Re: Turte ikke å fly i regnvær
Denne tråden blir vel litt vid etterhvert, men ok, det er vær det er snakk om.
Er vel en kjennsgjerning at enkelte flyplasser krever en viss kunnskap, er vel fortsatt slik i SK at SZG krever spesiell kursing?
For øvrig så spørs det jo hva en er "vant" til fra hjemlandet:
1. Klm skipper som klage på FBU, ble invitert med på Nord-Norge slinge om vinteren av SK og klagde aldri mer på FBU:lol:
2. Air UK ( for dere som er så gammle at dere husker dem, dere andre kan :google ) fløy sub-charter for Busy Bee på Forsvarets ruter til bl.a
Nord-Norge, før de fikk fly deroppe måtte CAA godkjenne selskapet for Arktiske operasjoner, og dette var før Bin Laden, de hadde pistol i cockpit i tilfelle de traff på isbjørn:headbang.
Så? Ja ting kan nok skje den dag idag
Denne tråden blir vel litt vid etterhvert, men ok, det er vær det er snakk om.
Er vel en kjennsgjerning at enkelte flyplasser krever en viss kunnskap, er vel fortsatt slik i SK at SZG krever spesiell kursing?
For øvrig så spørs det jo hva en er "vant" til fra hjemlandet:
1. Klm skipper som klage på FBU, ble invitert med på Nord-Norge slinge om vinteren av SK og klagde aldri mer på FBU:lol:
2. Air UK ( for dere som er så gammle at dere husker dem, dere andre kan :google ) fløy sub-charter for Busy Bee på Forsvarets ruter til bl.a
Nord-Norge, før de fikk fly deroppe måtte CAA godkjenne selskapet for Arktiske operasjoner, og dette var før Bin Laden, de hadde pistol i cockpit i tilfelle de traff på isbjørn:headbang.
Så? Ja ting kan nok skje den dag idag