Transfer på CDG

Martin

Moderator
Medlem
Transfer på CDG

Noen her som har erfaring med transfer på CDG? Lar det seg gjøre ca. 1 time og 10 minutter fra OSL til JFK? Husker ikke hvilke terminaler det var i farten, men vet jeg må bytte fra 2et-eller-annet til 2-noe-annet

Re: Transfer på CDG

Selvfølgelig er det gjennomgående..

Lurte mest på om noen her hadde gjort det før på såppass kort tid.
Hvis jeg bestiller, er jeg nemlig avhengig av å rekke akkurat den flighten videre til JFK, samtidig som jeg må ta første fly fra OSL..

Fløy fra OSL til JFK med Delta via CDG i fjor. Hadde vel litt over en time på CDG, og det gikk fint det. Tok 06.55 flyet fra Oslo med Air France. Bare ta bussen med en gang du kommer, og så videre til den respektive terminalen. Så 1 t 10 min burde holde ja.

Martin, det går greit, bare følg innpiskerene. Fløy til JFK 27. sep og hadde kun 55 min, samme som jeg vil ha nå 11. januar til LAX.

Du kommer inn på "D og har "ut-av-Schengen passkontroll" før du boarder en buss som tar deg rundt hele plassen. Følg godt med hvor du skal av, og det blir 2E. Ser folk går av gærnt og må ta neste buss. Du ankommer gaten og går som en av de siste rett ombord.

første AF maskin fra OSL er plaget av mye slot restriksjoner ned til Paris. Regn med hvertfall 30 min forsinkelse.....

Det må jo passe veldig dårlig ettersom vel et meget stort antall (opptil 80-85 %) vel skal videre med fly fra CDG?

1:10??? Hva reiser du med? Du ankommer 9:20 og jeg ser AA klokken 10:00 og DL/AF klokken 11:00 ..
Men AF har ogsaa to maskiner senere, saa du strander neppe ..

Det må jo passe veldig dårlig ettersom vel et meget stort antall (opptil 80-85 %) vel skal videre med fly fra CDG?

ATC tar desverre lite hensyn til slikt ... men har du en kongelig ombord, er du unntatt fra slot-restriksjonene. Foreslo en gang at SAS skulle ansette Martha Louise som flyvertinne og sette henne inn paa de mest slot-infiserte rutene! :p

.

1:10??? Hva reiser du med? Du ankommer 9:20 og jeg ser AA klokken 10:00 og DL/AF klokken 11:00 ..
Men AF har ogsaa to maskiner senere, saa du strander neppe ..

Planen var AF.. De har visst en avgang litt over 10 (Vi snakker Juli her, forresten..).

Problemet er ikke å strande på CDG, men å rekke frem til JFK i tide.. Har med turen til sommeren å gjøre, hvor jeg begynte å vurdere å ta toget fra New York til Chicago, sånn for togturens skyld.. CO lander klokken to, og siste jeg fløy dem, ankom jeg Penn station rett før Chicagotoget skulle gå klokken fire.. Derfor prøvde jeg å finne et fly som ankommer New York litt tidligere, og AF lander på JFK rundt klokken tolv..

OK, ser de skifter til 10:15 etter 25. juni ..

2 AF 012 /PFJ X2 CDGJFK 1015 1210 777 0 M 25JUN25OCT

Back