• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Trenger litt militær flyekspertise

ENGM 911

ScanFlyer Rusty
Medlem
Trenger litt militær flyekspertise

Denne kom taxende forbi meg i dag. Er det noen som kan hjelpe med typebetegnelse på denne?

Untitled

Re: Trenger litt militær flyekspertise

Den er fra det finske flyvåpnet og de skal erstatte sine 2 gamle F27 med 3 stk EADS CASA C-295M. De har CC-1 og CC-2 og skal få en til.

Denne er merket CC-3 i buken, kan det være den du sikter til LN-MEH?

Det er vel en CASA-295 tror eg :) Ser ut som vinteren har kommet på Gardermoen, såg kaldt ut!

OK, da har de fått alle tre flyene sine. CC-3 er jo deres finske tail number, den har c/n S-086, mens CC-1 er c/n S-035 og CC-2 er c/n S-036.

Takker og bukker for svarene. Til info har det vært tåke i snart fire uker, med minusgrader i tillegg sier det seg selv at det er litt uggent.

Bare hyggelig å kunne hjelpe til. Hår fått med meg det med tåke der sør, for det har hent titt og ofte i den senere tid at det har vært slottid på flyene som skal til OSL.

Back