Transfer og om OSL (flyplass, lounger etc)

Hei, kommer fra CDG på nyåret og skal videre innlands, uten sammenhengende billett. Må jeg da ut og gjennom ny sikkerhetskontroll? Innsjekk tar jeg jo bare på mobilen på innlandsflighten. Reise bare med carry-on.

For de som liker å legge igjen stæsj på fly, flyplass og flytog er hittegods nå flyttet fra østhjørnet på ankomst til lengst vest på avgang, bortenfor Norwegians innsjekk

https://ekstranett.avinor.no/osl/flyplassinformasjon/nyheter/hittegods-flytter/

Fra og med onsdag 4. september vil du finne hittegods på avgangsnivå ved innsjekkingsområde 1.

hittegods-ny-plassering_kart.jpg

De brukes vel hele tiden? Men om C/D brukes mest til innland eller utland varierer nok med tid på døgnet.
Ja, D brukes, men jeg kan ikke huske å ha sette C i bruk. Har også flere ganger lurt på hvordan folk skal komme seg dit.

Ja, D brukes, men jeg kan ikke huske å ha sette C i bruk. Har også flere ganger lurt på hvordan folk skal komme seg dit.

(Rulle)trapp eller heis opp rett etter sikkerhetskontroll øst.

I går (20. november) var det 41 avganger fra D-gater og 19 fra C-gater.

Last edited:
C-gatene er forresten et veldig greit sted å oppholde seg om en har litt ventetid til neste flight. På ettermiddagen er det i tillegg mer behagelig å sitte der enn sas sin lounge for eksempel

Kanskje ikke en stor hemmelighet, men på Bølgen og Moi, rett etter sikkerhetskontrollen på innland, så åpner frokost-buffeten klokka 06.30 og til 189 kroner, får man en frokost som overgår alt av hva loungene har å tilby av mat, minus alkohol.

Attachments

• 77354786_791077901339081_3209312405246967808_n.jpg
    77354786_791077901339081_3209312405246967808_n.jpg
    147.9 KB · Views: 393
Kanskje ikke en stor hemmelighet, men på Bølgen og Moi, rett etter sikkerhetskontrollen på innland, så åpner frokost-buffeten klokka 06.30 og til 189 kroner, får man en frokost som overgår alt av hva loungene har å tilby av mat, minus alkohol.

Tror de til og med har familiepris, men husker ikke hvor mye det er.

La merke at jeg ved innsjekking hos SAS fikk opp "Vi anbefaler at du kommer til flyplassen minst 2 timer før avgang."

Er dette noe helt nytt eller har jeg bare vært litt sløv og ikke lagt merke til det før?

La merke at jeg ved innsjekking hos SAS fikk opp "Vi anbefaler at du kommer til flyplassen minst 2 timer før avgang."

Er dette noe helt nytt eller har jeg bare vært litt sløv og ikke lagt merke til det før?

Tror det alltid har vært slik, men er uansett veldig veiledende og ikke noe med minimums tider. De færreste gidder jo dukke opp så tidlig

Transfer fra non-Schengen til innland på OSL

Planlegger en reise til Thailand, og må via OSL fra KRS. På reisen nedover så er det ca 2.5 timer i OSL, så det burde være god tid.

Men hjem så er det flyavgang enten 17.00 eller 19.45 fra OSL til KRS. Ankommer 15.40, så 1 time og 20 minutter for den kjappeste.. Eller 4 timer..

Det blir vel litt knapt med tid for å få bagasje, pass kontroll og ny innsjekk på 1 time og 20 min?

Re: Transfer fra non-Schengen til innland på OSL

Planlegger en reise til Thailand, og må via OSL fra KRS. På reisen nedover så er det ca 2.5 timer i OSL, så det burde være god tid.

Men hjem så er det flyavgang enten 17.00 eller 19.45 fra OSL til KRS. Ankommer 15.40, så 1 time og 20 minutter for den kjappeste.. Eller 4 timer..

Det blir vel litt knapt med tid for å få bagasje, pass kontroll og ny innsjekk på 1 time og 20 min?

Kort fortalt så KAN det gå, men det grenser til flaks. Jeg hadde aldri sjanset på det på vei hjem fra ferie, med mindre det var en full flex billett.

Jeg landet på OSL for et par dager siden fra non-Schengen, og passkontrollen tok bare noen minutter til tross for at tre andre fly landet så å si samtidig fra non-Schengen, bl.a. Qatar og Norwegian med en 787.
Jeg tror det vil gå greit, men man vet aldri...

Der er masse ting som kan gå galt. Forsinket fly, køer i immigrasjonen (det er flust med historier om 20-30 minutter venting), lang venting på bagasje, kø i innsjekk (må være der 40 min før). 1:20 er svært kort tid på separate billetter.

Kort fortalt så KAN det gå, men det grenser til flaks. Jeg hadde aldri sjanset på det på vei hjem fra ferie, med mindre det var en full flex billett.

Men er det sammenhengende billett så havner men normalt på det neste flyet her hvis man ikke rekker det første uansett

Back