Trolig slutt på papiravisene hos SAS

Re: Trolig slutt på papiravisene hos SAS

Sikkert kjipt for de tradisjonelle, men knallbra for oss digitale mennesker!

Det handler ikke om menneskene i dette tilfellet vil jeg påstå, men timingen og implementeringen av endringen. Er ganske så "digital" selv, jobber tross alt som IT-konsulent [emoji4]

Svært lite som er mer irriterende enn "IT" som ikke fungerer. Spesielt hvis det da ikke finnes noe alternativ!

Det handler ikke om menneskene i dette tilfellet vil jeg påstå, men timingen og implementeringen av endringen. Er ganske så "digital" selv, jobber tross alt som IT-konsulent

For å ta opp tråden der jeg selv slapp den. Nå er jeg på vei hjemover med SK fra MAN. Fordi jeg reiser med United Scandinavian Club så er jeg en del av en gruppebooking. App'n tåler ikke å sjekke meg inn, sikkert pga. gruppebooking (har funket fra UK før...), og dermed ingen avis.

Det holder at appen 'ser' deg .. ikke nødvendig å sjekke inn. Legg inn bookingreferansen og etternavnet ditt, så skal du ha adgang.

For noen uker siden fløy jeg med SAS booket gjennom United og om noen uker skal jeg by med SAS booket gjennom Air Canada. I begge tilfellene fikk jeg beskjed om at bookingen ikke fantes når jeg prøvde legge den til under "mine Reiser" hos SAS. Hvordan skal jeg da klare laste ned aviser når jeg foretar disse flightene med SAS?

For noen uker siden fløy jeg med SAS booket gjennom United og om noen uker skal jeg by med SAS booket gjennom Air Canada. I begge tilfellene fikk jeg beskjed om at bookingen ikke fantes når jeg prøvde legge den til under "mine Reiser" hos SAS. Hvordan skal jeg da klare laste ned aviser når jeg foretar disse flightene med SAS?

Du må ha Amadeus-referansen. Den finner du (tror jeg) på United.com. Ellers kan du få den ved å ringe enten UA eller SAS. Eller send meg en pm. ;)

Du må ha Amadeus-referansen. Den finner du (tror jeg) på United.com. Ellers kan du få den ved å ringe enten UA eller SAS. Eller send meg en pm. ;)
Jeg har amadeus-referansen og den virker på checkmytrip.com, men SAS sier "Systemet kan ikke innhente reisen. Kontakt teknisk kundestøtte for flere opplysninger. Kontaktinformasjon finner du ved å klikke på koblingen "Kontakt" ovenfor. (141 - 284)".

Fikk en lignende feil da jeg prøvde legge inn bookingen med United, men siden den ligger tilbake i tid ser jeg ingen grunn til å prøve igjen med den bookingen. Nå er det bookingen hos Air Canada jeg har problemer med å legge inn.

Ingen problemer sist jeg reiste på en United award-billett .. Har du prøvd på sas.no også?

Sjekk også at du har siste versjon av app'en ..

Ingen problemer sist jeg reiste på en United award-billett .. Har du prøvd på sas.no også?

Sjekk også at du har siste versjon av app'en ..
Siste versjon av app, fungerer heller ikke på sas.no.

OK, men da er det nok ikke app'en som er problemet ..

Det holder at appen 'ser' deg .. ikke nødvendig å sjekke inn. Legg inn bookingreferansen og etternavnet ditt, så skal du ha adgang.

Nei. Den så meg, dvs. bookingen lå der, men kom ingen vei...

Har fått svar fra SAS Global Internet Support

"En del flygbolags bokningar kräver extra information för att vi ska kunna ta upp bokningen i vårt system. Gör vi det via ett manuellt input hos oss fungerar det, men ännu inte i appen. Vi arbetar på att hitta en lösning som gör att det även kommer att fungera i appen, men jag har i dagsläget inget specifikt datum jag kan ge dig."

De med codeshare-flighter må etter hva jeg forstår kontakte SAS for manuelt å få lagt flighten inn, men det holder fortsatt ikke for å få opp aviser i appen.

Back