• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Turkish skled av rullebanen i Katmandu

det første man får beskjed om på sikkerhetsvideo

om det er en nødlanding eller en nødsituasjon, så bare gå rett ut og ikke ta med bagasjer

hva gjør apekattene..... åpne de hyllene som var lukket igjen og ta bagasjen sin....

Jaja; sånn er det! Ser du etter på videoen, står crewet der...med sin bagasje :devot:
 
Ser ut som det fikk litt juling, og blir vel stående i Katmandu en stund

TC-JOC er også ganske ny, levert våren 2014

Er ikke flyet mere skadd enn at det blir reparert og satt i trafikk igjen? Synd og måtte skrote ett så nytt fly.
 
Det kom en kommando - så litt hoiing av crewet .. så høres det ut som at de mistet interessen. Derfor stresset ikke passasjerene med å komme seg ut heller.
 
I følge en kommentar på avherald.com 30 mars:

The Aircraft is going to be repaired in Kathmandu. Thus, a temporary hangar is being constructed right now. Experts from Turkish Technic Istanbul and Airbus are going to perform the repairs.

kilde: ukjent
 
Fikk knipset noen bilder av maskinen i dag når jeg dro fra KTM, beklager dårlig bildekvalitet ble litt lang avstand fra terminalen til der det står hensatt.

20150403_151127.jpg


DSC02922.JPG


DSC02923.JPG


DSC02924.JPG


DSC02925.JPG


DSC02926.JPG
 
No skal eg ikkje påberope meg mykje kunnskap til å tolke rapporten, men eg synst også at fylgjande setning er litt grunn til bekymring: "With respect to the 26 meters offset to the left the NAIC reported that the airline's version used a resolution of degrees minutes and seconds to compute the runway threshold, while the AIP supplement provided the coordinates at 0.001 seconds resolution resulting in the position shift." Så står det lenger ned at dette skulle ikkje hatt noko å seie, fordi dei aldri skulle brukt autopilot så langt ned uansett. Det er vel rett, men når ein ikkje er einige om kva format ein brukar på koordinatar, så blir det litt skummelt synst eg.
 
På en RNP 0,3 approach var de fortsatt innenfor tillatte marginer selv om koordinatene ikke var helt korrekte. De hadde et minimum på over 300 fot over bakken, som ville gitt nok margin til å korrigere. Når de velger å fortsette lavere uten å se tilstrekkelig så.....
 
Back
Top