Tur med Flyprat/Flypodden til WF-byen Bodø

Re: Tur med Flyprat/Flypodden til WF-byen Bodø

Dette virket stas, setter meg som tentativ før sommerplanene er klare :)

Howdy. Tenkte å lodde litt stemningen for å dra i gang en liten WF DO i samarbeid med Flyprat og Flypodden. Planen er som følger:

Man kommer seg til Bodø fredag morgen(eller kvelden før).

Fredag 3. Juni:

-Omvisning hos WF i Bodø, vi klapper fly i hangar, får en guidet tour på Widerøe Technical Services, får sett på fly, osv.
-Lunsj i den legendariske WF-kantina på Langstranda.
-Omvisning hos skoleavdelingen med prøving av forskjellige simulatorer.
-Foredrag av en pilot, og kanskje noen snakker om hvordan man handler fly eller noe annet interessant!
-Kanskje ett par overraskelser til som jeg helt ikke har landet enda.

Middag og litt festligheter på kvelden!

Lørdag 4. juni
-Starter med en WF charter flight Bodø - Røst(stop) - Bodø
-Guidet spesialomvisning på Luftfartsmuseet.

Hjemreise!

Prismessig vil dette ligge på ca 1700 pr pers. Plass til 39 personer. Hotell og transport til og fra Bodø må man ordne selv. Alt er selvsagt avhengig av smittesituasjonen :)

Tenkte å lufte interessen for en slik tur 3. juni. Tar en veldig tentativ påmelding her. Detaljer osv kommer nærmere våren, men som sagt nå må vi finne ut hvor mange som kan ha interesse av en slik tur.

Fyr løs med spørsmål, eller gi en lyd om du er interessert!

Er der plads til en forskruet dansker :-)?

Det får vi håpe. Når spikres siste detaljer, pris, osv, så endelig påmelding kommer nok i løpet av februar! Da blir det første mann til mølla :)

Det får vi håpe. Når spikres siste detaljer, pris, osv, så endelig påmelding kommer nok i løpet av februar! Da blir det første mann til mølla :)

Jamen så må jeg da få et par tur/retur billetter og eventuelt et telt oppe til Bodø, der skulle være flot natur så det bare et telt og ud og sov i en skov i nærheden foruden turen hehe

Så `påmeldingen her i tråden tas ikke i betraltning i så måte ? (tenker hvis ikke innom flyprat de dagene det legges ut, og fullt fly).

Ved SAS Megado for noen år siden gjaldt jo når man meldte seg på i tråden. Tenkte det var sånn nå også. Litt kjipt hvis man ikke ser det og det blir fullt, når flybilletter er kjøpt og hotell booket. Men jeg følger med! ;)

Ved SAS Megado for noen år siden gjaldt jo når man meldte seg på i tråden. Tenkte det var sånn nå også. Litt kjipt hvis man ikke ser det og det blir fullt, når flybilletter er kjøpt og hotell booket. Men jeg følger med! ;)
Fair enough. Vi holder oss til rekkefølge i tråden, og dersom man ikke kan så går plassen videre til evt neste mann!

Kommer info i løpet av neste uke!

Fair enough. Vi holder oss til rekkefølge i tråden, og dersom man ikke kan så går plassen videre til evt neste mann!

Kommer info i løpet av neste uke!

Siste dagen i neste uke er nå Fluxie. Betyr det at idag kommer det info om event'et?
Jeg er klar med kronasjen!

Det kommer :) Har tatt litt lengre tid å få på plass alle detaljene, men regner med den siste detaljene er i boks i morgen eller onsdag! Da åpnes påmelding :)

Da er alle detaljene på plass!

Program fredag 3. juni.

10:00-10:15 Vi møtes utenfor resepsjonen til Widerøe på Langstranda klokken 10:00 til for registrering og utdeling av besøkspass.

10:15-12:00 Vi deler gruppen i 2. Omvisning i hangarer og på teknisk base Bodø.

12:00-13:00 Lunsj i Widerøe-kantina på Langstranda

13:00-15:00 Widerøe Aviation Academy. Vi prøver oss i kabinsimulatoren med forskjellige nødsituasjoner. Hvordan oppleves landing på vann, lynnedslag, brann, osv?
Vi kan også prøve oss i fly-sim. Noen som klarer å lande en DH1??

15:00-15:30 Faglig møte (les foredrag) TBA

18:00 - zzZzz Mat og drikke på ett av Bodøs establisementer

Lørdag 4. juni.

Oppmøte 08:45 Avgangshallen Bodø Flyplass.
09:45 Charter til Røst. Landing Røst 10:10, hvor vi kan ta en spasertur ned hele rullebanen, ta bilder, og ta inn sjølufta, retur til Bodø etter ca 30 minutter.

12:00 - 14:30 Lunsj og privat guidet tur på Luftfartsmuseet i Bodø.

Ser også nå at SAS har satt opp avgang sørover til Oslo både 16:40 og 18:55 på lørdagen, så det blir mulighet for å komme seg sørover rett etter vi er ferdige på Luftfartsmuseet.

Påmelding gjøres her: https://forms.gle/mX9xeVwQLB34hXsX7
Påmeldingen er først bekreftet ETTER betaling kr 1750 til VIPPS #18641. Merk betaling med ditt forumnavn.

Dersom du ikke har VIPPS, ta kontakt for innbetaling til kontonummer.

Inkludert i summen er 2xlunsj, charter, og inngang på Luftfartsmuseet. Ser også om vi kan få til noe inkludert servering på turen til RET :)

Vi må også ta en vurdering om charteren kan gjennomføres dersom det blir for få bindende påmeldinger. Påmeldte i denne tråden prioriteres i rekkefølgen man har "vist interesse" for turen. Dersom du ikke får plass, men har betalt inn, så vil vi selvfølgelig refundere beløpet. Etter påmelding og betaling, så oppdaterer vi første post fortløpende med bekreftede deltakere.

Hotell-deal på Scandic Havet kommer jeg tilbake med så raskt jeg har fått tilbakemelding fra hotellet. Det er heller ikke de store avstandene i Bodø, så det går også fint an å bo på ett annet hotell.

Så bra - da har også jeg betalt og meldt meg på. Gleder meg!

Ser også nå at SAS har satt opp avgang sørover til Oslo både 16:40 og 18:55 på lørdagen, så det blir mulighet for å komme seg sørover rett etter vi er ferdige på Luftfartsmuseet.

Jeg har booket meg inn på 16:40 hjem på lørdagen

Opp med Flyr som lander 19:00 på torsdagen så er neppe eneste som skal jakte et vannhull i Bodø på torsdag kveld

Helt konge. Registrert og betalt!

Gleder meg til fottur langs Røst lufthavns rullebane!

Jeg skulle så gjerne vært med, men dessverre lar det seg ikke gjøre. Siden Riksen enda ikke har gitt lyd fra seg, så kommer dette rett og slett for tidlig for meg. Men neste gang det arrangeres en liknende tur, ja da skal jeg være med.

Back