TV2 nyhetene idag

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date
De går altså head-to-head med DY på Bergen-Paris. SK har nok et fortrinn med at de bruker CDG og ikke BVA, men jeg er litt skeptisk til lørdag som avgangsdag. Minimalt med biznisser, og ikke spesielt attraktivt for weekendreisende heller. DY flyr dessuten mandag, onsdag og fredag, mye bedre for fritidsreisende. Til "langtidsdestinasjoner" som ALC er vel avgangsdagen mindre viktig. Har en følelse av at de hadde en del ledig kapasitet å utnytte på lørdager.

Hurtigruten er et poeng her. Lørdag er en dag da de aller fleste sitter med ledig kapasitet, og som sagt - de andre dagene kan man fly via OSL eller CPH. De nye rutene er ikke businessruter - de er rene leisure-ruter, der prisen og ikke tidtabellen er avgjørende. Jeg tror uansett ikke DYs BVA-rute er interessant for business-reisende, til det er tidtabellen for tynn. Businesstrafikken vil nok heller gå BGO-OSL-CDG, eller via CPH eller AMS.

Originally posted by PP
Her er de nye ruter:

Bergen-Roma
Bergen-Paris
Kristiansand-Alicante
Stavanger-Roma
Stavanger-Paris

Alle vil blive fløjet 1x ugentlig (lørdag) med 737.

Ingen rutenyheter fra Torp? Jeg trodde de gjorde det godt fra Torp? Dette har de iallefall uttalt!

Og ingenting fra TRD. SK har neglisjert TRD ialle de år. Takk og lov har vi DY som har gitt oss flotte ruter ut i Europa.

Og KL som nå vurderer en tredje daglig avgang:up:

Originally posted by HMWK
Originally posted by PP
Her er de nye ruter:

Bergen-Roma
Bergen-Paris
Kristiansand-Alicante
Stavanger-Roma
Stavanger-Paris

Ingen rutenyheter fra Torp? Jeg trodde de gjorde det godt fra Torp? Dette har de iallefall uttalt!

Flyr SAS Braathens fra Torp da?

Originally posted by LCH78
Originally posted by HMWK
Originally posted by PP
Her er de nye ruter:

Bergen-Roma
Bergen-Paris
Kristiansand-Alicante
Stavanger-Roma
Stavanger-Paris

Flyr SAS Braathens fra Torp da?
Visst gjør dem det....:) Både Alicante og Nice flys av SASBraathens fra Torp

Man skal ikke se bort fra at Hr. Lindegaard eller hans medhjelpere leser på dette forumet. Jeg vil tro ut fra erfaring at man prøver å finne råd, ideer og meninger i markedet fra flere kilder.
Inndrivelse av informasjon for så å bearbeide dette for hvilket som helst selskap anser jeg som viktig og nødvendig.
Det er klart at jo raskere informasjon kommer ut på nettet i forskjellige kanaler , jo lettere vil det være for f. eks. SASBraathens å ta sine forholdsregler og gjøre endringer tidlig.
I dette forumet kommer jo info ut raskere og raskere slik jeg ser det.
Anser forumet for å ha stort potensiale. Dog fordrer det til seriøsitet selv med stor takhøyde.

Jeg tror ikke det spiller noen rolle at ruten BGO-Paris går til CDG. SK har allerede en handling organisasjon der og ville vært nødt til å opprette en ny en og fordyrende dersom de skulle legge operasjonen til BVA. For DY er BVA klart billigere på landingkostnader og handlingmessig.
Reiser du med en billig flybillett tror jeg ikke folk bryr seg om de ender opp på BVA eller CDG.
Bare det er billige flypriser ser det ut som folk reiser lange avstander i begge ender.
Ryanair flyr fra Haugesund til London STN og mange reiser fra Bergens/Stord området med buss/bil til Karmøy. Likeledes reiser mange med buss/bil fra Stavanger regionen opp til Karmøy selv om SASBraathens flyr rimelig fra BGO/SVG til LHR.
Intervjuet med Lindegaard var interessant. Mellom linjene kunne man lese mye. Kort sagt tror jeg hans melding var at hver av de skandinaviske enhetene må klare seg på egen "kjøl" og tjene penger på all produksjon/ruter.
Det er tydeligvis slutt på kryss-subsidiering av ruter.

Originally posted by OJB
Mellom linjene kunne man lese mye. Kort sagt tror jeg hans melding var at hver av de skandinaviske enhetene må klare seg på egen "kjøl" og tjene penger på all produksjon/ruter.
Det er tydeligvis slutt på kryss-subsidiering av ruter.

Det sa han ikke bare mellom linjene, men i klartekst. Alle linjer skal heretter være lønnsomme, ellers kuttes de.

Originally posted by EB
Men hvor lang tid vil man gi nye ruter for å tjene penger?
Tja....SAS har ikke gitt linjer så veldig lang tid før dem har lagt dem ned tidligere. Håper dem gir seg litt bedre tid denne gangen.

Originally posted by MD11

Og ingenting fra TRD. SK har neglisjert TRD ialle de år. Takk og lov har vi DY som har gitt oss flotte ruter ut i Europa.

Og KL som nå vurderer en tredje daglig avgang:up:

SAS "driter" i TRD! Vi er glade som har Norwegian! De har gitt oss Europa mye nærmere! :up:

KLM med en 3. avg??? Rykter?

SAS er nok mer interesserte i aa gaa inn der det ikke er 'direkte' konkurranse .. derfor blir nok TRD satt litt til side akkurat naa. Det er viktigere aa 'seife' enn aa gaa hode-mot-hode med konkurrentene. TRD faar nok helt sikkert flere ruter, men ikke foer markedet stabiliserer seg litt.

Originally posted by EB
De skulle nok ha beholdt Newark ja!!!;)
Tenkte mer på Geneve, Manchester, London/Gatwick etc....
...men at EWR ikke er bra butikk for SAS har jeg skjønt lenge....og ikke mer bra atter at CO kom med nonstopavgang...selv om du vil at SAS skal sate nok engang på denne ruta.

Men er detpositivt om SAS går inn på TRD i konkurranse med DY? Vil de ikke da bli møtt med at de er den store stygge ulven som vil presse ut nykommer`n... tror SAS vil få kjeft uansett..

SAS og Trondhjem/ Værnes

Når det gjelder SAS og Trondhjem/ Værnes så lurer jeg på hva som gjør at SAS ikke "får det til" fra Værnes og ut i verden. SAS hadde jo en rute til Kastrup i noen år - det vekslet mellom 1 og 2 avganger pr. dag. Det gikk ikke bra og Widerøe overtok derfor ruta. De startet med 2 avganger og måtte utvide til 3. Ruta har gått bra i alle år for Widerøe. Så kom KLM med 2 avganger pr. dag til Schiphol og det går også bra. Norwegian flyr en utenlandstur omtrent daglig også. Hva er det som gjør at SAS "ikke får det til" fra Værnes?

Er neppe det at "SAS som driter i Værnes", eller? Eller er det noe annet som blir "feil". Dette lurer jeg på.

Geir

Originally posted by EB
Men er detpositivt om SAS går inn på TRD i konkurranse med DY? Vil de ikke da bli møtt med at de er den store stygge ulven som vil presse ut nykommer`n... tror SAS vil få kjeft uansett..
Er du ennå på det nivået? Tror ikke SAS vil få kjeft om dem åpnet direkeruter fra TRD. Stockholm, London/LHR, Frankfurt, Barcelona, Milano, Roma....er bare å starte opp.

Gledelig å se at distriktene blir prioritert for en gangs skyld. Skal bli skikkelig bra å kunne fly direkte til Roma fra Siddisbyen, uten å måtte innom trøtte Gardermoen!

Sas burde også tenke enda mer offensivt! Det er store mengder pax som flyr til Housten via Amsterdam. Kanskje Sas burde foretatt en undersøkelse hvorvidt det er lønnsomt med en direkte rute SVG-HOU.
Je snakker ikke da om en A340, som ville vært latterlig, men som storebror LH flyr fra Dusseldorf med en B737 i ren C klasse config.

Ellers må jeg og si at der er merkelig at ikke TRD blir prioritert??
Og når P... kommer direkte ruta SVG-TRD. Sas flyr daglig med flaut belegg mellom SVG-KRS. (Virker som den ruta er fredet).

Jeg kan ikke tenke meg annet enn at SVG-TRD med en F50 ville blitt lønnsom:nor

Originally posted by EB

Ahem, det FINNES andre destinasjoner enn London, Praha, Dubrovnik og Sør-Spania. Paris og Roma er to av dem... Når det er sagt, så klarer jeg ikke å hisse meg opp over at SAS ikke starter flere ruter fra TRD, så lenge andre gjør det. Om SAS vil gi fra seg TRD til DY og KL så får de få lov til det. Noen som vet hvor store SAS og Norwegian er på TRD? Tror forkskjellen mellom dem er mindre enn på andre flyplasser.

Back