Topp 100 på OSL i 2012

Someone

Moderator
Medlem
Topp 100 på OSL i 2012

Kan ikke ha sett det oppe i år, men OSL har nå offentligjort (for lenge siden) de 100 største rutene/destinasjonene fra OSL i fjor

OSL1_zpsb02cf10d.jpg

OSL2_zps4e8c9ea1.jpg

OSL3_zpse422eee2.jpg

Re: Topp 100 på OSL i 2012

Trondheim best der å ja....Ahhhhh :D :D :D
Akkurat som Rosenborg =BEST !!! :drink :drink

Ser Bergen prøver og prøver.....men når aldri helt opp til storebror :-)

Let the games begin, imponerende med en Off topic allerede på første post!
Som den trønderen jeg er, så skal jeg gni det inn i trynet på en Bergenser på jobb, som er vedlig så påståelig på at det er flere passasjerer til BGO enn TRD.

Back to topic, spennende oversikt.. Ikke mange overraskelser strengt tatt..

Jeg var ikke klar over at dette er konkuranse.:rolleyes:

I så fall taper BCN skikkelig mot de andre storbyene. Trodde det var mer trafikk enn dette, men det blir kanskje en økning nå som Vueling har meldt seg?

Topp 100 på OSL i 2012

Ta det for det det er da folks..... ;-) Selv trodde jeg faktisk det var flere pax til BGO....

Interessant å se at i underkant av 90% av alle reisende på EVE faktisk flyr til OSL. For TOS er tallet rundt 60% mens det for BOO er under halvparten. Store forskjeller på regional trafikk med andre ord.

Last edited:

Spennende hvordan en økning fra 0 til 17k er 241500%. Kreative algoritmer? :)

Kanskje gikk det et lite charterfly til Brattislava i 2011? Da kan jo prosentøkningen stemme.

Alltid gøy å se TRD på topp!

Må innrømme at jeg mistenker at grunnen til dette kan være et relativt mangelfult rutenett ut i Europa fra TRD i forhold til BGO og SVG. Dermed går mye Europa-trafikk via OSL (og CPH) i stedet. Tanker?

Må innrømme at jeg mistenker at grunnen til dette kan være et relativt mangelfult rutenett ut i Europa fra TRD i forhold til BGO og SVG. Dermed går mye Europa-trafikk via OSL (og CPH) i stedet. Tanker?

Er nok noe i det. I tillegg gjelder det litt andre veien. Er nok noen tusen hvert år som skal fra Oslo og videre med WF fra TRD

Kanskje. Men Widerøes ruter nordover fra Trondheim bidrar nok også. Alle steder Widerøe flyr til fra Bergen har til sammenligning direkteruter til Oslo.

Må innrømme at jeg mistenker at grunnen til dette kan være et relativt mangelfult rutenett ut i Europa fra TRD i forhold til BGO og SVG. Dermed går mye Europa-trafikk via OSL (og CPH) i stedet. Tanker

Er da innlysende at det er slik fordi ingen vestlending drar til OSL frivillig :colgate:

Back