Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Dag Viking

ScanFlyer Mile High Club
Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Liten fantasi fra denne kanten, så turer i vei som så mange ganger før. Litt reise-erfaring har jeg, så valgte meg ut reiserute og flightnr for at reisen skulle bli akkurat slik som jeg liker den. De flytypene jeg liker, de avgangstidene jeg liker og akkurat så lange mellomlandinger som jeg liker.

Det blir veldig mange bilder, og litt tekst, akkurat slik som jeg pleier.
Reisen startet tidlig en morgen litt vest for Oslo med at taxi ikke kom til bestilt tidspunkt. Litt slakk har jeg i programmet, så når flytoget også var forsinket hadde jeg faktisk tid til et lite bilde på perrongen. Siste bilde av store trille fortsatt intakt, mer om det senere.
37022352676_32ca846085_z.jpg


Flytoget var ikke så mye forsinket, og på Skøyen ble det uansett buss for tog. Heldigvis var dette en lørdag, og såpass tidlig at vi ankom OSL før buss-for-tog-rute. Dette var ganske fånyttes, for på E-6 nordover oppdaget jeg dette.
36375679424_160394dd16_z.jpg

Siden selskapet så fint opplyser om mine rettigheter som passasjer, måtte jo dette utnyttes. Det holdt til ca 89% frokost.
36814779880_d44697ced6_b.jpg

Deretter ble det en lang tur i loungen for å nyte maten
36375680284_7560966055_z.jpg


Deretter ble det en flytur som for min del inneholdt litt soving og en cola.

Vel framme i MUC ble jeg møtt av dette skiltet. Tydeligvis dårlig forarbeid av meg, siden det kom som julekvelden på kjerringa
37022356136_d00d194ae3_z.jpg


Da ble det limo shuttle (eller maxitaxi med stjerne i grillen på godt norsk)
36375682194_c2f8778b33_c.jpg


Jeg var egentlig både nysgjerrig og spent, siden jeg ikke engang visste at det fantes en lounge i den andre piren. Har aldri sett det nevnt eller tatt bilde av i trip rapporter. Den vanlige loungen kan ofte bli litt trang før ettermiddagsrushet ut av MUC rundt kl 15, så jeg håpet at denne ville være litt større og luftigere.

37212633585_ec7e18e7a9_c.jpg


Man kan jo si….
36814783920_ca8c7b02f0_c.jpg


at det
36375685634_09eb225826_c.jpg


var den….
36814787590_a8db277762_c.jpg


definitivt…
36375688484_d66d27502f_c.jpg



Er den nesten like stor som FCT??

36398196973_1d372f8c6d_c.jpg


Det virker slik. Sikkert 4 ganger så stort som spiseområdet i den andre loungen i MUC
37040341162_3346a8ff56_c.jpg


Baren er nok en del mindre
36814694710_041ab6c93d_c.jpg


Men utsikten og spesielt vindusflatene slår det meste

37040344062_8f6e353655_c.jpg
 
Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Dagens bilder av papirark med skrift på
37022377916_1783e2223f_z.jpg


37022374266_bec8bc1712_z.jpg


37022377186_c3ee3c9720_z.jpg



37022379626_9948b0e916_z.jpg


37022381056_5359d92018_z.jpg


37022382556_ae9ac9d7cc_z.jpg



37022383806_a85acd84e2_z.jpg


36814807920_c5d51be0f5_z.jpg


37022386546_94208c0b64_z.jpg


En liten titt på buffeten

37022373466_e37de7ec74_c.jpg



36375707704_8dce5749a4_b.jpg


36375703824_d533bbd796_b.jpg



36375702524_2047852d6f_b.jpg


36375697534_bf46d6c8e7_c.jpg


36375693594_d530027032_c.jpg


Alt i alt en meget bra buffet, alt jeg smakte på var både lekkert og smakfullt. Har aldri helt skjønt meg på de som sier at cateringen er så mye bedre i Frankfurt, for dette var av minst like høy kvalitet.

