(Litt plunder med bilder, men prøver meg med link-varianten)
Her er altså min første reiserapport her på Flyprat:
Dagstur til Stockholm mandag 19. september. Det ble en tidlig start på Værnes, som vanlig ble det en kopp kaffe mens jeg studerte alle andre som ikke hadde bedre å foreta seg klokka 0520 en mandag morgen. SK 335 var satt opp fra utgang 33 med LN-RRA, en 737-783, "Steinar Viking". Den fløy første gang i 2007 for SAS. Det var 131 passasjerer ombord, sikkert trøtte de fleste... Jeg hadde valgt meg sete 1D, og da er plassen ganske bra:
Jeg sov på turen ned til Oslo. Ankom OSL, utgang 20, den perfekte plasseringa når man skal videre, rett ned trappa, inn på utlandsterminalen, og opp i SAS-loungen. Fikk posen med de fire vanlige avisene, VG, Dagbladet, Aftenposten og Dagens Næringsliv. Tok en kjapp frokost oppe i loungen:
Acgang til Stockholm var med SK 848 fra utgang 34, satt opp med LN-TUI, "Kristin Knudsdatter", en 737-705 som føy i Braathens-farger første gang i 2000. Ved siden av sto et gammelt familiemedlem av SAS:
Jeg hadde sete 4C ombord, det var 60 passasjerer i økonomi ekstra, og mer eller mindre fullt i økonomi, fra rad 15. OK med beinplass for meg i alle fall:
Frokosten var ok ombord, med varme rundstykker og ca 1/4 egg som var blitt til røre:
Vi avgikk OSL kl 07:49 og landet på ARN, terminal 5 kl 08:50. Kom til utgang 3A, som er greit når man skal rett ned og ut!
Etter møteslutt kom jeg da tilbake til Arlanda med ekspresstoget, grei tur. Ble en liten tur opp i Scandinavian Lounge. Avgang til Oslo var med SK 889, også denne gangen en "norsk" avgang med LN-TUD, en 737-705 som føy for Braathens første gang i 1998. Denne maskina har jeg faktisk ikkefløyet med før! Den virket sliten innvendig. Jeg hadde sete 3D, med ok plass også denne gangen:
Maten til Oslo var som den bruker å være på disse femitminuttersturene, ok, men ikke så mye mer:
Ombord var det 13 personer i ekstra og 70 i økonomi.
Vi landet 1930 på Gardermoen, utgang 44, så det ble en liten spasertur før jeg var gjennom tollen, og vel hjemme i Norge. Det ble en tur rett opp trappa, inn gjennom sikkerhetskontrollen, og ut til utgang 12, hvor SK 380 til Værnes ventet. Der sto LN-RPR, en 737-883, som har vært borte fra SAS noen år. Den er hvitmalt, med blå SAS-logo i halen. Hadde valgt meg sete 28C, da fikk jeg hele raden for meg selv. Glemte i farten å ta bilde av beinplassen (skal ikke gjenta seg). Avgang på rutetid. Den hyggelige flyvertinnen kom bort og lurte på om de kunne by på noe, og det ble en liten pose med chips og en rødvin, alltid hyggelig å bli satt pris på:
Landet ved utgang 32. På rute!
OK, dette var en vanlig tur, men det er gjerne de det er flest av. Neste uke går ferden til Brussel, skal teste ut Estonian Air fra Trondheim, da kommer rapport nr. 2 far meg!
Her er altså min første reiserapport her på Flyprat:
Dagstur til Stockholm mandag 19. september. Det ble en tidlig start på Værnes, som vanlig ble det en kopp kaffe mens jeg studerte alle andre som ikke hadde bedre å foreta seg klokka 0520 en mandag morgen. SK 335 var satt opp fra utgang 33 med LN-RRA, en 737-783, "Steinar Viking". Den fløy første gang i 2007 for SAS. Det var 131 passasjerer ombord, sikkert trøtte de fleste... Jeg hadde valgt meg sete 1D, og da er plassen ganske bra:

Jeg sov på turen ned til Oslo. Ankom OSL, utgang 20, den perfekte plasseringa når man skal videre, rett ned trappa, inn på utlandsterminalen, og opp i SAS-loungen. Fikk posen med de fire vanlige avisene, VG, Dagbladet, Aftenposten og Dagens Næringsliv. Tok en kjapp frokost oppe i loungen:

Acgang til Stockholm var med SK 848 fra utgang 34, satt opp med LN-TUI, "Kristin Knudsdatter", en 737-705 som føy i Braathens-farger første gang i 2000. Ved siden av sto et gammelt familiemedlem av SAS:

Jeg hadde sete 4C ombord, det var 60 passasjerer i økonomi ekstra, og mer eller mindre fullt i økonomi, fra rad 15. OK med beinplass for meg i alle fall:

Frokosten var ok ombord, med varme rundstykker og ca 1/4 egg som var blitt til røre:

Vi avgikk OSL kl 07:49 og landet på ARN, terminal 5 kl 08:50. Kom til utgang 3A, som er greit når man skal rett ned og ut!
Etter møteslutt kom jeg da tilbake til Arlanda med ekspresstoget, grei tur. Ble en liten tur opp i Scandinavian Lounge. Avgang til Oslo var med SK 889, også denne gangen en "norsk" avgang med LN-TUD, en 737-705 som føy for Braathens første gang i 1998. Denne maskina har jeg faktisk ikkefløyet med før! Den virket sliten innvendig. Jeg hadde sete 3D, med ok plass også denne gangen:

Maten til Oslo var som den bruker å være på disse femitminuttersturene, ok, men ikke så mye mer:

Ombord var det 13 personer i ekstra og 70 i økonomi.
Vi landet 1930 på Gardermoen, utgang 44, så det ble en liten spasertur før jeg var gjennom tollen, og vel hjemme i Norge. Det ble en tur rett opp trappa, inn gjennom sikkerhetskontrollen, og ut til utgang 12, hvor SK 380 til Værnes ventet. Der sto LN-RPR, en 737-883, som har vært borte fra SAS noen år. Den er hvitmalt, med blå SAS-logo i halen. Hadde valgt meg sete 28C, da fikk jeg hele raden for meg selv. Glemte i farten å ta bilde av beinplassen (skal ikke gjenta seg). Avgang på rutetid. Den hyggelige flyvertinnen kom bort og lurte på om de kunne by på noe, og det ble en liten pose med chips og en rødvin, alltid hyggelig å bli satt pris på:

Landet ved utgang 32. På rute!
OK, dette var en vanlig tur, men det er gjerne de det er flest av. Neste uke går ferden til Brussel, skal teste ut Estonian Air fra Trondheim, da kommer rapport nr. 2 far meg!
Last edited by a moderator: