Det er nesten det samme som å bli oppgradert til business- eller førsteklasse på et fly, for deretter å få vite at man får servert mat og drikke fra turistklasse.
Jeg la forresten merke til at bordet, som kom ut av armlenet, hadde denne dramatiske, røde pilen ved festet. Er det noen som vet hva det betyr? Ser ut som en liten knapp/bryter der også, men jeg turte aldri å fikle med den.
Tusen takk for alle hyggelige tilbakemeldinger. Da er det bare å si god tur til Taiwan for de av dere som har blitt fristet. Det er bare å spørre hvis dere trenger flere tips
Og jeg kan jo avsløre at svaret på min lille quiz er at dette er et bilde fra klassikeren Haisommer fra 1975. Ingen badeferie uten denne som oppvarming :lol:
Fantastisk rapport! Takk for mange bra tips, jeg planlegger en reise til Taiwan i januar, og har billetter med Thai og EVA Air. Har du noen tips til andre steder på øya man bør se? Jeg har sett at den ene siden har en del mer fjell enn den andre, og kunne tenke meg å se litt av landsbygda også. Er Kaohsiung et godt utgangspunkt for dette?
Østlige delen av Taiwan kan anbefales. Hualian og Taitung er utgangspunkt gjerne utgangspunkter for mange turister som vil besøke den delen av Taiwan. Det er også flere "Varmekilde-hotell" på østlige Taiwan. Hvis du vil reise til Alishan(Ali-fjellet), så er Chiayi et godt utgangspunkt. Men vær obs på at mange kjente turistområder er overfylt av fastlands-kinesere, noe som til tider kan oppleves som negativt.
Kaohsiung er vel en havne-/industriby. Meg bekjent er Kaohsiung ingen vanlig utgangspunkt for utflukt annet enn for de som skal til øya Liuqiu, da reiser man fra Donggang litt sør for Kaohsiung.
Hvis du er i Taipei etter 19. jan., kan jeg i alle fall ta med deg til den fine plassen ved TSA som du har sett bilder av. Jeg besøker alltid den fine spotting-plassen ved rullebanen hver gang jeg er i Taipei. Det er en fin opplevelse å stå under fly like før de lander.
Kjempefin TR!!! Ikke ofte jeg ser TR fra steder jeg kjenner sååå godt fra før! Jeg har selv planlagt en tur til Taiwan igjen med SAS og Cathay Pacific via Narita.