Startet med litt småsnacks mens jeg ventet på varmmaten, helt ypperlig!
Drikke måtte bestilles, da min favoritt ikke lå i isbøtta. Pommery Cuvee Louise er muligens den beste champagnen jeg har smakt i en lounge
36375589244_7c088d37f0_c.jpg


Samme høye kvalitet på hovedretten. Ba om å få smake på et par rødviner, men de var ikke gode i det hele tatt ( #jåle-alarm# rødvinen var romtemperert , noe jeg er allergisk mot ) Fy fy til Lufthansa, et vinskap koster jo bare et par tusen euro!
37040334802_f057a75804_c.jpg


Avsluttet med dessert fra buffeten, som både var variert, lekker og deilig!

36814691650_5b94c53173_c.jpg
 
Last edited:
Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Så ble det en runde for å se litt på hva de hadde plassert ut på bordene i sofa-avdelingene

37070240591_d9933d91f2_z.jpg


Imponerende!
37040424142_bf8a1f4f0b_z.jpg


Og en liten rødvinsbar hvis noen synes det er for langt å gå 11 meter til den vanlige baren.

37040429552_60e8f8151f_z.jpg


Terrassen måtte også prøves. Den ga skikkelig flashback til terrassen på TBIT, som virkelig er verdt et besøk.
36398076683_6a118e5525_c.jpg


37070236281_0dca0c0027_c.jpg


Det ble også tid til en liten dusj, for å sjekke ut årets farge i bade-ender
37022345526_6a492ff493_c.jpg


Og da var man av en eller annen grunn klar for mer mat. Hva er vel mer naturlig enn å proppe seg full før man skal ut og fly 10 timer på første klasse?

36814770910_114fc6467b_c.jpg


Gaten lå tre minutter å gå fra loungen, men dessverre måtte man gjennom en passkontroll i selve terminalen. I Tyskland har de stort sett god kontroll på hvem som kan slippe unna å stå i kø, og denne dagen var intet unntak. Det hele tok 3 minutter. På veien kunne man se ned på resten av terminalen. Kunne ikke OSL vært litt mer slik??

36814775310_825e7f72d7_c.jpg


Så var man fremme ved gaten. Muligens mitt favorittfly. Eller nr 2. Uansett veldig høyt oppe til å være laget i Europa.
36375675924_487aa450a7_c.jpg
 
Last edited:
Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Boarding smertefritt, omtrent først ombord. Hadde valgt 02A. Foretrekker rad 2, siden det er mindre støy fra galley og man er mer skjermet fra de andre passasjerene.
36401274683_09f1dac3b2_c.jpg


Kabinen er åpen, lufting og i avslappende fargetoner. Klassisk og upretensiøst, men samtidig funksjonelt og privat nok i mine øyne.
36378733524_4fafdef2d5_c.jpg


Alle fra OSL og muligens noen andre også, ble ombooket fra United sin tidlige flight til vår ettermiddagsflight, og vips var alle 8 seter tatt.
36817922910_fd41259851_c.jpg


Velkomstdrink ble selvsagt servert, og det var ikke den som sto på vinlista.
37073264641_f90dbbf036_c.jpg


Hadde sjekket vinlista på forhånd, og visste at den inneholdt en godbit, men dette var en hyggelig overraskelse. En smaksbombe av en champagne, og med en pris på 2000kr på polet er ikke dette noe de fleste drikker så mye av.
36817910540_6e7d85922c_z.jpg



Vinliste og meny ble utdelt, og så slik ut
37073518101_867b904576_z.jpg


36378971154_a78c47520a_z.jpg


37073521441_268a2d9426_z.jpg


36378972424_ca9aa8991f_z.jpg


36378970164_b65d3907c7_z.jpg



36379034784_b72dd27340_z.jpg


37043966762_5b4819a3b9_z.jpg


37043964342_bd1b13a8ce_z.jpg


Taxet ut i kø sammen med flere andre fly som skulle vestover, både Newark og Vancouver gikk samtidig.
37215842285_db0bdb8e59_z.jpg


37043621192_9a066a972a_c.jpg
 
Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Ting tok litt tid, det gikk faktisk 1 time fra jeg var ombord til vi tok av. Men det var det ingen grunn til å klage over, bare å nyte god drikke og god benplass.

Avgang i 346 er litt spesielt. Svak summing fra 4 RR motorer, og en klatrevinkel som er alt annet en bratt. Det minner litt om 343, men er ikke fullt så daff.

