Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Majestetisk maskin! En jeg ikke har paa listen, dessverre.
Noen som husker nøyaktig rute TWA fløy med TriStar (L-1011) til og fra Fornebu? Var vel ca 88-90. Kom de direkte inn fra JFK og gikk via ARN før retur til JFK? Bonuspoeng hvis noen legger ut et bilde eller to også![]()
@SQ777: Var det noen spesiell grunn til at ruten gikk fra GEN akkurat da?
TWA startet JFK-GEN med L-1011 så Reidar’s logg viser den opprinnelige ruten. Så ble vel GEN stengt sommeren 89 - og all trafikk ble flyttet til FBU, Charter fra en midlertidig Terminal på Fornebu Nord og de «store» Tower Air med 747 og TWA med L-1011 flyttet også (Tower Air fløy vel normalt nonstop til JFK, men gikk også via ARN sommeren 1989). SAS hadde allerede flyttet fra GEN når de byttet ut SK 901 (Diesel 10) med SK 907 med 767-300 nonstop FBU-EWR - SK 907 startet vel i April eller Mai 1989.
Jeg husket ikke 727-100 til London (men tviler ikke sekund på OJBfacts).
TWA startet JFK-GEN i 1988, men det var med B767-200.
SAS fløy da SK901 til JFK med DC-10 ut april 1989
SAS åpnet SK907 FBU-EWR 1.mai 1989 med nye 767-300.
2.mai 1989 stengte GEN for oppgradering av rullebanen, og all chartertrafikk ble flyttet til FBU og den gamle hangaren i "Dumpa" som ble hvitmalt på tre sider, men ikke bak mot skogen...
TWA flyttet også til FBU 2.mai, men de fikk fly fra den ordentlige terminalen, og SK907 sto ofte på gate 37 og TWA på gate 38 den sommeren. det var da de satte inn TriStar og det var stas
Vinteren 1989/1990 fløy de med en 727-100 som Connection til og fra LHR, men sommeren 1990 fløy de med TrisStar igjen. Så 727-100 igjen vinteren 1990/1991, og da sommerrutene skulle begynne i 1991, var PanAm klar med A310 (som nevnt i en annen tråd)
... loggboka til Reidar er jo også en grådig fin kilde.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.