Torsdag

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God torsdag fra Ris. Ute av karantene. Nyheter og Nespresso og snart bestilling av ny forsyning fra nettopp Nespresso. Alfa`n skal få på sommerdekk i løpet av dagen og dekkhotell er vel et av få hotell i Norge som fortsatt har tilnærmet fulle hus.

God morgen fra Lillestrøm. Torsdag alt og helgen nærmer seg igjen. Ikke så mye planer i helgen men det deler jeg vel med de fleste. Stor pågang på jobben og test kit for Covid19 flyr ut...
Ha en fin dag!

God morgen fra Stavanger. Her ble det Barolo og god mat i går kveld, tiltros for det var det revælje 05:30. Frokost unnagjort, nå nyheter og nett. Utomhus er våren for alvor gjort sitt inntog, deilig.
Ha en nydelig torsdag :)

Mornings fra Hvalstad. Gribbene er foret, og etterhvert får vel det kombineres litt hjemmekontor og barnepass. Meny må besøkes så kjøleskapet må fylles opp, siden vi holder oss til fersk mat, og ikke boksemat. Så må det løpes litt i kveld. Ha en fin dag

God dag fra jobb. Rapport til et departement allerede sendt. Ja, det er mangt og mye man kan bekymre seg over - som reiseglad får man jo nå skrekken av en europris på 13 kroner. Men det er jo langt verre bekymringer for mange, selvsagt. Man får nøye seg med å glede seg over at det i alle fall er sol og fint vårvær i Oslo i dag. Så kanskje man kunne ta seg en øl på balkongen. God torsdag !

Morn fra hjemmekontoret. Kjørte samboer til kontoret på Skøyen, så nå kan jeg skryte på meg å ha kjørt E18 i rushen og holdt fartsgrensen hele veien.
Ellers gleder jeg meg jo også til vår, men er da noe optimistisk å slenge på sommerdekk allerede, i all den tid biler utendørs er dekket av frost. Minner meg også på at nye sommerdekk er enda en ting å bruke penger på...

God morgen. Joggetur rett før soloppgang og spyling utført. Det samme er første skoleøkt. Frokost straks inntatt så da starter økt nr 2 snart i gang. Tror langrenn utgår i dag så da blir det kanskje rulleskøyter i storefri.

God morgen fra skogkanten. Nok en laaaaang lørdagsfrokost skal lages. Merker at tre fulle "helgemåltider" hver dag til fem personer er mye mat.

I går fikk kose-bilen på noen store sommerhjul på et rimelig tomt dekkhotell så får Drage-tanksen være backup hvis det kommer litt snø oppe i høgget her.

Kos dere der ute og gjør det beste ut av dette.

God morgen fra et sted hvor gud glemte nå han skapte verden. Det blir vel hjemmekontor i dag også - så det blir mye flyprat eller fly titting.

Ha en ny koronadag, hold deg inne.

Jan

God formiddag fra det Sørlandske!
Her skinner solen og det frister med en tur ut.
Første dag som halvt permittert, så jeg får vel jobbe frem til lunsj, og så se om man skal ta en tur ut. Ungene har hjemmeskole og maser om frokost.....

Jaja. Verden går vel snart under allikevel. 13 kr for en euro og 174 kr for 100 DKK er jo skremmende.....

Er det rart jeg drikker??

God formiddag fra Orkland. :)

Ok vær alt i alt.

Her skal straks butikken avlegges en lynkjapp visitt, så får man se om det er noe igjen i hyllene eller ikke. Etterpå bærer det rett hjem igjen, men man har nok ymse oppgaver på hjemmefronten også tenker jeg.

En god en ønskes. :)

Butikken har jeg vel ikke lov til å gå i, men en tur i skogen ned til sjøen her i god avstand til andre står for tur.
Dag 6 av utenlandskarantene, fin form.
Ønsker alle en fin dag.

Jaja. Verden går vel snart under allikevel. 13 kr for en euro og 174 kr for 100 DKK er jo skremmende.....

Yikes :wow::drunk:

Tror planene om Danmarksferie i sommer utgår mer og mer.

Jobber forøvrig med eksportfortolling, og vi forholder oss til Tollvesenet sine kurser som oppdateres hver uke. Mener den er det den relle kursen var tirsdagen uka før. Denne uka jobber vi med en kurs på 145 kroner, mens neste uke skal vi forholde oss til 153 kroner. Da har den altså klatret 20 kroner siden tirsdag?

