TRD: Widerøe Dash 8-200 (LN-WSB) Første dag i ordinær trafikk...

Ikke for å stjele tråden, men LN-MOW; er det ikke på tide med ett nytt bilde av WIT på fly i rute nå? Den er jo ikke lenger (H)WIT, men nymalt og fin.

Ahaaaa!!! Vel, hvis noen snille mennesker vil la oss få låne et bilde, skal vi få det rettet opp. mow-ætt-wias-dått-no. ;)

Re: TRD: Widerøe Dash 8-200 (LN-WSB) Første dag i ordinær trafikk...

Flott nyovermalt maskin med noen nusselige små nesehjul...:fly (LN-WSB altså...)

Flott nyovermalt maskin med noen nusselige små nesehjul...:fly (LN-WSB altså...)

Får nytes mens de fortsatt er små. Ryktet sier at de vil vokse opp en dag de også

Flyr denne kun på "langbane" foreløpig?

Og i dag har WSB hatt sin første landing på kortbanenettet, etter det jeg har hørt fra kollegaer på jobb. Den landet i Vadsø som WF977.

Last edited:

Se der ja ;) Den gikk TOS-VDS-VAW-BJF-BVG-HFT-TOS ikke dårlig! Er vel ikke siste gang tenker jeg..;)

WF977 går ikke innom BVG da ;)

Skal den fly på kortbanedager også ? ;)

Ja LN-WSB fikk sin godkjenning i juli for flyging på kortbanenettetet, 200 maskinen er en 300 maskin i en 100 kropp. Har bare vært på utsiden av den, det er en flott maskin, jeg skal ta meg en tur til BJF en dag for å ta et par flotte bilder, det er det fine muligheter til å ta gode flybilder :)

Ja LN-WSB fikk sin godkjenning i juli for flyging på kortbanenettetet, 200 maskinen er en 300 maskin i en 100 kropp. Har bare vært på utsiden av den, det er en flott maskin, jeg skal ta meg en tur til BJF en dag for å ta et par flotte bilder, det er det fine muligheter til å ta gode flybilder :)

Har flydd et par ganger med den, og du skal vite hva du skal se etter for å se forskjell innvendig fra en -100.

Ja det er sant, men jeg ser jo på reg-nr så da vet jeg jo hva som er 200 maskinen til WF :)

LN-WSB er definitivt en flott flymaskin:-):-):-) reiste med den fra ALF til TOS på formiddagen den 14.07. Turen skulle egentlig ha gått via LKL men når jeg hadde kommet ombord i flyet så fikk jeg vite at flyet gikk direkte til TOS:-):-) Det var min første flytur med en splitterny(LN-WSB) dash8:):)

Back