TU.no: Derfor er det så lange dokøer på OSL

Re: TU.no: Derfor er det så lange dokøer på OSL

Godt poeng, så får håpe de tenker på det.

Aner ikke hvordan det er på innland, men på utland er det alltid kø i pirene, men nede i kjelleren er det aldri kø og god kapasitet. Selv om det virker som de fleste ikke er klar over at det er toaletter der nede

men nede i kjelleren er det aldri kø og god kapasitet. Selv om det virker som de fleste ikke er klar over at det er toaletter der nede
For oss som vet at det er toaletter der nede er det en fordel at det ikke blir for kjent så lenge kapasiteten totalt er for liten.

Og de små toalettene ute ved pirene er utrolig trange når det er kø med folk der og spesielt når mange av de som reiser må ha med seg håndbagasjen inn på toalettet.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor de har gjort så mye av Gardermoen så trang når de bygger noe for fremtiden langt ute i ødemarken. Det er også altfor liten plass ved gatene. Ved gaten er det helt nede i 12 sitterplasser! og da er det naturlig at folk blir stående utenfor gateområdet og da blir det vanskelig å komme seg forbi for de som skal til andre gater. Og når det er kø for å boarde går køen ofte på tvers av prien og hindrer folk fra å komme til andre gater.

Jeg kan vanskelig gi annet en strykkarakter for de som har vært ansvarlige for å planlegge Gardermoen. :old

Aner ikke hvordan det er på innland, men på utland er det alltid kø i pirene, men nede i kjelleren er det aldri kø og god kapasitet. Selv om det virker som de fleste ikke er klar over at det er toaletter der nede

Nede i kjelleren? Hvilken kjeller, og hvordan kommer man dit?

Nede i kjelleren? Hvilken kjeller, og hvordan kommer man dit?

Der hvor man går opp til loungene, ved siden av delikatessebutikken tvers ovenfor utgangen til Tax-freesjappa. Istedet for å ta trappa/heisen opp, så går du ned en etasje

Hysjda, ikke spre info om dette for mye. Da blir det bare kø der nede også. ;)

Sakset fra artikkelen:

Derfor ble flyplassen dessverre underdimensjonert på toalettsiden. Jeg tror ikke vi gjør den feilen en gang til, sier Sakshaug til Teknisk Ukeblad.

Det tror jeg helt klart at dere gjør.

Det virker jo som toalettene i kjelleren er en hemmelighet. Der er det uansett aldri kø.

Men en ting som OSL må slutte med, er det pissoartullet. Det er ALDRI kø på pissoar, men alltid kø på toalett, noe som betyr at menn flest liker å gå på do privat, og ikke midt i en folkemasse. Så å planlegge med like mange pissoarer som toaletter på herretoalettene i fremtiden, tror jeg er en stor feiltagelse.

Men en ting som OSL må slutte med, er det pissoartullet. Det er ALDRI kø på pissoar, men alltid kø på toalett, noe som betyr at menn flest liker å gå på do privat, og ikke midt i en folkemasse. Så å planlegge med like mange pissoarer som toaletter på herretoalettene i fremtiden, tror jeg er en stor feiltagelse.

OK.. dette er skikkelig OT, men jeg kan ikke dy meg. Her er kanskje en av grunnene til at pissoaraene ikke brukes.. det er ikke helt rett fram nemlig....

The Urinal Game

Jeg mener det også feil å gå utifra at folk bruker 1,5 timer i snitt på flyplassen. De fleste har en lang reisevei, så da bør man legge på fra 0,5 og oppover. De fleste har liten mulighet til toalettbesøk på reisen oppover, og det er også lite naturlig å gjøre det da.

Hadde de lært, så hadde de dimensjonert med en økning på over 200% og plassert de jevnlig. Folk ønsker toaletter i nærheten - ikke å gå på oppdagelsesreise, eller bruk av GPS for å finne toaletter.

OK.. dette er skikkelig OT, men jeg kan ikke dy meg. Her er kanskje en av grunnene til at pissoaraene ikke brukes.. det er ikke helt rett fram nemlig....

The Urinal Game

Det er grunnen til at de ikke bør bygges urinaler i partall. Er det to kan bare en "komfortabelt" urinere, tre derimot en i hver ende, fire en i hver ende, fem, tre stk osv :lol: Eventuelt kunne de vurdert å sette opp noen vegger eller øke avstanden i mellom urinalene.

Slik som jernbanen ;)

Og veiene :D Politikerne tenker ABSOLUTT IKKE på fremtiden....

Det er nesten ingen toaletter på avgangsdelen, de er gjemt innimellom ansatt- sikkerhetskontroll og bilett kontoret til DY :)

For å være ærlig då virker det som også rengjøringspersonalet har vansker med å finne toalettene i kjelleren. De to siste gangene jeg har vært der har det vært utrolig møkkete og urenslig der nede. Akkurat flyplasstoalettet virket ikke å være et sterkt norsk kort.

Bruker ikke a vaere sa verst med ko pa toalettene pa Gardermoen spor du meg. Men mulig det er fordi jeg bare benytter pissoaret. Bryr meg ikke sa mye om slikt.

Back