Re: Turkish Airlines - setereservasjon og andre ting?
Ja, det stemmer.
Hei
Er det I-klasse som booking klasse for busIness award hos TK også?
Ja, det stemmer.
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Hei
Er det I-klasse som booking klasse for busIness award hos TK også?
Kjenner du til om det er noe YQ charges på TK?
Jeg riser ofte mellom IST og OSL,det er gjerne valg mellom køfte og pasta i Y,dog IKKE bestandig.Du har for øvrig ikke 1 pct sjangse til upgrade,men ca 0.001,med mindre du har gull eller bedre hos TK,jeg har "bedre" og 1 pct sjangse,med mindre flyet er betydelig overbooket,og selv da oppgraderer TK helt tilfeldig.Har opplevd å ikke få med topp status,mens helt stausløse som kommer seinere til gaten får. (...)
Hei,
Jeg har ikke blitt oppgradert på OSL-IST strekket, derimot IST-PEK senest i august til sete 1A i en flott B77W (er EBG og hadde Y+ billett, og de hadde mange å velge av...). Maten ombord er nesten grunn nok til å velge TK, og det lille som trekker ned er tilfeldigheten av flytyper på rutene, ekstremt med folk på IST nesten hele døgnet, spesielt rundt midnatt, og lite informasjon fra de fremme (irriterer nok ikke mange, men så er ikke alle flynerds heller)
Nok en TK-oppdatering her. Forledrene mine mistet connection i IST selv om de i utgangspunktet hadde 3 t. Flyet var forsinket 2 t fra Oslo pga av at vannet hadde frosset. De hadde fortsatt god tid da de ankom ISt. Imildertid var inngangen til transfer sperret med bånd og alle ble geleidet til "domestic". De måtte da gjennom sikkerhetskontroll og passkontroll på nytt, samt løpe gjennom halve flyplassen. Da de kom frem stod det fortsatt "gate closing", men alle hadde forsvunnet med bussen ut til flyet. Ble en lang kø for transfer hotell uten noe "star gold" service. Fikk Double Tree hotell og samme flight neste dag. Uansett utrolig at TK klarer å geleide en A330 full av tranferpassasjerer feil fire dager før jul... Om andre kommer i samme situasjon er kan en gå 20 m tilbake der det er heiser som fører opp til internasjonal transfer (om du ankommer fra bussgate).
Et spørsmål fra en kollega av meg. Han skal reise til India (tror det er Dehle) på lørdag med Turkish. Han lurer på om det finnes noe muligheter for å kjøpe oppgraderinger hos dem ala det SAS tilbyr gjennom OT. Så langt som jeg har sjekket har jeg ikke funnet noe om det, men jeg har ikke lett så veldig grundig. Er det noen av dere som vet noe om dette?
Jeg ser forresten at TK1752 i dag går med en A330. Er det vanlig at slike en slik maskin brukes til Oslo?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.