36379110674_e621415722_c.jpg


30 minutter etter avgang på 26R var det klart for mer julebrus og amuse bouche.
36401755073_ae86718afc_z.jpg


Deretter var det den svarte fiskerognen som måtte fortæres. Klarte ikke velge bort taittinger til fordel for vodka denne gangen
37025877676_1200d49aa0_c.jpg


Greit med tre forretter for de med beslutningsvegring.
36401768863_b49dc20349_c.jpg


Ba om vinsmaking til disse, og det var selvsagt ikke noe problem. Chablisen var som forventet gullegod, men spesielt til sashimi og mat med litt krydder var rieslingen det beste valget.
37216227085_f42a1d5f17_c.jpg


Så ble det en litt klassisk tysk hovedrett, kjøtt med brun saus. Ble litt vinsmaking her også, men de tre (spansk, fransk, italiensk) var ikke minneverdige.

37025892656_640388ce33_c.jpg


Enda mer mat, da var vi hele 2:30 etter avgang. Det hele gikk avslappende og bedagelig fremover, for mellom amuse bouche, rogn, forretter og hovedretter gikk det ganske nøyaktig 30 minutter mellom hver rett. Til dette fikk vi en deilig tysk beerenauslese.

37025898976_bd360114f9_c.jpg


Ikke helt nivået til Swiss, men likevel good stuff
37025903846_c867e280e3_c.jpg


Må innrømme at jeg var mer kvalm enn mett på dette tidspunktet, men alt for å gi en fyldig reiserapport!
36379161374_7630ac4cac_c.jpg


Etter noen glass til med tørsteslukker ble det 4 timer under denne dyna
36401817433_3b5910de72_c.jpg


Ba om sushi og mer riesling. Enten var jeg mett, eller så var jeg fyllesyk, for det var tungt å få ned. Eller kanskje sushien rett og slett ikke smakte så godt.
37025933156_59bb437f5d_c.jpg


Melon og agurksuppe var noe bedre.
37044152702_8fdd441c5c_c.jpg


Nærmer oss vindbyen etter knappe ti timer flytid

37025820686_c31960865e_c.jpg


Deretter fulgte en lynkjapp immigrasjon, tog til terminal 1 og et par timer i Berghoff bar med noen gode IPA. Etter x antall glass med vin har godt øl en skikkelig forfriskende effekt.
Til slutt ble det en kort flight videre med United på 02F, som ikke er verdt flere ord enn dette. Landing ca 25 timer etter avreise hjemmefra.
Dagen etter ble det nok en flight med United, denne gang til bestemelsestedet. Mer om det litt senere.
Først må man vel ta en oppsummering av det som er verdt å fortelle om. Loungen i Munchen er superbra. Jeg har alltid likt FCL A i FRA siden den stort sett er tom, men denne var bedre på alle måter og hadde like få gjester. FCT kan gjerne være ganske full, og i tillegg er det litt ekstra stress på grunn av den lange veien å gå. Mulig at den nye loungen i MUC er den nest beste jeg noen gang har vært i, når man tar hensyn til faktorer som støynivå fra terminalen, dusj- og sove fasiliteter, buffet og ala carte mat, drikkemeny, utsikt og generell service. Alt var faktisk tipp topp (bortsett fra mangel på vinskap).

Ombord er det akkurat som forventet, dvs skikkelig bra. Seter og kabinen er velkjent, men den blir ikke mindre bra av den grunn. Servicen varm, rutinert og prikkfri. Selvsagt tar ting litt lenger tid når det er 8/8 enn 2/8, men tåler man. Maten er på vanlig lufthansamaner velsmakende og variert, uten å være jålete eller spektakulær. På drikkesiden tror jeg at de har ansatt nye innkjøpere hvis man sammenligner med LH-F rushet for 6 år siden, da alle fløy på DM og drakk «D». Taittinger Comtes og LP Grand Siecle er noe av det beste man får i luften i dag, uansett flyselskap. Punktum.

Jeg har høye forventinger når jeg flyr Lufthansa F, og de innfrir. Alltid. Og det står det respekt av.

