Har mer enn en gang stått i galley foran mens cockpitdøren åpnes hos europeiske selskaper. Den ene gangen ble purseren eitrende forbannet og ga piloten skikkelig inn mens jeg fortsatt sto der.
Joda, Mountaindew, kjenner i detalj deres dårlig statistikk ( jfr airsafe.com ) og har unngått dem inntil siste 18 mnd.
Men nå har jeg tatt steget å fly dem, excellent service ( CPT og DEL foreløpig, myr mer kommer ), og denne lille detaljen er et steg i "topp security" kun hos US carriers jeg har sett tidligere.
Jfr den stygge ulykken med Germanwings for et år siden..
"The tragedy of Germanwings flight 4U9525 triggered a number of initiatives and interim measures within the aviation industry. These measures were not the result of a structured approach to flight safety and security which must have a thorough threat and risk assessment as its foundation. Considering the vast number of flights taking place safely every single day, this accident was clearly an extremely rare event."
Det har også vært en undersøkelse blandt flightcrew på temaet, men resultatet her er ikke klart enda.
Personlig setter jeg ikke mine ben i et Turkish fly så lenge det finnes andre alternativer. Nær familie har fått streng beskjed om det samme.
Øker terskelen gjør det ihvertfall. Men statistisk sett er tallene så lave at sjansen for å bli truffet av en flyvende gris mens man spiller tuba trolig er i samme liga.
Øker terskelen gjør det ihvertfall. Men statistisk sett er tallene så lave at sjansen for å bli truffet av en flyvende gris mens man spiller tuba trolig er i samme liga.