Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Siden det var gjennomgående billett solgt via Turkish nettside så kunne det jo teoretisk være noe samarbeid, hence spørsmålet :)

Fikk valgt seter i mobilappen nå, prøvde først på nett som kun ga feilmelding om at salgskanalen ikke var støttet
 
Prøver å finne ut check-in deadlines på CUN med Turkish, men syns de har dårlig info.

Er det 60 min? Har de egen for business/*G? Har de fast track? Har de lounge?

"Counter check-in closes 45 minutes before departure for domestic flights and 60 minutes before departure for international flights. This time may vary at some stations (e.g., 120 minutes before flights from Caracas)."

Eneste jeg kan finne er at de ikke har self-service check-in kiosk, og ifølge staralliance.com er det ikke gold track eller lounge (men det kan jo fortsatt være vouchers o.l.)

https://www.turkishairlines.com/en-int/any-questions/check-in/
https://www.turkishairlines.com/en-int/any-questions/check-in/airport-check-in-options/
 
Mexico og Caribbean bruker 60-90 minutter før avgang at gate stenger. Sannsynligvis kontrakt ansatte, jeg ville være ute i god tid. Lounger finnes i de fleste terminaler, men de har nok ikke egen.
 
Kan melde om at det omtrent var ingen der når vi ankom 2.5 time før rutetid (0950), antagelig delvis fordi flyet kommer fra Mexico City. Innsjekk stengte visst en time før. Ingen fast track, men generelt lite folk på flyplassen. Fikk bruke Mera lounge
 
Prøver å finne ut check-in deadlines på CUN med Turkish, men syns de har dårlig info.

Er det 60 min? Har de egen for business/*G? Har de fast track? Har de lounge?

"Counter check-in closes 45 minutes before departure for domestic flights and 60 minutes before departure for international flights. This time may vary at some stations (e.g., 120 minutes before flights from Caracas)."

Eneste jeg kan finne er at de ikke har self-service check-in kiosk, og ifølge staralliance.com er det ikke gold track eller lounge (men det kan jo fortsatt være vouchers o.l.)

https://www.turkishairlines.com/en-int/any-questions/check-in/
https://www.turkishairlines.com/en-int/any-questions/check-in/airport-check-in-options/

Ville vært der senest 2 timer før avgang og kanskje litt før også. En del sånne steder vet man jo aldri hvor lang tid ting tar. Plutselig skal de sjekke inn kyr og høns (ok da veldig overdrevent, men du skjønner hvor jeg vil hen - en del steder vil rett og slett folk sjekke inn tonnevis med pappesker og alskens annet søl og så forstår de ikke hvorfor de blir avvist )
 
Leser Smiles&More har hatt en relativt heftig endring i poengskalaen for uttak av poengreiser nylig.
 
Turkish utelukker comeback for premium economy, som de forsøkte for noen år siden. Nesten rart hvordan dette har vært en suksess for de fleste som har innført dette, men ikke hos Turkish.

Spørs om «markedet for dette produktet» er like høyt hos Turkish som hos andre. De som er villige til å betale litt ekstra går vel heller til andre selskaper fremfor Turkish. Turkish har tilsynelatende etablert seg som det billigste tilbudet enten det er økonomi- eller businessklasse, og leverer etter sigende brukbart på begge deler. En del vil ha det billigst mulig samma søren, og de som er villig til å betale mer kjøper kanskje heller en billig businessbillett fremfor en premium økonomi?

Så lenge ting funker er ikke Turkish så halvgæernt, men nåde deg om du vil ha noe kundeservice. Du må en tur innom forværelset til Erdogan før de gidder å svare deg.
 
Spørs om «markedet for dette produktet» er like høyt hos Turkish som hos andre. De som er villige til å betale litt ekstra går vel heller til andre selskaper fremfor Turkish. Turkish har tilsynelatende etablert seg som det billigste tilbudet enten det er økonomi- eller businessklasse, og leverer etter sigende brukbart på begge deler. En del vil ha det billigst mulig samma søren, og de som er villig til å betale mer kjøper kanskje heller en billig businessbillett fremfor en premium økonomi?

Så lenge ting funker er ikke Turkish så halvgæernt, men nåde deg om du vil ha noe kundeservice. Du må en tur innom forværelset til Erdogan før de gidder å svare deg.

Enig, kundeservice om du klager paa noe er elendig. Jeg skal fly med dem i neste uke for foerste gang paa lenge. Jeg forsoekte med en Star Alliance Upgrade, men strekningen var ikke gyldig for det. Kan jo hoere ved innsjekk om det ikke er altfor dyrt aa oppgradere.
 
Etter å ha flydd Turkish noen ganger med statusmatch fra SAS gull så er jeg jo egentlig litt usikker på hvor bra Miles and Smiles programmet egentlig er. Det virker som man kan velge de fleste seter gratis som gull, men man får ikke valgt feks nødutgang eller første rad i eco gratis. Det virker ikke å være noen form for softblock for gullmedlemmer (men så er vel man litt for godt vant fra SAS). Tidvis usikker på hvor bra priboarding egentlig funker her, joda de har en egen kø for gullmedlemmer og business, men virker ofte mange som steller seg der. Fasttrack i IST er greit og loungen er bra men ofte overfylt.
Tidligere rapportert om på Flyertalk at de ofte oppgraderer gull, men ikke skjedd meg noen ganger hittil (ikke egentlig en perk men ja)

Fint med 400 megabyte gratis nett da på eco! Ellers er deler av rutenettverket tørlagt feks til og fra Irak sa dem at det var pga irakisk regelverk (noe jeg tror er bullshit). Dette er ikke annonsert noe sted hvilke ruter som er tørrlagt på deres nettsider, men en del ruter til og fra Midtøsten er nok det og også sett at Dakar faktisk er det og av alle steder (også her har Turkish unnskyldt seg med sengalesisk regelverk, men Air France etc serverer voksendrikke dit).

Joda ser den at det er forbudt til Saudi hvor det er ulovlig med alkohol i saudisk luftrom at all. Irak har jo forbudt alkohol bortsett fra kurdiske områder, feks kontraktsloungen i Erbil hadde øl. Så ja er litt inkonsekvens over hele linja si.
 
Last edited:
Back
Top