Og forresten, jeg vet det er mye bilder, og mye bilder av ting jeg har postet bilder av tidligere. Men det er jo slik at man kan ikke alltid poste bilder av bare nye ting, så derfor blir det litt repetisjon.
 
Last edited:
Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Du verden, litt av et ete og drikke gilde der ombord.
Du skulle ha lagt ut før-og-etter bilde av deg selv:))
Jeg er også glad i mat og drikke, men blir mett før man er halvveis i et slikt måltid.
Fine bilder og delvis fyldig rapport, men mere detaljer på hvorfor UA ikke var bra..?
 
Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Djises, jeg er mett etter 3 fiskepinner og 1 potet, må ha mage på størrelse med en 50øring sammenlikned med deg :p

Hyggelig å se at LH F immer noch er tysk presisjonsarbeid på sitt beste :)
 
Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Hei,

Flott rapport!
Hvis MUC er nest beste loungen du har testet, hva er da den beste du har vært i?
La Premier på CDG, eller nye SWISS i Zurich?
 
Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Djises, jeg er mett etter 3 fiskepinner og 1 potet, må ha mage på størrelse med en 50øring sammenlikned med deg :p

Hyggelig å se at LH F immer noch er tysk presisjonsarbeid på sitt beste :)

Hehe, påstår du at jeg har stor mage?
Ja, det var et etegilde, men det var spredd ut over mange timer. Baguetten på OSL var kl 07, ingen ting på flyet nedover, så var det en solid lunsj rundt kl 13, småsnacks kl 1440 og så middag fra kl 17 til 19. Spiser man sakte så er det utrolig hva man får plass til.

Hei,

Flott rapport!
Hvis MUC er nest beste loungen du har testet, hva er da den beste du har vært i?
La Premier på CDG, eller nye SWISS i Zurich?

Hei.
Det er nok La Premiere på CDG. Mulig jeg glorifiserer det, siden jeg trolig aldri kommer dit igjen. Ja, det kan kjøpes for penger, men når det er dyrt, gir "verdiløse" poeng og status hos skyteam ikke er aktuelt lenger, går jeg heller for å kjøpe 1.kl hos andre selskap.

Du verden, litt av et ete og drikke gilde der ombord.
Du skulle ha lagt ut før-og-etter bilde av deg selv:))
Jeg er også glad i mat og drikke, men blir mett før man er halvveis i et slikt måltid.
Fine bilder og delvis fyldig rapport, men mere detaljer på hvorfor UA ikke var bra..?

Bilder av meg selv passer da ikke på et sted som dette :D
Det var ikke det at United ikke var bra, men det var så lite å skrive om, på samme måte som Lufthansa mellom OSL og MUC heller ikke var nevnt. Etter 10 timer med høy komfort og evigvarende oppvartning er forskjellen rett og slett så stor at det uansett blir en liten nedtur. Men for all del, satt behagelig og fløy ca 1 time. Drakk to meget gode øl av denne typen og fikk forsyne meg av en snackbasket. Minner litt om SAS mellom Oslo og Bergen, bortsett fra at United har et større sete på 02F
37090489621_23cd2fb3e5_z.jpg
 
Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Ah! Super rapport! Håper du kommer med mer fra returen! Får meg til å glede meg til min egen tur på mandag i LH F....

Men ser at vinsortimentet er kraftig redusert nå i september. Albert Gratien champagne som "bare" koster 750 kr på polet, og dyreste hvitvin er priset til 175 kr.... De har dog en Barolo til 650 kr mens de 3 andre rødvinene koster under 200 kr. Det er litt snaut synes jeg når en tur/retur billett koster solide 95 000 kroner.....
 
Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Hei.
Det er nok La Premiere på CDG. Mulig jeg glorifiserer det, siden jeg trolig aldri kommer dit igjen. Ja, det kan kjøpes for penger, men når det er dyrt, gir "verdiløse" poeng og status hos skyteam ikke er aktuelt lenger, går jeg heller for å kjøpe 1.kl hos andre selskap.

Ja, har planlagt en tur til den loungen selv i nærmeste fremtid. Skal faste i en uke i forveien, siden maten ser ut til å være høydepunktet på den la premiere loungen.
 
Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Herlig lesning så langt :) Takk for at du deler. Hadde min første LH F opplevelse i august til Chicago, men med 748 fra FRA. Mulig jeg får dele noe fra den turen også. Jeg hadde også sushi som måltid nummer to, synes det smakte veldig bra!
 
Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Ja, har planlagt en tur til den loungen selv i nærmeste fremtid. Skal faste i en uke i forveien, siden maten ser ut til å være høydepunktet på den la premiere loungen.

Bare å glede seg, regner med det blir rapport?

Ah! Super rapport! Håper du kommer med mer fra returen! Får meg til å glede meg til min egen tur på mandag i LH F....

Men ser at vinsortimentet er kraftig redusert nå i september. Albert Gratien champagne som "bare" koster 750 kr på polet, og dyreste hvitvin er priset til 175 kr.... De har dog en Barolo til 650 kr mens de 3 andre rødvinene koster under 200 kr. Det er litt snaut synes jeg når en tur/retur billett koster solide 95 000 kroner.....

Tror aldri jeg har smakt barolo i lufta, selv om det er min favoritt på bakken. Pga trykk og fuktighet så er det gjerne andre viner som er gode i lufta enn hjemme i stua.

Det er vel heller ikke slik at pris = kvalitet, men det kan være en indikasjon.
Når det gjelder champagne så virker det som om Air France og Lufthansa kjører mye variasjon, mens BA og Swiss holder seg til den samme år ut og år inn.
 
Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Houston bød på mye godt øl
37040426696_005c643afe_c.jpg



Og overraskende mye regn. Dette var heldigvis før både Harvey og Irma, veldig glad akkurat for det.

37058863952_10a34e315d_b.jpg



Avreisen kom plutselig, og for å redusere jetlag ble det ikke dette flyet som har altfor tidlig avgang fra IAH
37087958251_a9ee803604_z.jpg


I stedet ble det dette, som skulle rett nordover.
37058893092_5606c28740_c.jpg



Det begynner virkelig å dra på årene, men det tar vel ennå noen år før United har gode erstattere. 767 har jo litt sjarm, jeg hadde min første tur fra FBU til EWR i juli 1989.

36833087680_2c4ccfcc7f_z.jpg



Greit å få prøve Global First før den forsvinner også. Setet var uvant mykt, men absolutt behagelig. Havnet i 2K, som etter gardinen å dømme brukes som crew rest på lengre ruter

37058900982_a7a85dde7e_z.jpg



Veldig lenge siden jeg har flydd 767, og jeg stusset på hvor smalt det er. Forskjellen er mer merkbar mellom 340 og 767, enn 777 og 340.

37231092875_fa84bda6d0_c.jpg



Heldigvis var det bare tre i bredden, i en kabin som virker litt gammel, og litt «billig» når det gjelder materialvalg og farger.

37058936032_c494848c2e_c.jpg


Mye mørk plast

36416281793_7c6fa878ab_c.jpg


Høye vegger mellom setene gjør at kabinen føles trang

37231109545_5706739918_c.jpg




Etter avgang ble det en skarp høyresving


37231157285_d053f05a4e_c.jpg




Med god utsikt mot en flyplass som dekker et temmelig stort areal

36833110460_c08b879730_c.jpg




Gode varme nøtter etter avgang er alltid velkommen. Tror jeg drakk cola til. Selv etter en stor bloody mary med bacon på toppen på Bush int, var formen sånn middels denne lørdag ettermiddagen.


36416336543_43cb5bc646_c.jpg



Maten var skikkelig dårlig, jeg var sulten og slet med å spise opp. Overkokt pasta med noe saus inni faller sjelden i smak. Vinen var rød, og jeg takket nei til påfyll. Turen til Chicago tok like over 2 timer.

37040466386_35e9a9a4d6_c.jpg
 
Last edited:
Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Tror aldri jeg har smakt barolo i lufta, selv om det er min favoritt på bakken. Pga trykk og fuktighet så er det gjerne andre viner som er gode i lufta enn hjemme i stua.

Det er vel heller ikke slik at pris = kvalitet, men det kan være en indikasjon.
Når det gjelder champagne så virker det som om Air France og Lufthansa kjører mye variasjon, mens BA og Swiss holder seg til den samme år ut og år inn.

