Transavia eller Air Berlin ?

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
Skal en kort tur til ACE nå i høst, og Arrecife er en grei holme om man flyr DY på mandager. Men på opphold under ei uke og på andre dager så er det ofte ikke så greit. Tenke nå retur med enten Transavia til AMS , eller Air Berlin til et passende sted nord i .DE.

Hvilket selskap bør man velge ? , Transavia er jeg helt _blank_ på og det kan jo friste.

Helt klart AB.

Transavia er vel en helt standard LCC, mens AB vel kan betragtes mere på linie med traditionelle selskaber i Europa.

AB byder på sandwich og softdrinks gratis og mulighed for køb af varm mad.

Har altid været ydert tilfreds med AB i Europa. IC er er lidt en anden sag, men også her skulle der på det seneste være sket ændringer til det positive.

Jeg har ikke fløyet med Transavia selv men skravlet litt med crewet for en stund siden. Konseptet ombord er nok ganske lik Norwegian.

Transavia bør absolutt ikke "friste". Det er omtrent som FR.
AB er mer å regne som et fullservice-selskap, tror faktisk at det blir definert som det nå som de er inne i OneWorld. Iallefall er ombord-produktet deres bedre enn SAS, med gratis servering.

Hvordan kommer Air Berlin ut rent prismessig ? Jeg har funnet endel gode routinger / tider med AB til / fra Italia - men de er alltid uforholdsmessige dyrere enn Swiss / LH på de samme strekningene (stort sett Roma og lenger sør)

Prismessig hender det AB er litt billigere gjennom expedia pga. noe gebyr-saker.

Gjelder dette på kortere strekninger også? Skal fly med AB mellom ALC og PMI i sommer, noe som tar cirka 50 minutter.
http://www.airliners.net/aviation-forums/trip_reports/read.main/90407/

Har fløyet AB OSL-TXL/TXL-MUC nylig - fikk drikke og Wasa-knekkebrødpakke eller muffin fra Oslo, drikke og en varm pretzel-sak fra TXL. Begge flighter med en veldig ny 737-700. Meget godt fornøyd.

Back