til Norge også:

http://www.travelnews.no/nyheter.asp?version=36562

Er redd att samenslåinger vill også henne her i Europa.
SEpå AIR FRANCE og KLM.BA OG IBERIA snusser hvisnok på hverandre.
Er nok i den troen att SAS og Lufthansa "gifter" seg iløpet av ett års tid:question:

Jeg tror nok at vi går inn i en ny bølge av sammenslåinger både i US og Europa. Det er gode tider igjen for de fleste og investorene vil realisere noen av tapene sine de siste årene i bransjen.
Det trenger ikke bare positivt med fusjoner av selskaper. En rekke investorer i city miljøet i London er usikre på hva det vil gjøre med "residual value" med noen flytyper/investeringer. Der over er det også en oppfatning at det kommer en del fusjoner.
Fokkeren er inne på temaet SAS og LH. Jeg tror så definivt han er inne på noe riktig , men det har sammenheng med når svenskene selger seg ut av SAS.Og det tror jeg skjer i løpet av 1-2år.

Merger-mania brer om seg, og det virker som alle er i spill - unntatt AA! Med unntak av oppkjøpene av AirCal og Reno, er vel AA et av få amerikanske selskaper som har blitt så store på organisk vekst? DL slukte Western, Northwest spiste Republic, United tok mye av Pan Am og Continental spiste seg mett på PeoplExpress, Frontier (1) og New York Air, og US Airways og America West slo seg sammen.

En fusjon mellom UA og CO er ikke nødvendigvis dumt - dersom det ikke blir slik at UA sluker CO, men at det blir en fusjon der begge parter får innflytelse. For Stjernegjengen - og særlig SK med EWR - ville det vært et kupp å få inn COs nettverk.

Konsolidering er bra - og historne har vist at når de store slår seg sammen, blir det også plass til de lengre ned på listen - og det dukker opp nye!

Originally posted by LN-MOW

Midwest har avvist dette ...

http://www.chron.com/disp/story.mpl/ap/fn/4399550.html

Men, AirTran gir seg ikke. Selskapet har bedt Midwest se på tilbudet igjen, og tilbyr nå $290 millioner i cash og AirTran-aksjer. I følge AirTran vil fusjonen gi nettverkseffekter (de som det norske Konkurransetilsynet mener ikke finnes) på $40 millioner pluss $20 millioner i lavre kostnader.

Originally posted by ph-ndr
For å bruke om en gammel spøk, får vi da: Incontinental?

244inkontinensal.gif

Heisann!

Som Tommy777 nevner ovenfor så har jeg hørt rykter om merger så lenge jeg har jobbet her... vel 20 år og guess what... ingenting har skjedd! Vår ledelse har alltid hatt et mål som er å stå alene, men kan selvfølgelig ikke sitte å se på at vi blir akterutseilt. Vi har en vekst på sirka 7% per år, domestic og internasjonalt, og målet er å vokse til en størrelse der det er ingen grunn til å slå seg sammen med et annet firma for å være konkurransedyktige... som for eksemple AA.

Dere som følger denne industrien vet at NW har en deal som kan blokkere et takeover av CO, men det er ingenting som sier at vi ikke kan kjøpe ut et annet firma...:rolleyes:

Er jeg redd for jobben min...? Nei for all del og blir det Chicago så blir det nok en del pilsing som Tommy777 sier....:cheers:

Dag

Continental i dag er jo bygget på fusjoner/mergers/oppkjøp...så man skal vel ikke male fanden på veggen heller... Gode mennesker som også er flinke ansatte er det alltid brukt for.

Back