Nei, alle viner virker lettere i lufta enn på bakken. Sist gang med Lufthansa serverte de Tiganello. Den fallt helt gjennom. På bakken er den jo nydelig. Men det undrer meg jo litt at de ikke tar mer hensyn til det. Bordeaux viner er etter min mening også for lette for å få full uttelling i luften.

Er jo enig i at pris og kvalitet kan være så mangt. SQ har jo hatt suksess i alle år med å tilby både Dom P og Krug. Kan ikke si at jeg har hørt så mye klager på det.....

De to tidligere gangene jeg har flydd LH F var det Comtes des Tattinger (som er aldeles nydelig - ca 1500 kr på polet), den andre gangen var det Grand Siecel som jeg synes blir for tung egentlig. Jeg har det egentlig helt greit med vanlige non-vintage champagner. Synes de ofte er mye friskere enn 1000 kroners flaskene. Men flyr man first og har betalt i dyre dommer, kan man jo godt tillate seg å se på prisen (og kvalitet som forsvarer den), og hyle ut når de kjiper det ut med noe skvip. Eller hur?
 
Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Men flyr man first og har betalt i dyre dommer, kan man jo godt tillate seg å se på prisen (og kvalitet som forsvarer den), og hyle ut når de kjiper det ut med noe skvip. Eller hur?

For så vidt enig i det. Men hadde jeg flydd langt med Lufthansa 1 gang i mnd foran gardinen, så tror jeg at jeg hadde satt større pris på variasjon enn at det nødvendigvis hadde vært min favoritt hver gang.
Smaken er som baken :D
 
Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

For så vidt enig i det. Men hadde jeg flydd langt med Lufthansa 1 gang i mnd foran gardinen, så tror jeg at jeg hadde satt større pris på variasjon enn at det nødvendigvis hadde vært min favoritt hver gang.
Smaken er som baken :D

Ja, hadde jeg flydd LH F 1 gang i måneden så kunne jeg godt være enig. Men hvem gjør vel det? Ikke det at jeg ville ha noe i mot det.

For noen år siden fløy jeg Asiana F fra FRA til ICN og vi var bare 2 i kabinen. Han andre fløy 1-2 x pr mnd på den ruten. 2 dager i ICN og så hjem igjen. Hadde fått seg en grei avtale på pris som gjorde at han kunne få Asiana F for samme pris som LH C. Greit valg......

Jeg tror vel at hvis du reiser så ofte er du ikke så interessert i verken mat eller drikke men vil heller bare bruke tiden på å sove.
 
Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Ja, hadde jeg flydd LH F 1 gang i måneden så kunne jeg godt være enig. Men hvem gjør vel det? Ikke det at jeg ville ha noe i mot det.

For noen år siden fløy jeg Asiana F fra FRA til ICN og vi var bare 2 i kabinen. Han andre fløy 1-2 x pr mnd på den ruten. 2 dager i ICN og så hjem igjen. Hadde fått seg en grei avtale på pris som gjorde at han kunne få Asiana F for samme pris som LH C. Greit valg......

Jeg tror vel at hvis du reiser så ofte er du ikke så interessert i verken mat eller drikke men vil heller bare bruke tiden på å sove.

Det tror jeg også. Da jeg fløy med La Premiere var det med to ukependlere. De fløy bort mandag morgen og tilbake fra NY torsdag kveld. Champis før avgang, litt mat mens vi sto i kø for å ta av, og så soving frem til innflyging på CDG.

Dessuten har jeg en mistanke om at den største delen av inntektene i F kommer fra folk som flyr veldig ofte på langrutene. Enten på F, eller C som oppgraderes til F.
 
Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Ankomst på O’Hare var heldigvis på rute, noe som ga god tid til å utforske den «nye» polaris loungen. Jeg hadde ikke lest meg opp på denne på forhånd, og ante ikke hva den hadde å by på. Gjett om jeg ble overrasket.
37231400605_ce403a898f_c.jpg


Lekkert interiør
37231421335_03d7930c4c_c.jpg


Flere forskjellige sittegrupper, båser, bar og restaurantbord
36416513243_63b6e38db8_z.jpg


37059200922_d02a3187c1_c.jpg


36833327240_23e2f1046b_c.jpg


Utsikt hadde man også.

