Turkish skled av rullebanen i Katmandu

det første man får beskjed om på sikkerhetsvideo

om det er en nødlanding eller en nødsituasjon, så bare gå rett ut og ikke ta med bagasjer

hva gjør apekattene..... åpne de hyllene som var lukket igjen og ta bagasjen sin....

Jaja; sånn er det! Ser du etter på videoen, står crewet der...med sin bagasje :devot:

Ser ut som det fikk litt juling, og blir vel stående i Katmandu en stund

TC-JOC er også ganske ny, levert våren 2014

Er ikke flyet mere skadd enn at det blir reparert og satt i trafikk igjen? Synd og måtte skrote ett så nytt fly.

Det kom en kommando - så litt hoiing av crewet .. så høres det ut som at de mistet interessen. Derfor stresset ikke passasjerene med å komme seg ut heller.

I følge en kommentar på avherald.com 30 mars:

The Aircraft is going to be repaired in Kathmandu. Thus, a temporary hangar is being constructed right now. Experts from Turkish Technic Istanbul and Airbus are going to perform the repairs.

kilde: ukjent

Fikk knipset noen bilder av maskinen i dag når jeg dro fra KTM, beklager dårlig bildekvalitet ble litt lang avstand fra terminalen til der det står hensatt.

20150403_151127.jpg

DSC02922.JPG

DSC02923.JPG

DSC02924.JPG

DSC02925.JPG

DSC02926.JPG

No skal eg ikkje påberope meg mykje kunnskap til å tolke rapporten, men eg synst også at fylgjande setning er litt grunn til bekymring: "With respect to the 26 meters offset to the left the NAIC reported that the airline's version used a resolution of degrees minutes and seconds to compute the runway threshold, while the AIP supplement provided the coordinates at 0.001 seconds resolution resulting in the position shift." Så står det lenger ned at dette skulle ikkje hatt noko å seie, fordi dei aldri skulle brukt autopilot så langt ned uansett. Det er vel rett, men når ein ikkje er einige om kva format ein brukar på koordinatar, så blir det litt skummelt synst eg.

På en RNP 0,3 approach var de fortsatt innenfor tillatte marginer selv om koordinatene ikke var helt korrekte. De hadde et minimum på over 300 fot over bakken, som ville gitt nok margin til å korrigere. Når de velger å fortsette lavere uten å se tilstrekkelig så.....

Back