Tokyo

Forresten, hvordan fungerer det med betaling i Japan? Har de funnet ut av at det er plastikk som er tingen, eller må man drasse med seg masse cash?

I loungen i CPH lå det en bok fra SAS som heter OurWorld - en av byene som omtales er TYO. Restauranter, shopping, hvor de lokale går og crew tips.
Har du anledning til å plukke opp en slik, eller vil du ha et "executive summary"?

Jeg skal innom Business Loungen på CPH om noen uker, men et raskt sammendrag hadde jeg uansett satt pris på

Har de funnet ut av at det er plastikk som er tingen, eller må man drasse med seg masse cash?

De har skjønt plastikk, men sin egen plastikk, så for oss fra utlandet må beregne å bruke en del cash, som forøvrig ikke alltid er like lett å få tak i siden det ikke er så mange minibanker som tar vestlige kort, men det finnes en i Roppingi Hills i hvert fall. Så jeg ville tatt med meg litt valuta med før du drar så du har deg dekket litt før du kan få tatt ut der borte.

Restauranter
Beste Sushi: Rainbow Roll - Station: Azabu-Juban
Beste Tonkatsu: Maisen - Staion: Omote-Sando
Local`s choice: Fujimamas - Station Harajuku
Romantisk: Dazzel - Station: Ginza
Power Lunch: T.Y. Harbor - Station: Shinagava
Hot right now: Ahill: Ginza - Station Ginza

Must see (Neighborhoods not to be misses)
Daikanyama - Station: Daikanyama
Shitamachi - Station: Nezy/Nippori
Jiyugaoka - Station: Jiyugaoka

Great sights
Tsukiji Fish Market - Station: Tsukiji
Senso-ji Temple - Station: Asakusa
Akihabara - Station: Akihabara
Tokyo City Hall - Station: Shinjuku
Odaiba - Train:Yurikamome Line

Tips:
Ta enten Airport limosine bus eller The Narita Express fra flyplassen. Koster ca JPY3000. Taxi koster JPY 30.000

Ta gjerne taxi "downtown. Forsøk å ha adressen klar, gjerne på japansk. Subwayen er kanskje det beste alternativ. Husk togene slutter å gå midnatt..... hele subwaynettet er tydligvis "wireless zone"

Håper dette hjelper.

Fiskemarkedet 05.00 om morgenen var en opplevelse !
Dyreparken vel verd et besøk.
Et par timers spotting fra takterrassen på Hanada anbefales også :-)

Back