37040878036_fd0e2a8475_c.jpg



Nydelig å sitte å se mot solnedgangen i vest, før en sen kveldsflight mot øst. Her nærmet klokka seg åtte på kvelden, og aktiviteten roet seg.

37059328392_a8421d9d88_c.jpg



Utsikt mot baren, som selvfølgelig hadde tv med sport på. Jeg synes det er sjarmerende, og sitter gjerne i baren og ser på
37059431152_e71f40a4dc_c.jpg


De få bordene i selve restaurantdelen. Det går selvsagt an å spise andre steder, spesielt hvis man spiser fra buffeten.

36416725933_7be75341d7_c.jpg

Bordene var dekket på denne måten

36394051404_d77d9cc236_c.jpg





Loungen har buffet med både varm og kald mat

37059229422_78e6a706dc_c.jpg



37088352341_e183602a42_c.jpg



37059253182_505e1b26b4_c.jpg



37059601842_a61c376376_c.jpg


Og ikke minst en fin ala carte meny

37059349032_8ca590b9d2_z.jpg



36416693213_6fb02d14bc_z.jpg



36833533340_e2c8854243_z.jpg



36416700833_de7ae5e5f4_z.jpg



Hvitvin, som jeg ikke rakk å prøve

37088413731_ef0ea8f3a6_z.jpg
 
Last edited:
Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Hoppet over disse også, selv om de hadde både Moet og gul enke
36833419950_73f6787103_z.jpg


En meget imponerende rødvinliste, Duckhorn Pinot Noir smakte jeg forrige gang jeg var i USA, så den visste jeg var en innertier. The Prisoner og Jewell Pinot ble også testet, og jeg ble skikkelig imponert. Kanskje ikke så rart når man ser på prisen av disse vinene, de ligger på 300-500kr i USA. Det som også var verdt å legge merke til var at flaskene sto i vinskap, og dermed ble servert med perfekt temperatur.

37059305882_2a467d8028_z.jpg


37040923316_3559198ab0_z.jpg



Og slik så det ut når jeg kjørte den gjennom vinliste-funksjonen i vivino. Noe forvirrende, men hvis man kun ser på tallene ved siden av tittelen på vinen, er det et godt verktøy.

37040946396_97e5dba425_z.jpg



Øl, bra utvalg både på flaske og fat.

37041183386_2e7940fff5_z.jpg


Ikke Lufthansanivå på dette, men jeg drikker lite av slikt uansett

36833750450_09e7654d7d_z.jpg


Mer sprit

37231740725_d49afdc165_z.jpg



Og enda mer. Beklager fargen på bildene, men det var litt spesiell belysning noen steder i loungen.

37231721505_7513dd756f_z.jpg




Perfekt størrelse på denne porsjonen, det var ikke lenge til avgang og greit med litt plass til maten ombord. På en sen kveldsflight kommer rettene på rekke og rad, så da blir man fort mett hvis man har spist mye i loungen på forhånd.

37059451552_3165711f0a_c.jpg


Flott og saftig kjøtt med god smak.

37041043986_6f9b7a0e02_c.jpg


Jeg hadde hørt lite eller ingenting om polaris på forhånd, men jeg må si meg mektig imponert. Spesielt vin, men også mat, holdt et skikkelig bra nivå. Denne loungen, selv om den er både for 1. og business-passasjerer, er den flotteste jeg har vært i i USA. Den slår f.eks. *A first loungen på TBIT på LAX ganske klart. Kanskje Lufthansa sin 3. etasje på JFK er bedre, men den har jeg ikke vært.

Neste gang jeg flyr Lufthansa fra USA, så skal jeg prøve å få avreise fra ORD, for dette var virkelig verdt et besøk. Loungene i T5 er vel ikke noe å rope hurra for heller, så det er kun med UA og LH man kommer inn i polarisloungen.

Litt før kl 21 kom dama fra Lufthansa for å hente de som skulle være med flighten til MUC. Loungen stenger dessverre kl 21, så jeg som skulle med en senere flight måtte tilbringe en liten time i United sin Club i den andre piren. Lite å bite i, men et fint utvalg av kjøpe-øl hadde de på fat.

36394169454_531ee1b2b9_c.jpg
 
Last edited:
Back
Top