Transfer i Frankfurt (samletråd)

Re: Transfer i Frankfurt (samletråd)

B-Loungen er topp, men farlig... For mye sjampiss, og man kubber og mister flyet

Skjer nesten hver gang...

Så sant.. var der forrige uke, og spurte etter sjampis. "Do you want a bottle or a glass?"

Tjaa... :drink

Når man "a bottle or a glass" med 60 min connection på inter-Schengen?

Jeg hadde ikke turt å satse på det.Du må igjennom både pass og sikkerhetskontroll når du skal tilake til Schengen, og det kan gå utrolig tregt til tider.

Hvilken tullete utvanning av Star Alliance er det Lufthansa driver med gjennom å la Air Dolomiti fly på LH-koder uten at man som *A får tilgang på LH-lounger?

Fett med fem timer transfer i FRA når man kjøpte billetter på lufthansa.com og fikk billetter med LH-flightnumre, for så å bli nektet inngang...

Hvordan er Senator-loungene på FRA og MUC? Verdt et besøk for "besøkets skyld" (aldri vært i en LH-lounge før, kun SAS sine i skandinavia + et par i spania og italia)? Er nødt til å ta en tur til HAM i juni, og ser at det er mulig å enten fly HAM-CPH-BGO eller HAM-MUC-FRA-OSL-BGO til så og si samme pris på returen.

Senator i FRA syns jeg var helt grei! Bedre utvalg av mat enn SAS sine og weissbier fra fat :-) Ganske mye folk ofte, men fant da sitteplass!

Jeg hadde hørt mye bra om senatorloungene i FRA, men da jeg besøkte den i fjor sommer ble jeg skuffet over det dårlige matutvalget. Kanskje jeg var uheldig med tidspunktet. Eneste bra med loungen var utsikten mot rullebanene :) Var loungen ved B-gatene forresten.

Var innom der for 10 dager siden, ved B-gatene. Bortsett fra at toalettene var stengt pga. vannproblemer så var den helt grei. Utvalget var i alle fall langt langt større en gullstua til SAS på OSL.

På vei ut to dager tidligere så var jeg innom loungen ved gaten. I etasjen over gaten var det en lignende gateområde men med lounge og servering inni. Og så var det egne boardinggater for 2 gater der. Veldig bra konsept, har ikke sett det tidligere.

Hmm, da tror jeg at jeg legger hjemreisen via Frankfurt. Får forhåpentligvis testet ut Senator-loungen ved Hamburg, Munchen og Frankfurt da. :cool:

Takk for svar! ;)

Er det nok med 55 min. i Frankfurt? 1 15-åring og to voksne. Begge flyvningene er med Lufthansa.
Kommer fra Sola og skal videre til Manchester viss det hjelper.

Last edited:

Er det nok med 55 min. i Frankfurt? 1 15-åring og to voksne. Begge flyvningene er med Lufthansa.
Kommer fra Sola og skal videre til Manchester viss det hjelper.

Velkommen på forumet! Hvis det er sammenhengende booking så skal det være nok, og vil da være Lufthansa sitt problem hvis det går gale.

Lounge i forhold til gate FRA (Non Schengen, intra-europeisk)

Tenkte jeg skulle 'lounge' litt i morgen på vei ned til OTP. Men hvilken lounge er den mest gunstige basert på kvalitet, eventuell utsikt og avstand til gate?

Regner med at jeg må inn i en ny del av T1 som jeg ikke har vært i før, da Romania ikke er medlem av Schengen....

Spør her fremfor å lage ny tråd, selv om det ikke omhandler transfer. Uansett, jeg reiser FRA - OSL med Sas Plus om en stund, og jeg har fått med meg at dette gir meg tilgang til en lounge. Spørsmålet mitt er, siden jeg har vært på FRA én gang, og det var bare i transfer, hvilken lounge får SAS Plus-reisende tilgang til?

Spør her fremfor å lage ny tråd, selv om det ikke omhandler transfer. Uansett, jeg reiser FRA - OSL med Sas Plus om en stund, og jeg har fått med meg at dette gir meg tilgang til en lounge. Spørsmålet mitt er, siden jeg har vært på FRA én gang, og det var bare i transfer, hvilken lounge får SAS Plus-reisende tilgang til?

Lufthansa Business lounge :)

SAS Plus i Europa: Du er velkommen til SAS, Star Alliance samt SAS samarbeidspartneres lounger. Det samme gjelder SAS innenlandslounge på Arlanda, terminal 4.

Jeg kupper tråden igjen.
Til de som har flydd OSL - FRA en del ganger, hvor lang tid tar det vanligvis fra setebeltet-lyset er slukket, og man har bagasjen i hendene? Det er kanskje et vanskelig spørsmål å svare på da det er mange faktorer som kan påvirke tiden, men spurt på en annen måte: dersom flyet landet 18:45, er det sannsynlig å rekke et tog som går videre kl 19:53? Dette er på en mandag i juli. Har som nevnt tidligere ikke vært på FRA utenom en transfer, så det er greit å vite antatt tid.

Jeg kupper tråden igjen.
Til de som har flydd OSL - FRA en del ganger, hvor lang tid tar det vanligvis fra setebeltet-lyset er slukket, og man har bagasjen i hendene? Det er kanskje et vanskelig spørsmål å svare på da det er mange faktorer som kan påvirke tiden, men spurt på en annen måte: dersom flyet landet 18:45, er det sannsynlig å rekke et tog som går videre kl 19:53? Dette er på en mandag i juli. Har som nevnt tidligere ikke vært på FRA utenom en transfer, så det er greit å vite antatt tid.

Ja, det bør gå greit.

Togstasjonen ligger jo heller ikke langt unna bagasjehallen

Back