Tregere EB registrering?

Alle mine reiser siste par ukene har brukt ~2-3 dager for å registrere seg, så ser ut som om SAS sitt system "bevist" legger opp til det.

Er vel en grei måte å fjerne poeng? Hvor mange millioner EB-poeng blir gitt ut hver dag? Multipliser det med et tall mellom 2 og 3, og du har hvor mange EB-poeng SAS har fjernet fra bruk ved å utsette poengkreditering.

Normalt går det 4-5 dager. Mine reiser på onsdag fikk jeg i dag, og reisene på torsdag er fortsatt ikke registrert. Dette er erfaringsmessig helt normalt.

Jeg har reist innenriks søn (2 segmenter), fre og søn. Har fått poeng og segment for fredagsflighten den 14. mars, men ikke for søndagen før og etter. Snodige greier, egentlig.

Jeg tenkte her for litt siden at de hadde fått opp tempo siden alle mine fighter var registrert etter rundt 2-3 dager.
Nå derimot er jeg på 9ende dag. Mulig jeg er paranoid her men virker som det tar lenger tid når man "trenger" å få det registrert.
Eks denne flighten jeg nå venter på skal fullføre bonus challenge så det vil jo føre til kostnader i poeng for SAS..

Jeg tenkte her for litt siden at de hadde fått opp tempo siden alle mine fighter var registrert etter rundt 2-3 dager.
Nå derimot er jeg på 9ende dag. Mulig jeg er paranoid her men virker som det tar lenger tid når man "trenger" å få det registrert.
Eks denne flighten jeg nå venter på skal fullføre bonus challenge så det vil jo føre til kostnader i poeng for SAS..

Fløy med SAS senest sist fredag, det har ikke kommet inn på kontoen enda.

Fløy sist mandag, ingenting. En Norwegian flight innimellom, rewards ticket inn natten etter flighten.

Fløy med WF til GOT forrige mandag (8 dager siden) og fortsatt ingenting på konto. Men 500 poeng fra Sixt kom etter en par dager...

Last edited:
Disse systemene "work in mysterious ways". Min erfaring er at om poeng ikke er kommet etter syv dager så kommer de ikke uten iherdig innsats på webside, fax, mail, telefon og utsending av vibber. Siste par mnd har flights med TG og SZ kommet på EB-konto etter ca 3-4 dager. En flight med MU på FB-konto også etter 3-4 dager.

Har ofte problemer med å få MU-flights logget på FB-kontoen. Så er innimellom og hilser på serviceskranken på AMS med en liten bunke. De fikser da umiddelbart og miles er på konto innen en time.

Normalt når poeng ikke dukker opp for min del, trenger man kun en etteregistrering så løser alt seg på magisk vis.

Jeg fikk min siste flight registrert i går, samtidig med en epost fra sas om at jeg ikke klarte bonus challenge.. Riktignok med forbehold om manglende registrering av flights, så vi får se hvordan det utvikler seg..

Back