travelpro reparasjon / Hvor selges travelpro?

FormerNBca

Newcomer
Hei,
Jeg har en travelpro-koffert som er i sårt behov av nye hjul. Jeg tenkte at er det noen som kan ordne det, så er det vel butikken hvor jeg kjøpte den, men der tok jeg feil.
Morris, hvor jeg kjøpte den har (desverre...) sluttet å selge Travelpro.
Jeg har ringt til de nærmeste Morrisbutikkene, men ingen vet hvor jeg kan få reparert den. Nå skal det sies at de fleste jeg har snakket med virker å være helgevikarer, som forståelig nok ikke sitter med full kunnskap og innsikt..
Er det noen som vet hvor dem ellers selger Travelpro? Eller er (/var) Morris de eneste som selger Travelpro her til lands?
Har sjekket travelpro.com men det står det verken oppført forhandlere eller reparasjonsverksteder i Norge..

Har samme problem med den gamle kofferten min.

Kjøpte ny TravelPro på Kaufhof i Berlin i helgen, men det hjelper jo lite i Norge.

Vet ikke om du fremdeles er omfattet av garantien. Hvis ja, Morris slipper vel ikke unna den selv om de har sluttet å selge? Det til vel være for enkelt? Alt tror jeg det er lett å bytte hjul selv hvis du får tak i et nytt sett.

Å bytte hjul er vel ikke noe vi vanlige dødelige klarer selv.
Ved bruk av excel blir det vanskelig, men en ikke-økonom med skrutrekker tror jeg det går bra (hvertfall det jeg har hørt fra andre). Man bytter ut hele hjulplast-feste-tingsen.

Ved bruk av excel blir det vanskelig, men en ikke-økonom med skrutrekker tror jeg det går bra (hvertfall det jeg har hørt fra andre). Man bytter ut hele hjulplast-feste-tingsen.

Ja jeg tente det var lettere å gå til butikken med ett hjul enn en hel koffert for å finne ut om dem har dem som spare-part, men det virker som jeg må demontere halve kofferten!
Tenk at det er vanskeligere å bytte hjul på en trillekoffert enn å skifte dekk på bilen...
Blir nok en helt ny koffert tenker jeg.. Hvis jeg finner noen som selger Travelpro.
Er kjempefornøyd med den, så har ikke lyst å gå over til Samsonite heller..

Jeg kjøpte nylig en ny Samsonite, etter å ha hatt en velbrukt enn som nærmet seg 13 år. Jeg vil si Samsonite er et godt valg, og jeg hadde ingen problemer med å kjøpe ny Samsonite... Fant et fantastisk halvpris-tilbud(det er det jo aldri), og en fantastisk dame som kunne sakene sine hos Morris i Bogstadveien - og endte med å komme tilbake for å kjøpe enda en cabin koffert!

Hvilken Travel Pro er det du har, FormerNBca?

Det er livstidsgaranti paa hjulene til Travel Pro, vet dog ikke noeyaktig naar denne livstidsgarantien begynte aa gjelde fra, men fruens Walkabout fra 2003 ble lett fikset i 2006 uten kostnad (glidelaasen) og Morris har plikt aa reparere dette.

Om de nekter, ville jeg brukt dette skjemaet: http://www.travelpro.com/contact.cfm

JoeW: Samsonite blir leketoey for gutta boys... Kun Travel Pro og Tumi som gjelder

Der er en i Walkabout-serien. Var innom Morris idag, å den eneste løsningen dem hadde var å ta den inn i ombytte mot en motsvarende i samme prisklasse men annet merke.
Da får dem heller kreditere den så får jeg bestille en ny fra USA.. Er det noen som har noen erfaringer fra å handle på nett fra statene?

Takk for tipset Tommy777!
Jeg hørte en gang at det er firmaer i USA som ordner all shipping for deg, så du får en "fiktiv" adresse i USA som du bestiller varene til, så sender dem det videre internasjonalt.
Husker ikke hva det het, er det noen som vet?

Firmaet i linken til Tommy sender til Norge.. De skal dog ha ca. 150 dollar per item i frakt.. Og da kommer moms og sånt i tillegg..

Har sjekket med en som faktisk har byttet hjul på Travelpro - fire skruer pr. hjul for å bytte (man bytter hele hjulfestet)

Du kan forsøke hos Aagard Engros i Trondheim. Mener de har Travelpro...

Men sikker er jeg ikke..

Svetho

JoeW: Samsonite blir leketoey for gutta boys... Kun Travel Pro og Tumi som gjelder

Hehe, har to Samsonite-kofferter og er særdeles fornøyd med disse - men jeg like kanskje leketøy? :) Opphavet har en ganske stor Travelpro-sak i stoff, men jeg reagerer på at den er veldig tung sammenliknet med Samsonite'n min og andre tilsvarende størrelse kofferter. Husker jeg skulle av gårde med Premiair for endel år siden og med 15 kg bagasjevekt var det ikke rare greiene man kunne ha med seg når man brukte den kofferten. Gjelder dette spesielle serier, eller er

Men når vi første er inne på hjul på kofferter, jeg kjøpte en middelstor Titan ganske nylig, men jeg reagerer på at hjulene har lett for å låse seg helt eller delvis innimellom - noe jeg aldri har problemer med på Samsonite. Er det noe som er typisk for Titan som jeg bare må leve med eller bør jeg reklamere på den?

Morris har blitt solgt til svenske Wedins...kanskje en grunn for problemene.

Hehe, har to Samsonite-kofferter og er særdeles fornøyd med disse - men jeg like kanskje leketøy? :) Opphavet har en ganske stor Travelpro-sak i stoff, men jeg reagerer på at den er veldig tung sammenliknet med Samsonite'n min og andre tilsvarende størrelse kofferter. Husker jeg skulle av gårde med Premiair for endel år siden og med 15 kg bagasjevekt var det ikke rare greiene man kunne ha med seg når man brukte den kofferten. Gjelder dette spesielle serier, eller er

Men når vi første er inne på hjul på kofferter, jeg kjøpte en middelstor Titan ganske nylig, men jeg reagerer på at hjulene har lett for å låse seg helt eller delvis innimellom - noe jeg aldri har problemer med på Samsonite. Er det noe som er typisk for Titan som jeg bare må leve med eller bør jeg reklamere på den?

Har Samsonite her i huset ogsaa, en trillekoffert og resten store, hardplastkofferter. Naar man har ett normalt reisemoenster (en gang i maaneden kanskje) er selvsagt Samsonite meget bra. Men naar man reiser som crew eller ukentlig som jeg, funker Samsonite daarlig. Den Samsonite trillekofferten jeg har er en mindre 20" sak som ble utslitt etter bare to aar med lett bruk. Ikke noe hoel eller noe, men den ser rimelig shabby ut.

Travel Pro sin Crew series eller Flight Pro series er meget lette og mye lettere enn alt annet som finnes paa markedet. Walkabout serien er kanskje litt tyngre, men etter aa ha spasert inn paa gjesterommet og kjent paa baade Samsonite og Walkabouten til fruen, veier de omtrent det samme mens at min Crew 6 paa 22" er mye lettere

Smart Club reklamerer i tilbudsavisen for uke 41 at de har Travelpro på tilbud;
51 cm kr. 799, 61 cm kr. 999, 76 cm. kr 1199 og Trillebag 75 cm kr. 899.
10 års garanti.

Løp og kjøp...

Back