Får være en trøst at grensen for når vi må gjøre en eksportfortolling blir lavere (verdi over 5000 NOK), sånn at man fortsatt har noe å gjøre.

Fortsatt på jobb altså, men først i dag var det skremmende lite å gjøre.

God morgen fra hjemmekontoret. Storsmurfen er levert på jobb. 3 kaffe er drukket. Litt mail åpnet og det er tid for å vekke pellefanten.

Det er jo ikke sykt mye å kontorere med nå. Men skal nå gjøre litt. Og så får vi se om ikke badet trenger en grundig skrubb senere. Det begynner å tynnes ut på to-do listen min, så jaggu bra at det snart er helg.

Ha en fin en

Misunnelig på de som snakker om vår og sommerdekk. Har bare ca 50 cm snø å bli kvitt først...

Dag 9 av karantenen her, fikk avklart med test i går at man ikke var koronasmittet, nesten flaks vil jeg si som de siste 5 uker har vært i Madrid, Wien, Munchen, Malta, Dubai og Frankfurt.

Kjenner at man bare må venne seg til å være hjemme noen uker fremover ja, tror ikke det blir mye utenfor huset den nærmeste tiden. Enda bra man har hatt hjemmekontor siden 1999 og har god rutine der! :)

Vurderer for første gang å ha Norgesferie til sommeren, nesten uansett hvordan det går, bare for å støtte opp om norsk reiseliv!! Har egentlig booket tur til USA, men kan kanselleres kostnadsfritt så avventer noen uker for å se an. Håper egentlig bare at verden normaliseres snart, ellers får man bare være hjemme i huset og pusle.

Ta vare på dere selv alle sammen!

Kim

Hei alle sammen!
Det er krevende tider på så mange måter, alt avhengig av hva, hvem og hvor osv.

Selv er jeg frisk og rask (går bare på medisin for litt høyt blodtrykk, men det er ikke noe å snakke om om dagen), og har ikke vært verken ute og reist eller truffet noen som er smittet. Men hjemmekontor er vi blitt pålagt, og nå er det mest telefonmøter og telefonsamtaler og epost kontaktene går i. Kjenner avgjort flere som burde få en telefon i løpet av en dag eller to. Det minst hyggelige er alle gode og glade arrangementer som er blitt avlyst, og en kalender som må stokkes helt om.

Men hjemmekontor på Romsås en slik fin dag, betyr lunsj på balkongen om en halvtimes tid. Bare innflyginga her som mangler (men de få flyene som kommer lander fra nord i dag).

Ta vare på dagen og folkene dere har kontakt med. Så håper og tror vi at bedre tider kan komme.

Her i vest er en akkurat ferdig med første Webex møte og klokken har akkurat passert 05:00 - slik går dagene når prosjektet er i London, Warszawa og Menlo park.
Våren er i full gang, små fuglene synger fornøyd, på ettermiddags turen langs «South Beach» var det et ungt ørne par som virkelig lekte seg i luften, vi kunne høre vinge suset et flott skue.
Begynner å sette pris på hjemme kontorets rutiner, 5k jobbetur til lunsj og 1.5 time tur med kone og hunder før middag.
Ta vare på dere selv.

G’morgen .. dagen er igang her også. 16 grader ute, småtåkete, fuglene bråker etter beste evne og media har begynt å bekymre seg over at pollenallergi og koronasymtomer kan være vanskelig å skille.

To tilfeller i fylket mitt nå, det er en økning på 100%. Håper det flater ut snart.

Nå venter nok en arbeidsdag, men med svigerbeistet i hus blir det mye avbrudd ...

Ja samarbeid mellom Pacific Northwest-tid og CET er krevende. Vi kjører regelmessige telefonmøter med flinke folk i Bellingham-området. Er imponert over deres evne og vilje til å stå tidlig opp for at vi skal kunne kjøre møtene før det blir for langt på dagen her hos oss.

Hei fra Sandnes. Min bedre halvdel har hjemmekontor i dag, og siden jeg ikke hadde noe annet særlig fornuftig å finne på blir det til at jeg sitter her og holder henne med selskap. Enn så lenge er vi glad for at vi er friske og kan bruke tid sammen. Litt dumt hvis vi hadde måttet sitte å sture i hver vår leilighet i hver vår by.

Back