Transfer i Frankfurt (samletråd)

United Lounge i FRA??

Noen som vet om United har lagt ned loungen sin i FRA?
Vet de hadde tidligere, men sliter med å finne den på noen oversikter.

Er det andre Star A selskaper som har lounge i FRA?

Re: Transfer i Frankfurt (samletråd)

Skal du med OZ eller TG henter de deg fra Nye Senator ved B...

Tror Lufthansa har et par stykker ^_^

Moroklumpen!!:lol: Tenkte vel på de øvrige, all den tid Lufthansen ikke slipper inn andre Star A F pax i sine lounger. Litt merkelig at Senator loungen er det beste de andre Star A selskapene har å tilby sine F pax. De er jo mye bedre enn dette på sine respektive hjemmebaner.

Skal du med OZ eller TG henter de deg fra Nye Senator ved B...

Har OZ også begynte å hente folk i loungen nå? Den er vel ny. Visste TG gjorde det. OZ følger jo ikke engang F pax til og fra flyet på ICN etter hva jeg har forstått?

Hadde jo vært moro å prøve noen flere lounger underveis var det jeg tenkte på. UAL longen er borte fra FRA og UAL sine sider når jeg sjekker. Men jeg vet at de har den før.

Tror UA aclub forsvant for fire år siden. Var aldri i den, men kan ikke tenke megvat jeg gikk glipp avv noe. Senatorlounge er jo egentlig bra bare en kunne kaste ut de andre gjestene...

Senator loungen på B er jo blitt veldig bra i forhold til hva den var! Men den er jo relativt stor. Hørte nettopp at man kunne be pikene i baren om ekte champers også! Det er jo et pluss.

Det jeg lurte på i forhold til UA lounge var om de hadde F del i den loungen? Det undrer meg at de andre Star A selskapene ikke har noe bedre å tilby sine F kunder enn Senator loungen. Den har jo alle Star A gull tilgang til, og mangler den eksklusiviteten en skikkelig F lounge har.

Stemmer at UA Red carpet club ved C2 ble nedlagt for flere år siden. Var virkelig ingen høydare, SEN lounger er generelt mye bedre.

Alle UA sine kunder blir henvist til Tower Lounge.

B-Loungen er topp, men farlig... For mye sjampiss, og man kubber og mister flyet

Skjer nesten hver gang...

B-Loungen er topp, men farlig... For mye sjampiss, og man kubber og mister flyet

Skjer nesten hver gang...

OG så har de Jägermeister der! Øker faren ytterligere!:colgate:

Moroklumpen!!:lol: Tenkte vel på de øvrige, all den tid Lufthansen ikke slipper inn andre Star A F pax i sine lounger. Litt merkelig at Senator loungen er det beste de andre Star A selskapene har å tilby sine F pax. De er jo mye bedre enn dette på sine respektive hjemmebaner..

UA sin gamle Red... Stained Carpet Lounge på FRA var vel neppe F-standard, og heller ikke bedre enn Senator?

Last edited:

Ser det har vore eit mykje omdiskutert tema, og har lest mange forskjellige meiningar.
Men eg må nesten dra fram igjen eit gammalt spørsmål.

Kjem med LH863 frå Oslo til Frankfurt. Deretter er det 45 minutt til LH778 går frå Frankfurt til Singapore.

Etter http://www.frankfurt-airport.com/content/frankfurt_airport/en/flights/arrivals.html å dømma så kjem Lufthansa sine flightar inn ved A-gates.
Og etter samme oversikt å dømma går Lufthansa sine Singapore-flightar frå Z-gates.

Hvis dette er scenarioet (frå Z til A) så burde vel 45 minutt væra god tid?
Reknar med det ikkje er sikkerhetssjekk mellom desse terminalane, og at ein ikkje treng sjekka inn på nytt.

Når eg har kommet frå BGO kommer vi alltid med buss til B terminalen, mulig det varierer litt frå dag til dag og evt kor ein kommer fra? A og Z er vel egentlig samme terminal, Z er vel etasjen over A så tranfser mellom A og Z er vel stort sett berre ei trapp opp + passkontroll. Så lenge alt er on time så er det nok ikkje noe probem med 45 min transfer.

Tar sannsynligvis en Sas-MD-80-farvel-rundtur i wrap til FRA på mandag. Kan en bare henge ved gate´n etter ankomst, eller må en på noen måte ut og igjennom sikkerhets/passkontroll ?
OG: kan en ta denne turen uten (frastjålet? pass ?

Ingen pass- eller sikkerhetskontroll schengen-schengen i FRA

Har man fast track i Frankfurt med LH økonomi (UA-codeshare, men det burde vel ikke ha noe å si) + Star Gold?

Vift med kortet ... De lar deg gå... Uansett, rett eller ikke...Fungerer hver gang..

Back